1.Организационный момент (приветствие, настрой на работу (Слайд №1 ) T: Hello, everybody! We are happy to see you at our competition. This competition will show our Achievements in English. T- Ch: Dear children! I wish you success. Be active, honest, industrious and helpful and you’ll be sure to win. 2. Cообщение целей урока:( Слайд №2 ) T: Our game is devoted to animals, because they are our friends and we cannot live without them. So, welcome to the amazing world of animals! You are animals today. Who would you like to be? Choose a mask. We got two teams: the “predators” or those who eat meat. Let’s call them “Hunters” and “herbivores” or those who eat plants. We’ll call them “Weed- eaters” You have to score as more points as possible. I wish you success. 3. Фонетическая зарядка: (Слайд №3) Every competition always starts with greeting. Greet each other. Make the animal sounds! T: Cockerels say… Ch: cock-a-doodle-do Dogs say… bow-wow Turkeys say… gobble-gobble Cats say … mew-mew Horses say… neigh- neigh Frogs say… croak-croak Snakes say… hiss-swish Pigs say… oink-oink T: Now you’ve proved to be the real animals! 4. Конкурс «Разминка» (Слайды №4, 5) (Совершенствование употребления ЛЕ) T: The next competition is called «The odd word out”. Which word is the odd one out? Режим: учитель – класс (4 задания, по 2 каждой команде), при неправильном ответе, право ответа переходит другой команде. Оценивание: за каждый правильный ответ «Хищники» получают кость (рисунок или игрушка, «Травоядные» - муляжи фруктов или овощей). Учитель оценивает правильность ответов установочными фразами: You are right. Try again. Here you are. Catch your bone/ banana и другими в течение всего урока. 5. Конкурс «Guess the crossword»- Узнай сказочное животное (Слайд №5) (Совершенствование лексико-грамматических навыков) Для работы выдаётся командам раздаточный материал (см. Приложение 1.), они обсуждают, выбирают верные ответы, сдают учителю, проверка с опорой на слайд №5) Оценивается работа команд, как и в предыдущем конкурсе. T: Great! You found the grey wolf. 6. Конкурс капитанов. (Слайды № 6-8) (Who lives in a fairy-tale?) T- Cl : I’d like you to choose the captains of your teams. It must be the pupil who can better cope with the task. So, be honest! (каждый капитан получает по 2 вопроса), за каждый правильный ответ-очко команде. Оценить правильность ответов все игроки могут, опираясь на слайды 7-9. 7. Конкурс «Feed our animals»(Слайды 9-10) T: Our animals are hungry, we must feed them Режим работы: каждая команда получает по 2 вопроса: из букв собрать слово по теме “Food” 8. Релаксация. (Слайд 11) Песня «Mr. Smith, the keeper» (см. Приложение 2.) T: It’s high time to have a rest. Let’s sing a song “ Mr. Smith, the keeper” Режим работы: зрительная опора - слайд № 12 мелодия- аудио приложение. 9. Конкурс “Make up a sentence” (Слайд 12-13) (совершенствование коммуникативных умений с использованием логико-синтаксических схем согласно УМК под ред. М.З. Биболетовой) T: After a rest our animals will have more difficult tasks. Every team should make up a sentence. Who better knows the signs? Оценить правильность ответов все игроки могут, опираясь на слайды 12-13 10. Игра ‘Where do they live?”(Слайд 14-15) T: Our animals lost in the Jungle. Help them to find their homes. Опора – Слайды 14-15, необходимо как можно быстрее составить и назвать предложения с опорой на логико-синтаксическую схему. 11. Загадки. Riddle-game (слайды 16-17) (Совершенствование навыков аудирования) Режим работы: учитель-класс, опора: слайд № 16-17 T: Dear “Hunters” and “Weed-eaters”, you must be very attentive, you have to Guess the riddle and answer the question. What animal is it? 1. It looks like a bear, but it is not a brown bear, It is not a white polar bear. It is black and white. It lives in China. What animal is it? (a panda) 2. It is a very big cat. It is black and yellow. It lives in the forest and likes meat. (a tiger) 3. This animal can live in the river or in the sea. It can swim. It moves very slowly. Some people keep it as a pet. It says nothing. What is it? (a turtle) 4. It is very nice and funny. It likes to sleep all day long. It eats only eucalyptus leaves. It lives in Australia. What is it? (a koala) 5. This animal is small It lives in the forest It runs very fast. It is afraid of everything What animal is it? (a hare) 6. This animal lives in Australia. It can jump well. It carries its baby in the bag. (a kangaroo) 12. Конкурс “We are animals”(слайд 18) (совершенствование навыка монологической речи с опорой на логико-синтаксические схемы). T: Dear animals, of course, it’s very difficult for animals to speak but you did your best today, so it’s time to introduce your animal. (Ученики описывают животного, маску которого они выбрали.) Everyone can score a point for your team. I’ll give you an example: It is a crocodile. It lives in the river. A crocodile can swim. It likes fresh meat. It has short legs and a long tail. A crocodile is the cruelest animal in the river. Участники рассказывают о себе, опираясь на схемы (слайд №18) по образцу, данному учителем. 14. Подведение итогов. (слайд 19) I’m satisfied with your work today. Let’s count the bones and fruit. Who is the winner? The winners of our game are “…”, and every member of the team will get the best mark! Исполнение песни (слайд 19) OK! Let’s sing a song about our Jungle-Jungle Исполнение песни песня на мелодию «Чунга-Чанга» (см. Приложение 3.) 15. Рефлексия. (слайд 20) Т: Did you like our game? Would you like to play such game again? Take the pictures; they will help you to answer. Chose any picture you like and let your animal live in our Jungle. Ребята берут 1 из подготовленных «смайликов» Таким образом, они оценивают свои впечатления от урока. |