Сценарий мероприятия по английскому языку
“Discovery of London”
Учебный предмет: английский язык
Составитель:Маркова Ольга Ивановна
Класс: 7-е
Тема мероприятия: Открытие Лондона
Тип мероприятия: учебное мероприятие по комплексному применению знаний и способов деятельности.
Цель:
Взаимосвязанное коммуникативное и социокультурное развитие школьников средствами иностранного языка для подготовки к межкультурному общению.
Обобщение и систематизация ранее изученного учебного материала страноведческого характера о Лондоне(активизация имеющихся у учащихся знаний, полученных на кружковых занятиях), открытие нового знания.
Стимулирование и мотивация интереса учащихся к изучению английского языка и культуры Великобритании.
Формирование коммуникативной компетенции у учащихся.
Задачи:
Формировать УУД:
Познавательные УУД:
осуществлять выделение существенных признаков и синтезировать их при изучении объекта;
получать интересующую информацию, работать с полученной информацией; делать выводы в результате совместной работы группы и учителя.
Коммуникативные УУД
умение приходить к общему решению в совместной деятельности, учитывать разные мнения и стремиться к координации различных позиций в сотрудничестве;
слушать и понимать речь других, учиться работать в парах и группе.
РегулятивныеУУД
планировать свои действия в соответствии с поставленной задачей и условиями ее реализации;
Планируемые результаты:
Личностные результаты обучения:
стремление к совершенствованию собственной речевой культуры в целом;
формирование коммуникативной компетенции в межкультурной коммуникации;
развитие качеств: воля, целеустремленность, креативность, инициативность, эмпатия, трудолюбие, дисциплинированность;
Мотивация и интерес к изучению английского языка; развитие творческой фантазии.
Метапредметные результаты обучения:
-осуществление регулятивных действий самонаблюдения, самоконтроля, самооценки в процессе коммуникативной деятельности
- развитие исследовательских учебных действий, включая навыки работы с информацией
- развитие коммуникативной компетенции, включая умение взаимодействовать с окружающими
Предметные результаты обучения:
-Развивать умение понимания речи на слух (аудирование)
-Развивать умение правильно использовать грамматический и лексический материал в речи.
Образовательный компонент: расширение кругозора учащихся.
Развивающий компонент: развитие и тренировка памяти; развитие способности к анализу, сравнению; способности логически излагать учебный материал.
Воспитательный компонент: развитие положительной мотивации к дальнейшему изучению английского языка; воспитание уважения к культуре другой страны.
Практические задачи:
развитие умения аудирования (определение основной темы);
развитие умения читать (поиск конкретной информации);
развитие умения говорения (монолог);
формирование навыков взаимоконтроля.
Методы обучения: частично-поисковый.
Формы работы: групповая, парная
Ресурсы:
Савина С.Н. Внеклассная работа по иностранному языку в школе. М.: Просвещение, 2011.
Конышева А.В. Современные методы обучения английскому языку. Минск: ТетраСистемс, 2012.
English Teaching forum. 2013
Васильев М.В. Достопримечательности Лондона (London’sPlacesofInterest) Айрис Пресс, Москва, 2008.
Мероприятие проводилось на основе
Интернет-ресурсы:
www.bio.1september.ru
http://infoschool.narod.ru
http://files.school-collection.edu.ru/dlrstore/79e9c572-0a01-022a-007f-3b8a48964b83/[BIO6_02-06]_[IM_01].SWF?redirected=tr
Средства обучения: раздаточный материал, картинки с видами Лондона, карта Лондона, презентация о Лондоне, видеофильмы A Trip to London
Ход мероприятия
Деятельность учителя | Деятельность учащихся | Слайд |
1.Warming up -Hello boys and girls! I’m glad to our meeting again! You always are active, creative and curious. You are interested in different things. I hope you are the same today. -I’d like to start our meeting with the song. -Guess what we are speaking about. -Right you are! So we are speaking about….. London again! | -HelloOlgaIvanovna. Обучающиеся догадываются о теме урока, выражая предположение. I think… I suppose…,It’sZimphira’s song. We are speaking about London. | The song |
Введениевтему: - Today is not the first meeting with this great city. But every time we discover something new about it. And now we are watching the film but before it, look on a sheet of paper which everyone has. There is a table in it where you should mark the facts: you knew, you’ve never heard, you would like to know about London after watching the film. | Знакомятся с таблицей Смотрят фильм | The film |
Актуализация знаний и речевая разминка: - Do you like the film? -But earlier on our lessons you learnt the information about some London sights. Mark them. -Open the presentation №1 and see the sights you knew. - Fill in the table in you sheet. -Perfect! | Предполагаемые ответы: -Yes its great! Учащиесяотмечаютдостопримечательности Big Ben, Westminster Abbey, Buckingham Palace, Trafalgar Square, Tower Bridge, the Tower of London ,The Houses of Parliament, London Eye, Red buses, Harrods. | Картинки в презентации с достопримечательностями Лондона. |
Проверка понимания на слух. Let’s read you notes. | - I didn’t know how many bridges there are in London. I’d like to know. -I’ve never heard about Harrods. But I’d like to know more about London parks and how can people relax and entertain there. -I’d like to know about famous London Streets. -I’d like to know more about famous London Museums. | |
Контроль понимания текста -You are very curious. We studied the information about some sights of London and made thepresentations on our previous lessons. -But recently I asked you to search the information on theme you are interested in and then present it. -Now let’s form four teams. Each of you has got a fragment of a text. You should restore it interacting with each other. Those of you, who have the fragment of the same text, form the group. -Lets read the theme of you group 1.London museums 2.London Bridges 3.Famous Streets 4.London Parks -Now you know the members of your group. Each student in your group searched this theme and made the presentation. Look through them and choose the best one to present. | Учащиеся получают фрагменты одного из ранее изученных текстов о достопримечательности Лондона. Восстановив целостность текста они образуют группу. Most people think that Big Ben is the tall clock tower that stands above the Houses of Parliament. Well no. Big Ben is not the clock tower. It is one of the four huge bells inside the tower. Its name comes from the bell’s commissioner of works, Sir Benjamin Hall, or Ben. The tower is 98 meters high. The bell inside the tower is 13,720 kilograms. The clock on the tower is also huge. Each of the four clock faces is 7 meters wide. The hour hands are about 3 meters long and the minute hands are about 4 meters long .Perhaps one day you can go to London and see this amazing tourist attraction. The Tower of London - one of the main symbols of the United Kingdom, occupies a special place in the history of the English nation. Today the Tower of London - one of the main place of interest of the UK. He has not changed since the days of the past. The symbol of a sinister past the Tower of London is a place where formerly a scaffold of Tower Hill. Currently, the main building of the Tower of London - a museum and armory, which holds treasures the British crown and was officially still considered to be one of the royal residences. In the Tower there are also a number of private apartments, which are home to basically wait staff and distinguished guests. London is the biggest city in Britain. More than seven million people live and work there. London is one of the most important cities in the world. It is a centre for business and for tourism. In London you can find some of the best theatres, cinemas and museums. There are many beautiful old churches in London, too. There are about 10, 000 streets in London. Oxford Street is London’s main shopping centre. You can buy clothes, shoes and toys in it. People from all over the world shop in Oxford Street. You can find many old and new beautiful parks in the city. The largest park in London is Hyde Park. It is one of the most popular places of Londoners on hot summer days. There are many other pleasant parks and green squares there, too. St. Paul’s Cathedral is one of the symbols of London. A great English architect Sir Christopher Wren built it. He designed many churches across England but St. Paul’s Cathedral is his masterpiece. It took Christopher Wren 35 years to build it. The work was completed in 1710. The cathedral is 175 m long and 111 m high. The interior of the cathedral is beautiful. There are a lot of mosaic decorations. St. Paul’s Cathedral is famous for the Whispering Gallery. It has unique acoustic. If you whisper anything on one side of the gallery, your words will be heard very clearly on the other side. To get to the gallery we will have to climb 263 steps. If you are not tired and ready to climb another 118 steps, you will be able to stand outside the Dome and enjoy a fantastic view over London. St. Paul’s Cathedral is a place for many state ceremonies. Every year a special service is held on the occasion of the Monarch’s birthday. Учащиеся просматривают презентации выбирают лучшую и представляют перед другими группами. | -Игра «Суета» |
Монологическая речи -Are you ready to show your work? -Some poets were impressed with the views from the bridge. -What presentation are you amazed? | Каждый из участников изучал материалы на определённую тему и готовил презентацию. Группе даётся время на обсуждение лучшей презентации на представление 1.London museums 2.London Bridges 3.Famous Streets 4.London Parks -Do you like the presentation? -What are you impressed with the best? | -Предъявление презентаций Слайд стихотворение (аудирование), Видео фильм Glass Walk” Учащиеся обмениваются вопросами и ответами о презентациях |
Рефлексия Your works are really marvelous. -Let’s look again at the information about London sights through cinquain poetry. | Noun- Adj-. Verbs - Phrase- Noun- | |
- Lets act out some situations. Imagine you are tourists in London. You need to know the way to the sight or park or museum of you interest. -The guide explains the way you can get there Учитель распределяет роли между учащимися и даёт им время подготовиться для проигрывания диалогов. | Проигрывание сценки на тему: «The Tour agency» Conditionals 0\1 Bus, water bus. By underground, by taxy, by tube. | Слайд Excuse me, Could you tell me the way to…. (I can hardly help you. I’m not a Londoner.) Sorry How can I get to……? ( you may take the bus№3) Is this the right way to…. (Yes it’s next to…) If you want to see London, the best place to go the London Eye a big wheel on the River Thames. |
Rounding-of - Do you enjoy our meeting? What new things have we learnt today? I’m satisfied with your work. It was rather interesting to listen to you speech and watch presentation. I think it is the excellent work. | Учащиеся перечисляют то, что они узнали. | |
-Today we enjoyed marvelous places of London the beauty of parks. The world is wonderful! Let’s sing a song. Thank you for you work SEE YOU SOON. | Поют песню “What a wonderful world” | |