СДЕЛАЙТЕ СВОИ УРОКИ ЕЩЁ ЭФФЕКТИВНЕЕ, А ЖИЗНЬ СВОБОДНЕЕ

Благодаря готовым учебным материалам для работы в классе и дистанционно

Скидки до 50 % на комплекты
только до 20.07.2025

Готовые ключевые этапы урока всегда будут у вас под рукой

Организационный момент

Проверка знаний

Объяснение материала

Закрепление изученного

Итоги урока

Урок-обобщение по теме "Nature Wonders"

Нажмите, чтобы узнать подробности

Просмотр содержимого документа
«Урок-обобщение по теме "Nature Wonders"»

Открытый урок-обобщение по теме «NatureWonders»

Задача: повторить и активизировать пройденный лексико-грамматический материал по пройденной теме «NatureWonders»; подготовиться к зачётному тесту.

Цели:

Обучающая: содействовать развитию и совершенствованию навыков чтения, восприятия иностранной речи на слух и говорения.

Развивающая: развить внимание и память, способность актуализировать лексико-грамматический материал на учебном занятии.

Воспитательная: воспитать уважение и позитивное отношение к природе родного края и стран изучаемого языка, максимальную трудоспособность и умение работать в команде, уважительное отношение к педагогу и друг другу.

Литература: УМК English 6, Н.В.Демченко, раздаточный материал, электронные ресурс WordWall, нейросетьTwee.

Оборудование:компьютер, проектор

  1. Приветствие. Целеполагание. (2 мин.)

Good morning, children! How are you doing?

Let's guess our aims for today. Look at the board. There are some photos. What can you see in them? (nature, forests, lakes, rivers, animals...). What is the title of our lesson?(Nature wonders) Actually, this is the title of the unit we have completed to study recently. On Monday we are having the test on the unit, so we need to revise the vocabulary and grammar. To make the process of revision more interesting and easier let me divide you into two groups (teams), the stork and the bison. Chooseacard, please.

Дети берут карточки и делятся на команды в соответствии с изображением на карточке.



  1. Повторение слов. (5 мин.)

There is a piece of paper with the pictures of animals, fish and plants on your desk. Have one minute to revise and get ready to name them in turns.

Учащиеся вспоминают названия животных и растений (приложение 1), затем по очереди называют слова на карточках https://wordwall.net/resource/87379630/unit-6-form-6. При отсутствии ошибок команда получает два символа своей команды, в случае ошибок – один символ.



  1. Повторение образования множественного числа существительных. (3мин.)

Let's do the next task. Normally we need to add ending - s -to make the plurals, don't we? But there are some exceptions when we do not change the forms of the words. Please, find these exceptions on the list and circle them.

Учащиеся обводят слова-исключения и сдают карточки на проверку (приложение 2). Вместе с учителем зачитывают правильные ответы. При отсутствии ошибок команда получает два символа своей команды, в случае ошибок – один символ.



  1. Чтение, восприятие и понимание иностранной речи на слух, повторение слов. (7 мин.)

Let's move on. Now it is time to read a text about the beauty of our country and fill in the gaps with your active vocabulary words from the boxes. Have five minutes to do the task then watch a video to self-control.

Учащиеся выполняют задание в режиме чтения, затем осуществляют самоконтроль через просмотр видео

https://drive.google.com/file/d/1OKPrYDtKNVrzxQ1mwu_7A3KHug1X9H5v/view?usp=sharing

и сдают карточки на проверку (приложение 3). При отсутствии ошибок команда получает два символа своей команды, в случае ошибок – один символ.



  1. Диалогическая и письменная речь, повторение Present Perfect и Past Simple. (8 мин.)

Now it is time to revise Present Perfect и Past Simple and make a dialogue. We have read a lot of texts about different national parks in the unit. Do you remember their names and the countries where they are located? You can use your text and work books to find them.

Учащиеся находят в учебниках названия парков и стран, о которых читали в разделе и называют их.

Ok, guys, take a card and make a dialogue about one of these parks using the prompts. Mind grammar! We use Present Perfect to ask about experience and Past Simple to ask the details.

Учащиеся составляют диалоги в соответствии с информацией данной в каточке (приложение 4).



  1. Физкультминутка. (2 мин.)

Your time is up! Before presenting your dialogues I want you to have a rest. Imagine you are in the forest, listen…it is rain… and the rain is getting louder and louder

Учитель через движения рук и ног создаёт звуки дождя, дети повторяют (https://youtu.be/FxJ-g57yqTw?si=TO5wQQXJRGhlQUGO)



  1. Диалогическая речь. (5 мин.)

Ok, the rain hasalready stopped, let's listen to your dialogues.

Учащиеся зачитывают по очереди диалоги. При отсутствии ошибок команда получает два символа своей команды, в случае ошибок – один символ.



  1. Проверка домашнего задания.(10 мин.)

What was your home task? (SBс. 83-85 ответитьнавопросы № 1,2, 5, 7, 9, 15, 18, 20, 23, 25, 26, 28). You have a chance to get more points. Choose a card and answer the question.

Учащиеся выбирают карточку и отвечают по очереди https://wordwall.net/resource/87414727/blitz. Правильный ответ – один символ.



  1. Подведениеитогов. Рефлексия. Оценивание.(3мин.)

So, my dear, it is time to name the best team.

Учитель называют команду, набравшую больше всего символов.

In order to find out what you need to revise more to prepare for your test draw the smiles «happy», «neutral» and «sad» for each category: grammar, vocabulary, unit content (приложение 5).

Your home task is to revise the vocabulary and grammar of Unit 6



Приложение 1









Приложение 2


A wolf

A bison

A trout

A sparrow

A salmon

A fox




An owl

A species

A deer

A woodpecker

A moose

A leaf




Приложение 3


located known fauna memorable

colorful flora

Part 1

Belarus is anamazing place 1)_________________ in Eastern Europe, 2)__________________ for its beautiful 3)_________________ and 4)__________________. The forests and lakes provide a 5)________________experience for nature lovers.

The land is home to many species of plants and animals, including 6)_________________ flowers and tall trees.


destination popular

powerful endangered hiking trails


Part 2

The faunafeatures the bison, which is 7)________________with visitors. Unfortunately, some animals are 8)__________________, but efforts are being made to protect them from extinction.

Belarus is a 9)__________________ for outdoor adventures, offering many 10)______________________ with unforgettable sights. The fresh air and stunning landscapes leave a 11)___________________impression on all who visit.



common impression home unforgettable

amazing habitat species


Part 3

Lakes are 12)_________________ in Belarus and are 13)_________________ to various fish and birds. These waterways are ideal for fishing and boating, making them popular with families and tourists. The 14)__________________ here is 15)______________ for bird-watching due to unique 16)____________ not found elsewhere.

Belarus offers 17)_________ experiences through its natural beauty. Whether walking in a dense forest or sitting by a peaceful lake, the nature of Belarus leaves a lasting 18)______________. It is worth visiting for anyone wanting to see the beauty of the natural world.




Приложение 4

You have been to Australia.

You have visited Kakadu National Park.


Markers for details:

Two weeks ago

Any information from the text (wb p. 46-47)


Make and ask 5 questions


1) Have you …

2) Have you …

3) When did…

4) What …

5) Did …



  • Have you ever …

  • Yes, I …


You have been to the USA.

You have visited Yosemite Park.


Markers for details:

A week ago

Any information from the text (sb p. 75-79)


Make and ask 5 questions


1) Have you …

2) Have you …

3) When did…

4) What …

5) Did …



  • Have you ever …

  • Yes, I …





Приложение 5


Name___________


grammar


vocabulary


unit content







Скачать

Рекомендуем курсы ПК и ППК для учителей

Вебинар для учителей

Свидетельство об участии БЕСПЛАТНО!