СДЕЛАЙТЕ СВОИ УРОКИ ЕЩЁ ЭФФЕКТИВНЕЕ, А ЖИЗНЬ СВОБОДНЕЕ

Благодаря готовым учебным материалам для работы в классе и дистанционно

Скидки до 50 % на комплекты
только до

Готовые ключевые этапы урока всегда будут у вас под рукой

Организационный момент

Проверка знаний

Объяснение материала

Закрепление изученного

Итоги урока

Тема: [м] деп ?н болгаш М, м деп ?ж?ктер. Бичии м деп ?ж?кт? бижиири.

Нажмите, чтобы узнать подробности

Кичээл № 24

Тема:  [м] деп γн болгаш М, м деп γжγктер. Бичии м деп γжγктγ бижиири.

Чедип алыры: [м] деп γннγ шын адаарыны? артикуляциязын коргγзγп, слогтарны шын номчуурунга ооредир.

Бγгγ талалыг ооредилгени? ажыл-чорудулгазы:

Билип алыры: чаа билиглерни тодарадып, угаан ажыл-чорудулгазын чорудуп, тγ?нел γндγрер.

Коммуникативтиг: ооредилгеге бергелерни демниг сайгарар.

Регулятивтиг:  ооредиглиг сорулгазын тодарадып, ажыл-чорудулганы? тγ?нелин хайгаараар.

Кичээлдин хевири: чаа билигни алыры.

Дерилгези: предметтиг, сюжеттиг чуруктар, «Ужуглел» ному, «Ужуглелдин бижилгези».

Кичээлдин чорудуу:

  1. Мотивациялыг кезээ.
  2. Катаптаашкын.

Ооренген ужуктеринин чугле баштары коступ турар кылдыр суп каан турар: а, о, м, л. Ужуктерни таныдар. Ужуктер-биле кыска, узун ажык слогтар тургузар, деннээр (арын 24). Эрткен кичээлде ооренгенин катаптаар.

- Касса-биле ажыл.

  1. Чаа тема.

А) Чаа слогтар-биле таныжылга.

Ма деп ажык слогту номчудар. Ужуктернин орнун солааш, ам деп слогту номчуптарлар. Мында уннер каттыжыышкыны эвес, ажык ун биле ажык эвес унну кожа адаанындан слог тургустунар деп билзе эки: ма - ам деп ажык болгаш дедир слогтарны деннээр.

Б) Аай-дедир слогтарны номчуур (ар. 25). Касса-биле ажыл.

В) Чурук ёзугаар домактар чогааттырар.

Чамдык состернин ужуктерин ооренмээн чуве толээде, оларнын схемазын берген. Схема орнунга сос адап номчуур.

- Оол кайнаар далажып тур?

- Чуге ынчап бодадьнар?

- Ыды чуу дээр деп? (Ма, ал!)

- Оол кайнаар баарыл? (Оол школа баар. Ам ооренир.)

- Оолга оон ынай чуу херегил? (Моюн-ораар, борт.)

Беседаны амыдырал-биле холбаар. Дириг амытаннарга ынак, оларны ажаарынын дугайында чугаалажыр.

Г) Чурук адаанда домактарны номчудар:

Ма, ал! Оол школа     баар. Ам ооренир. Ма, моюн-ораар, борт.

Оол школа баар деп домакты сайгарар. Оол деп состун слог-уннуг анализин кылгаш, кассадан коштурар.

Д) Ужуктер кожаазындан м деп ужукту тыптыргаш, ол кандыг ужугул дээрзин айтырар. (Ийи эриннин дузазы-биле адаттынар ажык эвес уннун ужуу.)

Е) «Хуулгаазын козенектерни» ужуктер-биле долдургаш, номчуур.

4. Сула шимчээшкин.

5. Кыдыраашка ажыл.

- Шиви будуун дезевилел кыры-биле чурудар. Чунун будуу дээрзин таныдар.

- Парламал, бижимел М, м деп ужуктерни домейледир.

- Бичии м деп ужуктун бижимелин анализтээр.

- Башкы самбырага м деп ужуктун кезектерин коргузуп, бижиирин тайылбырлаар. Оон кезектери кайы ужукке демейин уруглардан айтырар.

- Дозевилел кыры-биле ужукту бижидер.

- Слогтарны бижээн соонда, мал деп состу тайылбырладып бижидер (мал деп сос ма деп уннер каттыжыышкынындан болгаш л деп ажык эвес унден тургустунган.)

- Домактарны номчуткаш, бижидер.

6. Рефлексиялыг кезээ.

Ооренген ажык, ажык эвес уннеринин ужуктерин катаптаан. Ажык, дедир слогтарны, домактарны номчаан.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Просмотр содержимого документа
«Тема: [м] деп ?н болгаш М, м деп ?ж?ктер. Бичии м деп ?ж?кт? бижиири.»

Кичээл № 24

Тема: [м] деп γн болгаш М, м деп γжγктер. Бичии м деп γжγктγ бижиири.

Чедип алыры: [м] деп γннγ шын адаарының артикуляциязын коргγзγп, слогтарны шын номчуурунга ооредир.

Бγгγ талалыг ооредилгениң ажыл-чорудулгазы:

Билип алыры: чаа билиглерни тодарадып, угаан ажыл-чорудулгазын чорудуп, тγңнел γндγрер.

Коммуникативтиг: ооредилгеге бергелерни демниг сайгарар.

Регулятивтиг: ооредиглиг сорулгазын тодарадып, ажыл-чорудулганың тγңнелин хайгаараар.

Кичээлдин хевири: чаа билигни алыры.

Дерилгези: предметтиг, сюжеттиг чуруктар, «Ужуглел» ному, «Ужуглелдин бижилгези».

Кичээлдин чорудуу:

  1. Мотивациялыг кезээ.

  2. Катаптаашкын.

Ооренген ужуктеринин чугле баштары коступ турар кылдыр суп каан турар: а, о, м, л. Ужуктерни таныдар. Ужуктер-биле кыска, узун ажык слогтар тургузар, деннээр (арын 24). Эрткен кичээлде ооренгенин катаптаар.

- Касса-биле ажыл.

  1. Чаа тема.

А) Чаа слогтар-биле таныжылга.

Ма деп ажык слогту номчудар. Ужуктернин орнун солааш, ам деп слогту номчуптарлар. Мында уннер каттыжыышкыны эвес, ажык ун биле ажык эвес унну кожа адаанындан слог тургустунар деп билзе эки: ма - ам деп ажык болгаш дедир слогтарны деннээр.

Б) Аай-дедир слогтарны номчуур (ар. 25). Касса-биле ажыл.

В) Чурук ёзугаар домактар чогааттырар.

Чамдык состернин ужуктерин ооренмээн чуве толээде, оларнын схемазын берген. Схема орнунга сос адап номчуур.

- Оол кайнаар далажып тур?

- Чуге ынчап бодадьнар?

- Ыды чуу дээр деп? (Ма, ал!)

- Оол кайнаар баарыл? (Оол школа баар. Ам ооренир.)

- Оолга оон ынай чуу херегил? (Моюн-ораар, борт.)

Беседаны амыдырал-биле холбаар. Дириг амытаннарга ынак, оларны ажаарынын дугайында чугаалажыр.

Г) Чурук адаанда домактарны номчудар:

Ма, ал! Оол школа баар. Ам ооренир. Ма, моюн-ораар, борт.

Оол школа баар деп домакты сайгарар. Оол деп состун слог-уннуг анализин кылгаш, кассадан коштурар.

Д) Ужуктер кожаазындан м деп ужукту тыптыргаш, ол кандыг ужугул дээрзин айтырар. (Ийи эриннин дузазы-биле адаттынар ажык эвес уннун ужуу.)

Е) «Хуулгаазын козенектерни» ужуктер-биле долдургаш, номчуур.

4. Сула шимчээшкин.

5. Кыдыраашка ажыл.

- Шиви будуун дезевилел кыры-биле чурудар. Чунун будуу дээрзин таныдар.

- Парламал, бижимел М, м деп ужуктерни домейледир.

- Бичии м деп ужуктун бижимелин анализтээр.

- Башкы самбырага м деп ужуктун кезектерин коргузуп, бижиирин тайылбырлаар. Оон кезектери кайы ужукке демейин уруглардан айтырар.

- Дозевилел кыры-биле ужукту бижидер.

- Слогтарны бижээн соонда, мал деп состу тайылбырладып бижидер (мал деп сос ма деп уннер каттыжыышкынындан болгаш л деп ажык эвес унден тургустунган.)

- Домактарны номчуткаш, бижидер.

6. Рефлексиялыг кезээ.

Ооренген ажык, ажык эвес уннеринин ужуктерин катаптаан. Ажык, дедир слогтарны, домактарны номчаан.





















Скачать

Рекомендуем курсы ПК и ППК для учителей

Вебинар для учителей

Свидетельство об участии БЕСПЛАТНО!