Сценарий концерта для родителей в 1А классе
(дети выстраиваются на сцене)
УЧИТЕЛЬ
- Hello, boys!
- Hello, V.M. (мальчики)
- Hello, girls!
- Hello, V.M. (девочки)
- How are you?
- We are fine. Thank you. And how are you? (хор)
- I’m fine. Thank you very much. I’m glad to see you again. Today we’ve got a little concert for your parents. Children, are you ready?
- Yes, we are. (хор)
- Let’s go.
- Yes, let’s. (хор)
- Do you know your names?
- Yes, we do. (хор)
- Really? Let’s check.
- Yes, let’s. (хор)
- Please come here, ___________________________________.
Учитель вызывает учащихся парами (4-6 человек), чтобы разыграть ситуацию знакомства.
Можно использовать бумажную куклу Chuckles, которая будет вызывать ребят вместо учителя. Например:
Chuckles: Liza and Sasha.
Лиза: Hello, I’m Liza. What’s your name?
Cаша: Hello, I’m Sasha. What’s your name? И т. д.
УЧИТЕЛЬ
- Well done! My little friends, do you like to sing?
- Yes, we do. (хор)
- Let’s sing together!
- Yes, let’s. (хор)
- Please come here ______ and ______.
ПЕСНЯ 1
(выходят девочка ______ и мальчик ______)
- Hello! (хор)
- Hello! (девочка______)
- How are you? (хор)
- I’m fine. Thank you. And how are you? (девочка______)
- Hello! (хор)
- Hello! (мальчик______)
- How are you? (хор)
- I’m fine. Thank you. And how are you? (мальчик______)
УЧИТЕЛЬ
(раздаёт картинки с изображением героев учебника)
- Who are they? Let’s sing together about our friends.
- Yes, let’s. (хор)
ПЕСНЯ 3
(девочка _____берёт картинку с изображением Nanny Shine, поднимает её и приветственно машет рукой)
Hello, I’m Nanny Shine,
My name is Nanny Shine!
What’s your name?
I’m Nanny Shine.
My name is Nanny Shine!
(девочка _____берёт картинку с изображением Lulu, поднимает её и приветственно машет рукой)
Hello, hello, I’m Lulu,
My name is Lulu, hello!
What’s your name?
I’m Lulu, hello.
Hello, my name is Lulu!
(мальчик _____берёт картинку с изображением Larry, поднимает её и приветственно машет рукой)
Hello, hello, I’m Larry,
My name is Larry, hello!
What’s your name?
I’m Larry, hello.
Hello, my name is Larry!
(мальчик _____берёт картинку с изображением Chuckles, поднимает её и приветственно машет рукой)
Hello, Chuckles, hello.
Goodbye, Chuckles, goodbye!
Hello, Chuckles, hello.
Goodbye, Chuckles, goodbye!
(дети сначала приветственно машут рукой, а потом машут на прощание)
УЧИТЕЛЬ
- Nice! Dear children, do you know colours!
- Yes, we do. (хор)
- Now let’s sing a song about colours!
- Yes, let’s. (хор)
(учитель раздаёт картинки по теме «Цвета»)
ПЕСНЯ 4
Red, blue,
Red, blue and green.
Red, blue
For a king and queen!
Red, blue,
Red, blue and yellow.
Red, blue
For a funny fellow!
ПЕСНЯ 5
My cup is blue, Nanny, Nanny. (мальчик______ поднимает картинку с синим цветом)
Your cup is green. (девочка______ поднимает картинку с зелёным цветом)
I am a king, Nanny, Nanny. (мальчик______ надевает на голову корону)
Lulu’s a queen! (девочка______ надевает на голову корону)
This cup is red, Nanny, Nanny. (мальчик______ поднимает картинку с красным цветом)
This cup is yellow. (девочка______ поднимает картинку с жёлтым цветом)
You say goodbye, Nanny, Nanny! (дети машут, прощаясь)
We say hello! (дети машут, здороваясь)
УЧИТЕЛЬ
(Учитель раздаёт картинки по теме «Семья»)
- Nice! Boys and girls! Do you like your families?
- Yes, we do. (хор)
- Let’s sing a merry song!
- Yes, let’s. (хор)
ПЕСНЯ 6
My name is Lulu
And this is Larry
We are sister and brother
We live in a Family.
We are a family
A family you see
We all live together
Tra-la-la-ly.
This is my Mummy
This is my Daddy
We all live together
We live in a family.
УЧИТЕЛЬ
- Great, boys and girls!
- Now come here, please, _____ and ______.
(два стула, две книжки, ______, ______сидят)
ПЕСНЯ 7
Chuckles says stand up, (дети встают)
Stand up, stand up.
Chuckles says stand up,
Stand up and clap your hands! (дети хлопают в ладоши)
Chuckles says sit down, (дети садятся)
Sit down, sit down.
Chuckles says sit down,
Sit down and clap your hands! (дети хлопают в ладоши)
Chuckles says open your books, (дети открывают свои учебники)
Open your books, open your books.
Chuckles says open your books,
Open your books and clap your hands! (дети хлопают в ладоши)
Chuckles says close your books, (дети закрывают свои учебники)
Close your books, close your books.
Chuckles says close your books,
Close your books and clap your hands! (дети хлопают в ладоши)
УЧИТЕЛЬ
- What can you say now? Do you like the concert?
- Yes, we do. (хор)
- Fine! Clap your hands and say goodbye to your mums and dads.
- Goodbye! (дети машут руками, прощаясь)
10