| -How are you? -What date is it today? (рапорт дежурного) This is the father good and kind. This is the mother with gentle mind. This is my brother grown so tall. This is my sister always with a doll. This is I am still to grow. That is my family in the photo album. Now, let`s read this short poem and as always you help me to understand what we`ll speak about today. Can you find the adjectives which characterize our family? | Дают ответы на вопросы(P1,P2,P3,...) Today is the... (индивидуальный ответ) дают ответы на вопрос прослушивают стихотворение, читают его хором, переводят Находят ответ в стихотворении, зачитывают его | Познавательные - находить достоверную информацию , необходимую для решения учебных задач | 3 |
3 Постановка учебной проблемы | -Today we`ll describe Jess’s family reading the interview and try to talk about your families because wherever we go this is the first thing people ask us about. -What tense can we use? We ‘ll review grammar | Высказывают предположения теме урока (P1,P2,P3,...) Осознание цели урока (фронтально) | Личностные- формирование положительной мотивации к открытию нового регулятивные-планирование, прогнозирование | 1 |
4 Пробное учебное действие Построение проекта выхода из затруднений 5 Реализация построенного проекта Актуализация Опорных знаний Введение новой лексики Первичное закрепление с проговариванием во внешней речи Физ минутка Развитие навыков чтения Совершенствова ние грамматических навыков -Развитие коммуникативных навыков | Tell us about Jess’s family
Look through the dialogues/ Can you read it? Talking about Jess’s family and your families we can’t … Plan 1 Words -old ( семья) -new( характеристика) 2 Grammar (Present Simple, have got)
Draw your family tree Revise words (семья) http://www.study-languages-online.com/ru/en/kids-lesson.html?topic=family#tab=4 Write down this site. Try to do some tasks at home http://tonail.com/games/
Talking about the members of your family we can’t without new words Просмотр видео ролика Now, look at the pictures and guess the meaning of the words. Intelligent – сообразительный– clever –умный bright–яркий (выдающийся) –curious–любознательный sociable– общительный–talkative–разговорчивый– shy–застенчивый loving–любящий–independent– независимый –naughty–непослушный creative – творческий– responsible – ответственный kind – добрый–cruel – жестокий 1Listen and repeat 2 Read and translate 3 What’s the English for…? Работа в парах , по карточкам Task1. Divide the adjectives into two columns: with positive and negative meaning. Kind, cruel, angry, understanding, loving, talkative, sociable, independent, intelligent, shy, naughty, responsible, rude, creative, stupid, bright, unfriendly. | Positive | Negative |
Listen to the poem Do some action Ex.15, p 146 Role-play these dialogue
We use our grammar in our dayly life Grammar: теорет. Основы/ HAVE GOT/PRESENT SIMPLE
-Tell us about Jess’s family 1 Jess is an English girl. 2 She is independent,….,… 3Jess has got a … 4 Her family is a typical…. …. 5 They are a …. family 6 They get on …. …. ….. other 7Her mum is a …. 8 Her father is a … 9 Jess has got a …. and a … 10 Her brother is… and her sister is …. … … than...Jess 11. Her sister is…. And as for brother, he is…. ….. 12 Jess’s family has a tradition. They always celebrate…. ….. ….. | Затрудняются в высказывании Составляют план работы Восстанавливают в памяти слова по теме (семья) Тренировка в назывании слов , в проговаривании слов , переводе и в их написании (фронтально, P1-P2-P3-...) Тренировка в произношении новых слов, их переводе Выполняют задания по карточкам Сверяют с эталоном Расслабляются, проговаривают слова стихотворения Чтение диалога по ролям восстанавливают в голове теор аспекты изученного времени самостоятельно восстанавливают рассказ, используя учебник. Кто быстрее всех-получает 5 | Коммуникативные (изложение своего мнения,понимание позиции другого) Регулятивные (определение цели, проблемы, планирование деятельности,оценивание цели и способы достижения цели ) Общеучебные (создание знакомого алгоритма) Познавательные (нахождение достоверной информации, необходимой для решения задач, | |
| -What have you known? -What have you learnt? -Do you have any problems? -What have you done to learn it? -Give your marks to yourself , to your close classmate. | -анализируют урок,чему научились, чему имели возможность научиться ,анализируют почему возникли трудности,дают оценку своей работе и работе своих одноклассников дают оценку своей работе и работе близкого одноклассника. | Регулятивные (формировать умение осуществлять познавательную и личностную рефлексию) Личностные (осознание своих эмоций,аргументированно оценивать свои и чужие ответы) | 2 |