SOME NEW MATERIALS.
Изучая английский язык, важно не только запоминать отдельные слова по темам, но необходимо еще их значения в определенных словосочетаниях.
Поэтому следует изучить некоторые особенности английского языка, такие как:
Фразеологические сочетания
Фразовые глаголы с раздельными и нераздельными послеслогами и идиомами.
Идиоматические выражения призваны частью простой повседневной речи.
Идиомы, отобранные для изучения, должны помочь учащимся добиться стоящей перед ними цели-обрести естественную. Легкость в своей повседневной речи.
LESSON 1
New words:(idiomatic expressions):
To wait for- ждать кого-либо, что-либо
At last- наконец
As usual-как обычно, как всегда
To find out-выяснить, узнавать
To look at-смотреть на кого-либо, что-либо, разыскивать
All right-вполне устраивающий, все в порядке
Right here-как раз здесь, прямо(вот)здесь
Little by little-постепенно, мало-помалу
Tired out- изученный, вымотанный
To call on- навещать, заходить
Never mind- не беспокойтесь, ничего, не беда
TEST
Substitute in place of the italicized word or words, the corresponding idiomatic expression partially indicated in parentheses.
Mary is seeking the pocketbook which she lost yesterday.
(look________________________________________)
As always, John is late again for the lesson.
(as__________________________________________)
Did you discover what his name was?
(find ____________________________)
I am extremely tired after all that physical exercise today?
(tired_______________________________)
He said that he would wait for us exactly here on this corner.
(__________________________________)
Some old friends of my father’s visited us last night.
(call________________________________)
Answer there questions, making use in your answers of the idiomatic expressions studied in this lesson.
Why were you tired out after your long walk in the park yesterday?
Which friends called on you last night?
What friends do you yourself expect to call on next week?
When Helen offered to help you with your homework, why did you say,”Never mind”
Is your vocabulary in English increasing rapidly or only little by little?
What is the teacher looking for in her desk?