СДЕЛАЙТЕ СВОИ УРОКИ ЕЩЁ ЭФФЕКТИВНЕЕ, А ЖИЗНЬ СВОБОДНЕЕ

Благодаря готовым учебным материалам для работы в классе и дистанционно

Скидки до 50 % на комплекты
только до

Готовые ключевые этапы урока всегда будут у вас под рукой

Организационный момент

Проверка знаний

Объяснение материала

Закрепление изученного

Итоги урока

Урок английского языка в 7 классе "Интернет-безопасность"

Нажмите, чтобы узнать подробности

Урок английского языка практической направленности - создание брошюры о безопасном поведении в сети Интернет. урок создан на основе УМК "Starlight" для учащихся 7 класса.

Просмотр содержимого документа
«Урок английского языка в 7 классе "Интернет-безопасность"»

Урок в 7а классе «Интернет безопасность»

Starlight 7, module 6

Цель: изготовить брошюру с советами по интернет безопасности

Задачи:

  1. Совершенствовать навыки чтения и аудирования с извлечением конкретной информации

  2. Формировать грамматический навык употребления в речи герундия, повелительного наклонения, модального глагола should.

  3. Формировать навык работы в паре

  4. Развивать ответственность за безопасную работу в интернет

этап

Деятельность учителя

Деятельность учащихся

Форма работы

приветствие 1 min

Good morning, dear children!

I am glad to see you, and you?

Good morning, dear teacher!

We are glad to see you, too


warm-up

3 min

Look at the pictures. What are the children doing?

What do you use the Internet for?

(пишу их предположения на доске)

Let’s sum up.

They are surfing the Internet.

We use the Int for Ving…

Look at the pictures and give their ideas.

P1, P2, P3

P1 summarises.

learning new information 5 min

Though the Internet is very useful, it has some disadvantages. Some of them can be dangerous.

Open your books at p.104. Listen and read the first part of the text and tick the disadvantages.

So, what are the dangers of using the Internet? Let’s check in your books.




Слушают, читают, отмечают отриц стороны Интернет.

The dangers are…

P1: Dangers are:

  1. Sending nasty e-mails to your friends…





summarizing 2 min

What do people do to avoid the dangers?

I suppose…/It’s a pity, I don’t know.


learning further information 5-7 min

Well, you know some rules. Let’s find out some more. Read the text and find the tips. Group 1 – text 2, G2-3, G3,4-4

Let’s sum up. Use the following phrases.





Ving…

You should V…

Don’t V…


practise the information 3 min

Do you follow these rules? Answer the questions and tick your partner’s answer. Read the questions and raise up your hands if you don’t understand something.

Analyse the cards and read what both of you do.

What rules do you follow?

Do you…?

P1-P2

making a booklet

7-8 min

Some of us follow the rules, others don’t. Every Internet user should follow the rules. These are the rules and pictures for them. Match and glue them into your booklets.



feedback

3-5 min

What are the most important tips for you?

these booklets are for you. Take them home and put near your computer.

The lesson is over.

For me the most important tips are…

P1, P2, P3