СДЕЛАЙТЕ СВОИ УРОКИ ЕЩЁ ЭФФЕКТИВНЕЕ, А ЖИЗНЬ СВОБОДНЕЕ

Благодаря готовым учебным материалам для работы в классе и дистанционно

Скидки до 50 % на комплекты
только до

Готовые ключевые этапы урока всегда будут у вас под рукой

Организационный момент

Проверка знаний

Объяснение материала

Закрепление изученного

Итоги урока

Урок-игра по теме "Музыка" для 7 класса (план-конспект)

Нажмите, чтобы узнать подробности

Разработка создана для актуализации и обобщения знаний по теме "Музыка" в форме игры. Данная игра может быть использована в 7-9 классах.

Просмотр содержимого документа
«Урок-игра по теме "Музыка" для 7 класса (план-конспект)»

Итоговый урок английского языка в 7 классе

по теме «Музыка»


Форма проведения: конкурс-соревнование 2-х команд.


Цели:

  • Воспитательные: укрепление интереса к предмету, воспитание уважительного отношения к зарубежной культуре, более глубокого осознания своей одной культуры, повышение уровня самооценки учеников.

  • Развивающие: организация учебного процесса как речевого поиска, в котором идет развитие творческой деятельности, памяти, догадки, воображения, умения логически выражать свое мнение, работать в группах и самостоятельно.

  • Образовательные: систематизация, обобщение и закрепление пройденного материала, тренировка аудирования, говорения, расширение словарного запаса, совершенствование техники чтения и умения пользоваться дополнительной литературой.


Оборудование: записи песен, мультимедийная доска для презентации, фото артистов, задания с карточками.


Межпредметные связи: музыка, МХК, информационные технологии.


Результаты достижения учеников:

1. Обобщение и расширение объема знаний учеников по темам «Музыка Великобритании и Америки».

2. Применение в процессе общения лексико-грамматического материала, отработанного в ходе изучения темы.

3. Живое общение на английском языке.


В соревновании принимают участие 2 команды седьмых классов. Заранее подготавливаются названия, девизы, эмблемы команд, связанные с музыкой и музыкальный номер на конкурс домашнего задания (ребята могут спеть песню, подготовить клип, сыграть на музыкальных инструментах).











Procedure



T. Hello, children. I am glad to see you. Today we will have a competition. Our competition is devoted to music. But first of all I want you to divide into 2 groups and to call them.

People can’t live without music. We can hear music everywhere in the streets, in the shops , in the cars, on TV, over the radio. So music helps us to live.


Introduction of the teams.

The students of each team have to introduce themselves.

For example: We are … .

We wish our competitors … .

Game 1.

As you know music may be different. Listen to the different types of music genres, try to guess them and fill the table.

 (учащиеся слушают и заполняют таблицу)

Music

Reggae

Hip hop

Pop

Rock

Jazz

Rap

Country

and western

Blues

Heavy metal












Game 2.

Nowadays it is not difficult to listen to music. If you want, please switch on your computer, mobile phones or musical center and begin listening to it. But many years ago people listened to music too. They invented musical instruments.

How well do you know the names of the musical instruments?” Write them down.

( Рlay Tunes – Приложение)


Game 3.

Guess the idioms.


Keys:

To blow the whistle

To play second fiddle

Fit as a fiddle

For a song

Music to my ears

Elevator Music

Chin Music

To face the music

To ring a bell



Game 4.

Match the singer and the song.

Teams get mixed papers with the names of the songs and the singers. The task is to do matching while listening to these pieces of music.


1. Lady Gaga

a) “Dancing Lady”

2. Eminem feat. Rihanna

b) “Yesterday”

3. Shakira

c) “Bad Girl”

4. Arash feat. Helena

d) “Bonnie and Clyde”

5. Dima Bilan

e) “Love the way you lie”

6. Madonna

f) “Loca”

7. Beyonce

g) “Peace of me”

8. Benny Benassi

h) “Broken Angel”

9. Britney Spears

i) “Bad romance”

10. Beatles

j) “Satisfaction”


Key: 1i; 2e; 3f; 4h; 5a; 6c; 7d; 8j; 9g; 10b.












Game 5.

Yesterday” The Beatles.

The English group ‘’The Beatles have changed pop music forever. People recognized something different in their music. Their songs seemed to be more tuneful. The singers were more attractive than many other performers.


Listen to this song and complete the lyrics with the past simple of the verbs in the box.

Yesterday, all my troubles seemed so far away.

Now it looks as though they're here to stay.

Oh, I believe in yesterday.


Suddenly I'm not half the man I used to be

There's a shadow hanging over me

Oh, yesterday came suddenly.


Why she had to go I don't know,

she wouldn't say.

I said something wrong.

Now I long for yesterday.


Yesterday love was such an easy game to play

Now I need a place to hide away

Oh, I believe in yesterday


Why’d she have to go?

I don't know, she wouldn't say

I said something wrong

Now I long for yesterday


Yesterday love was such an easy game to play

Now I need a place to hide away

Oh, I believe in yesterday



Game 6.

Back to front” ("Шиворот-навыворот").

Rewrite the text in the correct order.

Пример: Ended holiday his when sad very felt she. Time great a had they....

Предложите участникам игры восстановить рассказ. Затем дайте игрокам время написать собственные версии. Когда все будут готовы, участники игры по очереди зачитывают свои рассказы. После этого, вы читаете оригинал. Победителем игры становится участник, чей рассказ окажется ближе всех к подлиннику.


Life our in role big a plays music. Home at and parks in, shops in, street the in: everywhere music hear we. Music to play learn we and it to dance we, sad or happy are we when music to listen we. Music club and rock, music popular, jazz, music classical: music of kinds of lot a are there. Emotions and feelings our, life our reflects music.

Рop-music Russian prefer I. Group pop favorite no have I. Like I melodies and songs the listen to just I.

Sad and boring very be would life our, music no were there if that think I.



Music plays a big role in our life. We hear music everywhere: in the street, in shops, in parks and at home. We listen to music when we are happy or sad, we dance to it and we learn to play music. There are a lot of kinds of music: classical music, jazz, popular music, rock and club music. Music reflects our life, our feelings and emotions.

I prefer Russian pop-music. I have no favorite pop group. I just listen to the songs and melodies I like.

I think that if there were no music, our life would be very boring and sad.


Game 7.

Captains” competition. Who is the quick witted

A group of musicians are called…….(orchestra)

Someone who sings is……(singer)

The leader who controls the music is the (conductor)

A musical style where the singer speaks or shouts the words is (rap)

Name three basic types of musical instruments……. (percussion, wind, string)

The main sound of the music is….. (melody)

The notes that complement the melody… (harmony)

When an orchestra plays music in public, the event is called a… (concert)

Musicians who are not yet very famous play… (gigs-a small performance)

Each song on the album is called a…(track)

A CD with just one song is… (single)

The words to the songs are called….(lyrics)

A CD with all the music used in a movie is called the movie… (soundtrack)


Summarizing.

At the end of|at close of| contest|play| all points are added up and a winner is determined and awarded.