Муниципальное автономное образовательное учреждение
«Студенческая средняя общеобразовательная школа №12»
Управление образования Администрации Белоярского городского округа
Конспект урока по английскому языку в 6 классе
«Праздники в Британии и США»
Подготовила
учитель английского языка
Чебоксарова Н.И.
Тема: “Holidays in Britain and America”
Оборудование: Power Point презентация по теме, компьютер, проектор, рабочие листы с заданиями, картинки с символами праздников, таблички с названиями праздников и датами.
Цель урока: развитие иноязычной коммуникативной компетенции учащихся.
Задачи:
Развивающий аспект:
развивать языковую догадку, память, внимание;
повышать мотивацию к изучению иностранного языка;
развивать умение выборочно понимать на слух необходимую информацию;
развивать умение выбирать нужную информацию из прослушанного текста.
Воспитательный аспект:
воспитывать культуру общения в разных видах речевой деятельности;
воспитывать уважение к культурным традициям родной страны и страны изучаемого языка.
Учебный аспект:
закрепление лексики по теме «Праздники»;
развитие навыка аудирования, говорения и чтения;
тренировка лексических, грамматических и фонетических навыков.
1. Организация начала урока.
Good morning, boys and girls. Glad to see you.
What date is today? What day of the week is today? Who is absent?
2. Определение темы, постановка целей урока.
Look at the pictures. Can you guess what is the theme of our lesson?
Holidays. British and American holidays.
What will we do in the lesson?
We will revise words and phrases, answer the questions about holidays, tell about
holidays, listen and read about holidays, watch the video. Today at the lesson
we’ll work in groups.
I hope that it will be interesting for you during our lesson.
3. Активизация изученного материала.
Every holiday has its own associations and symbols. Let`s revise them.
What holiday do these pictures symbolize? Please, look at the blackboard and match the pictures with name of a holiday .
(Учитель показывает на доске картинки - символы, учащиеся соотносят их с соответствующими праздниками и их названиями .
3.1. Now, I’ll give you cards. You should read- the other listen and guess what holiday it is .
(Карточки с текстами – по 4 ученика из каждой группы-читают- остальные отгадывают)
GR 1:
1.People buy or make special cards and send to the people they love. (St.Vallentin’s Day)
2. Children eat chocolate eggs.(Easter)
3.Children help their mothers and give them presents. (Mother’s Day)
4. The traditional meal is roast chicken, turkey and pudding. (Christmas)
GR 2:
1. Children give presents to their fathers and grandfathers.(Father’s Day).
2. They say ghosts and witches come out on this day. Children make lanterns out of pumpkins.(Halloween).
3. At 12 o’clock people meet this holiday. They visit their Friends, give them presents, dance .(New Year).
4. On this day people say how beautiful is our planet.( Earth Day).
Gr 3 :
1. It’s an American holiday. People remember George Washington, Abraham Lincoln, Thomas Jefferson.(President’s Day)
2. It’s an American holiday. It is celebrated on the 4th of July.(Independence Day)
3. On this Day people remember soldiers of different wars.(Veteran’s Day)
4. America was discovered by him.( Christopher Columbus).
4. Развитие навыка говорения
Some pupils tell us about their favourite holidays .Your task is to listen and find key words.
(Несколько учеников рассказывают о празднике, которые им нравится).
5. Аудирование
For many people birthday is their favourite holiday. Listen to two children talking about their birthdays and fill in the information about each person.
(Ответы- на слайде.)
Questions | Alice | Ben |
When did they have their parties? | | |
Whom did they invite? | | |
What presents did they get? | | |
How did they entertain (развлекать) their guests? | | |
Did they enjoy their birthday parties? | | |
Каждому ученику –карточка с заданием-таблицей.
Ученики заполняют таблицу информацией, а затем сверяют по образцу на слайде, ставят друг другу оценку.(взаимопроверка).
T:How many mistakes have you got? Who has got five? Who has got four? …
6. Reading– чтение текста “Guy Fawkes’ Day ” (групповая работа)
Read the text, try to understand it and fill in the table.
(Текcт каждому ученику + таблица для заполнения).
This story began long time ago. On the 5 th of November a man called Guy Fawkes& some of his friends decided to blow up(взорвать) the Houses of Parliament & kill the king. But Guy Fawkes was arrested, taken to the Tower & then beheaded (обезглавлен). Since that day English people have celebrated Bonfire night(ночь костров) or Guy Fawkes Day.
Nowadays it’s just fun. Before Guy Fawkes’ Day children enjoy making a special scarecrow(чучело). They use for it some old clothes, stuff it with straw(солома) & call it “Guy”. Then they walk with the straw doll around the streets & ask people for money: “ A penny for the Guy, mister?” Then they buy fireworks(фейерверки). As it gets dark, children & adults set off fireworks, make bonfires & burn (сжигать)the scarecrow. People watch fireworks displays in public parks & gardens, sing & dance. On this day people enjoy eating special food: sweet chestnuts ( каштаны), baked potatoes, toffee apples.
NAME(название) | |
DATE(дата) | |
COUNTRY( страна) | |
ACTIVITIES(что делают?) | |
FOOD | |
7. Просмотр видео фильма о праздниках в Британии.
(Ответы на слайде)
Let’s watch the video and answer the questions:
1. How many holidays are mentioned and described in it?
2. What are they?
3. What holiday do you like best?
8.Выполнение заданий на карточках( группой):
Will you match the names and the dates of the holidays?
( Впишите правильную дату праздника)
1. Christmas holidays are in ...(5)
2. Mother’s Day is in ... (2)
3. Father’ Day is in ...(1)
4. New Year holiday is in ...(4)
5.Columbus Day holiday is in ..(3)
6. Earth Day is in ...(6)
1.June 2. May 3.October 4.January 5. December 6. April
2. Circle the correct sentence.
(Выберите правильное предложение и объясните, почему оно верно):
1. A) My favourite holiday is Easter. B) My favourite holiday is easter.
2. A) Last year Easter was in March. B) Last year Easter in March.
3. A) What cake does your mum make? B) What cake your mum makes?
4. A) Last year we had a party at Christmas. B) Last year we have a party at Christmas.
9.Рефлексия.
Анализ собственных действий о достижении цели урока.
| Знаю названия праздников | Знаю ключевые слова по теме «Holidays» | Умею читать, понимать и находить нужную информацию в тексте «Guy Fawkes’ Day» | Умею слушать рассказ и заполнять таблицу |
Very well(отлично) | | | | |
OK(хорошо) | | | | |
Not very well(не очень хорошо) | | | | |
10. Итоги урока. Выставление оценок.
11. Домашнее задание:
1.Знать названия праздников , уметь назвать их по картинке. –Слабым учащимся)
2.Составить 5 загадок о праздниках, используя ключевые слова- письменно.-Средним учащимся)
3.Составить рассказ –мой любимый праздник -7 предложений ( сильным учащимся).
Список использованной литературы:
1.Биболетова М.З., Трубанева Н.Н.: Английский язык / EnjoyEnglish: учебник английского языка для 6 класса общеобразовательных учреждений. - Обнинск: Титул, 2011.
Использованные материалы и Интернет –ресурсы:
1. http://www.900igr.ru
2. http://www.vprazdnik.ru
3. http://www.calend.ru
4. http:// www.aboutenglish.ru
5. ytvideo.ru Festivals in Britain (6_ 8 ESL video )
8