And now, repeat all these words after me. Very good.
Teacher :
Now we’ll find out w
hat do
people
use these gadgets for?
4 of you will get these
papers and read the descriptions
and the rest of you will try to guess what it is. You
should
raise
the
pictures
.
(4 ученика выбирают карточки с напечатанными определениями и зачитывают их классу,
остальные учащиеся поднимают карточки с изображением объекта)
a)
You may
take and show photos to
your
friends
(
Digital camera
)
b)
You may
film some parties
and interesting moments in your life
(
Camcorder
)
c)
You may
store music files and
listen to music
(
MP3 music player
)
d)
You may
make and receive some calls
(
Mobile phone
)
e)
You may r
ead electronic books
(
E
-
book device
)
f)
It is
an electronic device used for playing computer games on a television screen
(
Games
console
)
g)
You may
watch the news, a DVD
(
A TV
)
h)
It is
a camera based to be used on a computer
for communication
(
Web
-
camera
)
i)
It is
a personal computer for mobile use
(
Laptop
)
You work is very good.
Let’s continue our lesson.
3)
Listening.
Teacher :
Now you’ll hear 2
people t
alking about something they can’t
live without.
Listen and
complete the table.
(
slides
No 25
-
31
)
(
Cutting
Edge Module 8
)
Object
How he
\
she describe
s
it
Why it is important to
him
\
her
Mobile phone
computer
Let’s check up your notes.
And now you are going to present your own
thing,
you can’t live without and tell us why they
are important to you.
(
slides
No
32
)
Plan of the description
:
-
What the object is
-
Where
\
how
\
when you got it
-
Description of the object (color, size,etc)
-
What you use it for
Useful language:
A)
What the object is...
-
I c
a
n’t live without my...
-
One thing I’d hate to be without is...
-
My
favourite gadget is...
B)
Where
\
how
\
when you got it
-
My... bought it to me as
...
-
It was given to me by my ...
C)
Description of the object (color, size,etc)
-
It is small (big)...
-
...with touch screen
D)
What you use it for
-
It’s really important to me because...
-
I need it for...
Thank you for your descriptions.
4)
Relaxation.
Now sit straight, close your eyes, count 1
-
5, open your eyes, blink, close your eyes, press your
eyes, open your eyes. Excellent.
5)
Teacher:
So, let’s continue our lesson.
Another problem is very important. It is
advantages and disadvantages of using modern equipments. You home task for this lesson was to
prepare argument for and against modern gadgets.
Advantages :
-
Dealing with things has become easier.
-
You can
use
computer, prepa
ring your homework
.
-
Y
ou can forget about the queues.
You can pay the bills, buy products and tickets with the
help of modern gadgets and the Internet.
-
With the help of your phone
you can listen to music, take photos, find interesting
inform
ation, a recipe of a delicious food, for example.
-
You can communicate online with people all over the world.
Disadvantages:
-
Dependency on gadgets: Nowadays,
people can’
t do a simple work without
the
help of a
gadget.
-
All the modern gadgets
create
electromagnetic fields.
They cause
indigestion, headaches
,
your eyes hurt.
-
Online fraud: When you use internet for online
buying
, there is always a possibility of
being a victim of online fraud.
-
M
obile
phones
’ radiation
influence badly on our health.
Extreme use of cell phones can
affect your brain and can result even into cancer.
-
The gadgets are supposed to reduce the amount of stress, but they are creating more stress
for people.
6)
Your work is great. But nevertheless in spite of all advantages and d
isadvantages
all of
us have
modern technologies
at home.
A
t the beginning of the lesson you handed your
questionnaires to Oksana Sergeevna, she analyzed them
and
now you’ll
make a bar
-
graph
with
the help of Oksana Sergeevna on the
laptops.
Teacher
of
IT
(учитель информатики)
Учитель:
Существует немалое количество плюсов у так называемых «гаджетов»,
позволяющим не только автоматизировать труд, но в значительной степени облегчить и
разнообразить наш быт. Не стоит забыть и о негативных последствиях технических
средств, которые
оказывают влияние, в первую очередь, на наше здоровье и общее
состояние организма. К любому делу стоит подходить с умом, в том числе и
использование техники должно быть рациональным. Подручным средством на уроках
информатики для нас является персональный к
омпьютер, о пользе и вреде и которого мы
говорили не раз. И именно благодаря ему я предлагаю вам сегодня проанализировать
результаты нашего опроса относительно наличия гаджетов у вас дома. Программа,
которая поможет нам наглядно отобразить сводную информац
ию в форме диаграммы,
входит в состав стандартного офисного пакета
MS
Office
.
MS
Excel
позволяет довольно
легко создавать диаграммы и графики на основе созданных таблиц. Но прежде, чем мы
перейдем к построению графика, нам необходимо ввести новые понятия,
необходимые
для правильной и эффективной работы.
Слайды NoNo1
-
5
Учитель:
Существует несколько типов диаграмм. Мы рассмотрим самые
распространенные и наглядные.
Слайды NoNo6
-
8
Практическая часть:
Учитель:
Я предлагаю представить результаты опроса в форме гистограммы. Для начала
нам необходимо выполнить вход в
MS
Excel
(Пуск
-
все программы
-
MS
office
-
MS
Excel
).
Для построения диаграммы нам необходимо создать таблицу, в которой будут указаны
категории и число
вые значения рядов данных. Для этого в первую строку редактора
вводим сначала категории гаджетов, а затем на второй указываем числовой эквивалент.
Полученную область необходимо выделить, далее зайти в меню «Вставка» и выбрать
меню «Гистограмма».
У нас появился предварительный макет будущей диаграммы. Для того, чтобы
гистограмма была подписана, во временном меню
«Работа с диаграммами»
выбираем
макет, содержащий строку с названием.
Ряды данных в данной версии программы трехмерные, поэтому для
точности их
необходимо подписать. Для этого правой кнопкой мыши щелкаем по оному из рядов
данных, в всплывающем меню нажимаем на кнопку «Добавить подписи данных».
В меню «Главная» при желании вы можете увеличить и изменить шрифт любой области
диаграмм
ы.
Таким образом, мы построили гистограмму, отражающую наличие у вас разнообразных
гаджетов. В качестве домашнего задания я предлагаю вам проанализировать полученные
результаты и попробовать объяснить процентное соотношение конкретных технических
средс
тв.
7)
Home task.
Teacher of English: so, you will receive
this bar
-
graph in your electronic diaries, and your home
task is to analyse the use of modern gadgets at home.
Thanks for the lesson and for attention.