№ | Этап | Содержание урока | Примечания |
Деятельность учителя | Деятельность учеников |
1 | Организационный этап | 1. Приветствие учащихся. Good morning, students! I’m glad to see you. (Здравствуйте, ученики! Я рада вас видеть) How are today? Ok? And you? And I’m fine too, because it’s a nice day today. Look out of the window, it’s spring outdoors. Do you remember what spring it is? ( Как ваши дела сегодня? А я сегодня чувствую себя отлично, потому что за окном хороший денек. Посмотрите, за окном весна) And what comes before spring? And after? And when does a new school year starts? Right, in autumn. So, how can we name winter, spring, summer and autumn in one word? Seasons! They are very different, because of weather. The weather is different in every season. | 1. Приветствие учителя. Good morning! We are glad to see you, too. (Здравствуйте! Мы рады Вас видеть тоже) 2. Отвечают на вопрос как твои дела, настраиваются на работу. | Фронтальный и индивидуальный опросы. |
2 | Постановка цели и задач урока. Мотивация учебной деятельности учащихся. | So, let`s learn the words that will help us to speak about weather. | Выполняют задание по поиску перевода слов. | Фронтальный и индивидуальный опросы. |
3 | Первичное усвоение новых знаний | 1.Презентация новых грамматических единиц, нового грамматического явления (безличные предложения) Look, I’ve got an example of one weather report, let’s watch it, while you are watching, please find out what do these words ( on the papers I’m giving to you) mean. Of course they are all connected to weather. Watch! Ok, now let’s check. ( проверяет выполнение задания) Very good! | 1. Воспринимают на слух новые ЛЕ, пытаются перевести их на русский язык. | Фронтальный и индивидуальный опросы. |
4 | Первичная проверка понимания. | Now, look at the pictures, and answer my question how`s the weather on picture A. (задает вопросы о погоде на картинках, периодически убирая изображение в хаотичном порядке и возвращая их вновь). Good, I see you remember the words quite well. Fist, let’s look one more time. “It’s snowy. It’s snowy in Canada.” When we talk about weather we start our sentence like this: It’s….. Let`s try first( появляется структура It`s + картинка погоды +название страны.) | 1. Отвечают на вопросы, с помощью зрительной опоры. 2.Составляют предложения по образцу. | Фронтальный и индивидуальный опросы. Карточки с изображением погоды |
5 | Физкультминутка | Let’s go walking in the snow/rain (начинаем ходить по кругу) Walking, walking, on tiptoe (ходим на цыпочках) Lift your one foot way up high (прыгаем на одной ноге) Then the other to keep it dry (прыгаем на другой ноге) All around the yard we skip (вприпрыжку по кругу) Watch your step! or you might slip! (притворяемся что падаем) | Выполняют упражнения в разминке, усваивают новую лексику. | |
6 | Первичное закрепление | Take your seats please, what’s this? It’s a thermometer and it shows that it’s cold, it’s 20 degrees. Let’s repeat degrees, good, look here it’s cold too, how many degrees are here? ( 30 degrees) Uh, very cold. And here it’s hot. How hot is it? (25 degrees). And look at this one? How many degrees are here? ( 8 degrees) Is it cold or hot? Ok, it` s not cold, not hot, it’s warm! Тепло, say it with me warm, nice. I see that you are ready to make our own weather report. But let’s see one more report. It’s Kate. Now, read what she is talking about. (на экране появляется прогноз погоды: Hi, thank you for watching us it’s Weather Today and I’m Kate and I’m going to check on weather all over Russia. It’s cloudy and warm in Vladivostok. 10 degrees. But it will rain in the evening. In Bryansk. it’s rainy and foggy. 5 degrees. Now, you are to make your own weather report, Nastya`s report will help. And of course you need a map to show the weather and degrees to others. You will do it in groups of four (распределяет учащихся по группам). That`s nice, now I give you maps, pictures of the weather and you can put them on the map, write the degrees, colour it.(показывает как работать с макетом карты) You have two minutes to do the map and to get ready to your report. Now, I see that all weather reports are ready. Present them, please. | 1. Повторяют за учителем новые ЛЕ, отвечают на вопросы. 2. Читают текст прогноза и составляют свой по образцу. 3. Распределяют значки погоды по карте, подписывают градусы. Готовят устную презентацию своей работы. | Фронтальный и индивидуальный опросы. Текст с прогнозом погоды (карточки/презентация) |
7 | Информация о домашнем задании, инструктаж по его выполнению | Задаёт домашнее задание. now it`s time to write down your home task: | Записывают домашнее задание в дневник. | |
8 | Рефлексия (подведение итогов урока). Выставление отметок | Now can you tell me how`s the weather today? (Какая погода сегодня?) Thank you for the lesson. (Спасибо за урок) | 1. It is… (Сегодня…) | |