СДЕЛАЙТЕ СВОИ УРОКИ ЕЩЁ ЭФФЕКТИВНЕЕ, А ЖИЗНЬ СВОБОДНЕЕ

Благодаря готовым учебным материалам для работы в классе и дистанционно

Скидки до 50 % на комплекты
только до

Готовые ключевые этапы урока всегда будут у вас под рукой

Организационный момент

Проверка знаний

Объяснение материала

Закрепление изученного

Итоги урока

Тренажер ВПР по английскому языку для 7 класса

Нажмите, чтобы узнать подробности

Просмотр содержимого документа
«Тренажер ВПР по английскому языку для 7 класса»

ВПР -2020, 7 класс Устная часть Вариант 1

ВПР -2020, 7 класс

Устная часть

Вариант 1

 TASK #2. PREPARATION – 01:30 min. ANSWER – 01:30 min. PREPARATION  2  Прочитайте текст вслух. У вас есть полторы минуты на подготовку и полторы минуты,  чтобы прочитать текст вслух.  The Internet entered the life of people in the 20th century. It took us less than ten years to face the fact of its spreading all over the world, including the developing countries. It has become not only the hugest information resource in the world, but one of the most rapid means of communication. People from different countries have got an opportunity to communicate with each other in quite a short time. In comparison with a snail-mail or even airmail, an e-mail gets over distance and time, borders of states with a fascinating speed. Thus, people get closer to each other. Now they have got a chance to get to know each other better, to become aware of what is common among nations and unites them, and what is different.

TASK #2. PREPARATION – 01:30 min. ANSWER – 01:30 min. PREPARATION

2

Прочитайте текст вслух. У вас есть полторы минуты на подготовку и полторы минуты, чтобы прочитать текст вслух.

The Internet entered the life of people in the 20th century. It took us less than ten years to face the fact of its spreading all over the world, including the developing countries. It has become not only the hugest information resource in the world, but one of the most rapid means of communication. People from different countries have got an opportunity to communicate with each other in quite a short time. In comparison with a snail-mail or even airmail, an e-mail gets over distance and time, borders of states with a fascinating speed.

Thus, people get closer to each other. Now they have got a chance to get to know each other better, to become aware of what is common among nations and unites them, and what is different.

TASK #2. PREPARATION – 01:30 min. ANSWER – 01:30 min. ANSWER  2  Прочитайте текст вслух. У вас есть полторы минуты.  The Internet entered the life of people in the 20th century. It took us less than ten years to face the fact of its spreading all over the world, including the developing countries. It has become not only the hugest information resource in the world, but one of the most rapid means of communication. People from different countries have got an opportunity to communicate with each other in quite a short time. In comparison with a snail-mail or even airmail, an e-mail gets over distance and time, borders of states with a fascinating speed. Thus, people get closer to each other. Now they have got a chance to get to know each other better, to become aware of what is common among nations and unites them, and what is different. End answer

TASK #2. PREPARATION – 01:30 min. ANSWER – 01:30 min. ANSWER

2

Прочитайте текст вслух. У вас есть полторы минуты.

The Internet entered the life of people in the 20th century. It took us less than ten years to face the fact of its spreading all over the world, including the developing countries. It has become not only the hugest information resource in the world, but one of the most rapid means of communication. People from different countries have got an opportunity to communicate with each other in quite a short time. In comparison with a snail-mail or even airmail, an e-mail gets over distance and time, borders of states with a fascinating speed.

Thus, people get closer to each other. Now they have got a chance to get to know each other better, to become aware of what is common among nations and unites them, and what is different.

End answer

  Выберите фотографию и опишите человека на ней. У вас есть полторы минуты на подготовку и не более двух минут для ответа.      1 2 3 У вас должен получиться связный рассказ (7–8 предложений). План ответа поможет вам: • the place • the action • the appearance of the person • whether you like the picture or not • why Start with: “I’d like to describe picture № ... . The picture shows …” TASK #3. PREPARATION – 01:30 min. ANSWER – 02:00 min. PREPARATION   3

Выберите фотографию и опишите человека на ней. У вас есть полторы минуты на подготовку и не более двух минут для ответа.

1 2 3

У вас должен получиться связный рассказ (7–8 предложений).

План ответа поможет вам:

  • • the place
  • • the action
  • • the appearance of the person
  • • whether you like the picture or not
  • • why

Start with: “I’d like to describe picture № ... . The picture shows …”

TASK #3. PREPARATION – 01:30 min. ANSWER – 02:00 min. PREPARATION

3

TASK #3. PREPARATION – 01:30 min. ANSWER – 02:00 min. ANSWER                1  Опишите выбранную вами картинку. У вас есть не более двух минут для ответа. У вас должен получиться связный рассказ (7–8 предложений). План ответа поможет вам: • the place • the action • the appearance of the person • whether you like the picture or not • why Start with: “I’d like to describe picture № ... . The picture shows …” End answer

TASK #3. PREPARATION – 01:30 min. ANSWER – 02:00 min. ANSWER

1

Опишите выбранную вами картинку. У вас есть не более двух минут для ответа.

У вас должен получиться связный рассказ (7–8 предложений).

План ответа поможет вам:

• the place

• the action

• the appearance of the person

• whether you like the picture or not

• why

Start with: “I’d like to describe picture № ... . The picture shows …”

End answer

TASK #3. PREPARATION – 01:30 min. ANSWER – 02:00 min. ANSWER                2  Опишите выбранную вами картинку. У вас есть не более двух минут для ответа. У вас должен получиться связный рассказ (7–8 предложений). План ответа поможет вам: • the place • the action • the appearance of the person • whether you like the picture or not • why Start with: “I’d like to describe picture № ... . The picture shows …” End answer

TASK #3. PREPARATION – 01:30 min. ANSWER – 02:00 min. ANSWER

2

Опишите выбранную вами картинку. У вас есть не более двух минут для ответа.

У вас должен получиться связный рассказ (7–8 предложений).

План ответа поможет вам:

• the place

• the action

• the appearance of the person

• whether you like the picture or not

• why

Start with: “I’d like to describe picture № ... . The picture shows …”

End answer

TASK #3. PREPARATION – 01:30 min. ANSWER – 02:00 min. ANSWER                 Опишите выбранную вами картинку. У вас есть не более двух минут для ответа. 3 У вас должен получиться связный рассказ (7–8 предложений). План ответа поможет вам: • the place • the action • the appearance of the person • whether you like the picture or not • why Start with: “I’d like to describe picture № ... . The picture shows …” End answer

TASK #3. PREPARATION – 01:30 min. ANSWER – 02:00 min. ANSWER

Опишите выбранную вами картинку. У вас есть не более двух минут для ответа.

3

У вас должен получиться связный рассказ (7–8 предложений).

План ответа поможет вам:

• the place

• the action

• the appearance of the person

• whether you like the picture or not

• why

Start with: “I’d like to describe picture № ... . The picture shows …”

End answer