IV. Введение лексических единиц по теме. Соверешенствование навыков чтения (дотекстовый этап) (Текстовый этап) (Послетекстовый этап) | Знакомит студентов с лексикой по теме Moreover, what else a good teacher can do? Read please! Nevertheless, computers can help us as well. Read their functions, please! Great! Do we need some special qualities to become an ideal teacher of the 21st century who is definitely irreplaceable by computers? Right! Let's read all of the qualities from the slide! (на слайде написаны качества идеального учителя) Is everything clear? Do we need to translate any of them? Good. Now, read the texts and choose a quality which is described in them. Don't forget to mention the main points. You have 3 minutes to complete the task. Have you finished? All right, let's check what you've got! ... begin, please! Listen to each other very attentively! Организует проверку задания. | Знакомятся с лексическими единицами, перечисленными на слайде, слушают объяснение учителя encourages children with human touch, connects to children emotionally, engages children with personal experience and stories Encourages with Points and Rewards Engages Children with Graphics, Games & Videos Connects and Share information with other students in Network Yes! Читают качества No, everything is clear Выполняют задание Называют качества, отраженные в тексте | Р. Определять качество и уровень усвоения; применять установленные правила в планировании способа решения; устанавливать соответствие полученного результата поставленной цели; К. Уметь отвечать на поставленный вопрос, правильно формулировать свое мнение П. Уметь структурировать свои знания, осуществлять чтение, определять нужную информацию | Восприятие лексического материала по теме. Тренировка навыков чтения | Соотношение собственого опыта с темой урока, умение уважительно относиться к мнению других, внимательно слушать |