Урок английского языка
в четвертом классе
Тема: Tasty Treats.
Учитель: Ляпкало Лариса Ивановна
Г.Донецк ОШ №88
Тема:Tasty Treats.
Вкусные угощения.
Цели предметные: Учить оперировать активной лексикой в соответствии с коммуникативной задачей. Учить правильно употреблять наречия степени many, much и модальный глагол may.Учить читать про себя и понимать тексты, находить в них нужную информацию.
Цели метапредметные: Адекватно использовать речевые средства для построения диалога и монологического высказывания. Учить выделять существенную информацию из текстов, проводить сравнения по заданным критериям, осуществлять поиск и фиксацию необходимой информации.
Цели личностные: Воспитывать доброжелательное отношение к традициям других народов. Формировать способность к оценке своей учебной деятельности.
Оборудование: Учебник Spotlight, картинки, задания на доске.
Тип урока: Урок контроля знаний по теме.
Ход урока.
1. Greeting.
T: Good morning, children!
Cl: Good morning.
P1: How are you, Larisa Ivanovna?
T: Not very well. I’m hungry. I dream about one tasty thing. Guess. What’s this?
2. Warming-up.
P1: Is it dairy? T: No, it isn’t.
P2: Is it meat? T: No, it isn’t.
P3: Is it a vegetable? T: No, it isn’t.
P4: Is it a fruit? T: Yes, it’s a fruit.
P5: Is it a lemon? T: No, it isn’t.
P6: Is it a mango? T:……….
T: What’s your favourite fruit? P2: Apples.
T: What’s your favourite food? P3: Chicken.
3. Oral Practice.
Vocabulary on the blackboard:
Grapes - виноград
Mushrooms - грибы
Strawberries – клубника
There are a lot of pictures on the teacher’s table.
Dialogue 1.
T: Let’s open my fridge. What can you see there? (pictures)
How much meat is there?
P1: A lot.
T: How many apples are there?
P2: A lot.
T: How many tomatoes are there?
P3: Not many. …
Dialogue 2.
T: Let’s go to Ann’s kitchen and open her fridge. (pictures)
There are a lot of strawberries there.
P1: There are not many tomatoes.
P2: There is a lot of jam.
P3: There is a lot of cheese.
P4: ……..
Pupils’ monologues.
Some pupils describe pictures representing fridges which are full of food.
T: Let’s go to the shop and buy some food. ( We choose a seller and some customers.)
Dialogue 3.
Customer1: Hi! Can I have a carton of milk?
Seller: Yes, of course. Here you are. That’s 70 r, please.
Customer2: Can I have a kilo of potatoes, please?
Seller: Here you are. That’s 20 r, please.
Customer: …….
Dialogue 4. “ Be polite at the table”
(Some guests and a hostess, a lot of pictures.)
Guest1: May I have some more milk, please?
Hostess: Sure. Here you are.
Guest2: May I ….
4. Silent Reading.
(The class is divided into two groups. Ex.1,p.53- for the first group and ex.3,p.144- for the second group. There are some new words and questions on the blackboard.)
Ex.1 p.53
Dessert- десерт, сладкое блюдо.
Answer the question:
What is pudding?
Ex.3 p.144
Flavour- вкус
Answer the question:
What do Russians love for their tea?
5. Writing. Ex.2 p.54, ex.5 p.55
Homework: Ex.3 p.54- writing
Ex.4 p.55-speaking
6.Summary.
(Новые слова на доске даю с транскрипцией и переводом. На уроке провожу
контроль говорения, чтения молча и письма. Письменные задания проверяю после урока.)