СДЕЛАЙТЕ СВОИ УРОКИ ЕЩЁ ЭФФЕКТИВНЕЕ, А ЖИЗНЬ СВОБОДНЕЕ

Благодаря готовым учебным материалам для работы в классе и дистанционно

Скидки до 50 % на комплекты
только до

Готовые ключевые этапы урока всегда будут у вас под рукой

Организационный момент

Проверка знаний

Объяснение материала

Закрепление изученного

Итоги урока

Урок для 6 класса с использование ТСО по теме "В зазеркалье"

Нажмите, чтобы узнать подробности

Урок для 6 класса с использование ТСО по теме "В зазеркалье" по учебнику Spotlight

Просмотр содержимого документа
«Урок для 6 класса с использование ТСО по теме "В зазеркалье"»

Тема: В зазеркалье

Цель

- совершенствовать лексико-грамматическую базу учащихся, коммуникационные навыки, знакомить с литературой английских писателей, расширять мировоззрение.

Задачи:

- развитие интереса к самостоятельному чтению художественной литературы на

английском языке; развитие умений поискового чтения.

- обобщение способа словообразования (прилагательных антонимов) с помощью

префикса un

- развитие умений ознакомительного и поискового чтения; развитие умений чтения вслух.

- развитие умений продуктивного письма: написание списка подарков ко дню рождения

Планируемые образовательные результаты:

предметные

  • вести монолог, отвечать на поставленные вопросы, научиться образовывать прилагательные антонимы по средством добавления приставки, использовать на письме временную структуру Present Continuous.



личностные

  • формирование мировоззрения, соответствующего современному уровню развития науки и общественной практики, учитывающего социальное, культурное, языковое, духовное многообразие современного мира;



метапредметные

  • развитие коммуникативной компетенции, включая умение взаимодействовать с окружающими, умение находить необходимую информацию в прочитанном.

УУД:

  • обобщать, классифицировать, группировать по отдельным признакам языковую информацию;

  • находить и выделять необходимую информацию при чтении текста;

  • слушать и слышать собеседника, использовать языковую догадку при чтении текста

  • формирование необходимость в изучении литературы, домашнем чтении произведений на английском языке.

Оборудование: книги, тетради, ТСО

Ход урока

  1. Организационный момент

Приветствие, определение целей и задач урока.

- Stand up! Good morning children!

- Good morning teacher.

You have home task for today’s lesson. Let’s check it.

(Слайд с словами к которым нужно подобрать перевод, цифра буква)

Our today’s topic is about literature. At the lesson we will read about Lewis Carroll and abstract from his work Alice in the wonderland.

  1. Основная часть урока

Open your books at the page 53. There are biography of Lewis Carroll and abstract of the adventures story Alice in the Wonderland.

Look at exercise 1. There are several questions. Let’s read it and answer the questions.

(Teacher and students read questions and answer it. Teacher help them with understanding of questions)

1 She is a girl that goes to a strange place called “Wonderland”;

2 Fictional;

3 Lewis Carroll;

4 He’s an egg with a nose and a mouth


And now look at exercise 1b at the same page. What is this? (This is biography of an English writer Lewis Carroll). Let’s read this text and discuss it.

(Students read the biography and check their answers for questions of ex 1a)

Who is Lewis Carroll? English writer

Whom for the stories were written by him? For children

What about he wrote? About Alice in wonderland

Ex 2

Look at the exercise 2. We need to find all words with the prefix un-. Look at the dialogue and find it. (Students search for words with prefix un (unbirthday))

Yes it’s right. It’s mean the present that people give you when it is not your birthday. We use prefix un to for opposites from adjectives

Write down the date to your workbooks. You need to make ex 2. There are several words you need to make opposites by using prefix un-.

unfriendly

unhappy

unlucky

unkind

unreal

And now we come to the text Alice in Wonderland. This abstract is a dialogue between Alice and Humpty Dumpty. Let’s read this dialogue by persons. But look at the bottom of the page, there is a task with questions to this dialogue. First let’s read the questions. (Students read the questions and then the dialogue by persons to find necessary information)

1 It’s a cravat;

2 No, it isn’t.

3 It’s a present from the White King and Queen.

4 He likes them because he can receive 364 a year instead of just one on his birthday.


Grammar Revision

At the last lessons we were studuing Present Continuous tense. Today we will do some exercise to remember how to use it tense in writing. Look at the blackboard. There is a task. You need to put the verbs in brackets in the Present Continuous.

Tell me when we use Preset Continuous? When action happen now

How we write sentences? We add is am are and ing- ending

Negative?

Interrogative?

Ok, this is the dialogue. Put the vebs in brackets in the correct form and write it down to your workbooks. Then we will check it. (Students write sentences into their workbooks, then read sentences by person with what they put in)

Extra exercise.

Look at the blackboard. There are affirmative sentences. You need to make interrogative and negative from it in Present Continuous. Write the answers into your workbooks.

  1. Подведение итогов

Tell me whom we read about at this lesson?

Who is Lewis Carroll?

What adventure story we read today?

Who is Humpty Dumpty?

Do you like this story?

What we need to add to the word to make opposite meaning?

When and how we use present continuous?

Is it goot to get 364 unbirthday present a year?

  1. Домашнее задание

ex4 p 53

Family members: Birthday presents:

Mum (12th December) — computer game

bag book

Dad (21st May) — book flowers

Sister (1st March) — T_shirt

computer game CD