№
|
этапы урока
|
ход урока
|
время
|
примечания
|
1.
|
Организационный момент:
приветствие;
Сообщение темы урока
|
Teacher -Pupils (P):
Good morning, good morning!
Good morning to you!
Good morning, good morning!
I am glad to see you!
T: And good morning to our guests!
Look at the board! What date is it today?
What is our topic today? In the classroom.
|
1
|
Слайд 1
Тема урока — Мой класс.
|
2.
|
Фонетическая зарядка
|
Т: Children, look at the screen. How do you think what are we going to do now and why? We'll repeat the words about school.
Что мы будем делать сейчас? Мы повторим с вами слова по нашей теме Школа.
Т: Let's read the words and find the odd ones.
P-ls read.
Т: Well-done!!!
|
1
|
Слайд 2
Прочитать слова и лишнее найти и объяснить почему.
|
3.
4.
|
Постановка учебных задач
Активизация лексических навыков
|
Т: Children, look at the screen. What is the aim of our lesson?
P: to repeat the words “school things”, to repeat plural and singular nouns, to learn new grammar secrets.
Наша главная цель сегодняшнего урока вспомнить все пройденные слова по данной теме, а так же вспомнить как правильно ставить существительные во множественном числе и выучить грамматическое правило про глагол to be.
T: Correct! We'll repeat plural and singular nouns.
How can we do plural nouns?
Напомните мне как мы делаем множ. число сущ-х, да, мы добавляем окончание -S, -ES.
Clap your hands when you hear plural ones.
A pencil, bags, rulers, windows, TV, chair, doors, pencil-cases, bookcase, exercise-book, pens, desks, boards, teacher.
We repeated words about school, sing. and plur. nouns.
|
2-3
|
Слайд 3
На доске таблица с правилом.
Ученики читают и объясняют правило.
Игра: хлопнуть, когда слышат сущ во множ числе.
Слайд 4
|
|
Проверка домашнего задания
Активизация навыков восприятия английской речи на слух.
|
And now we'll check your homework.
Please, your dialogs!
Thanks for your good job!We see that you are very polite pupils! Now you can ask for and give things to each other in English.
T: Do you like dialogs?
Let's listen to the dialog and then answer the question: Who is the new pupil?
P: Rose – a rat
T: Right! You are just excellent!
|
6
4
|
Слайд 5
Слайд6
|
5.
|
Введение грамматики и активизация грамматических навыков
|
T: I see you are very serious now. It’s time to have a rest. Are you ready? Music to our class!
Let's listen to the song “I'm a pupil” and look at the screen.
Note. We don't translate the verb to be into Russian. In every English sentence there is a verb.
We haven't got the verb in a Russian sentence, but we've got it in an English one.
Now let's read the song all together!
And sing a song!
Т: Let’s remind our grammar secret: the verb to be.
ПРАВИЛО
You see 3 verbs: am, is, are.
How do we use this forms of the verb to be?
And how to make short forms?
На доске правило выводится с помощью учеников.
|
3
2
|
Слайд 7
Слайд 8-13
Cлайд 15-16
На доске подобрать местоимения, которые употребляются с конкретными формами глагола to be.
|
6.
|
Физкультминутка
Творческое применение знаний и умений
|
T: Take your slips of paper and find the pair.
She-----is
Mike----is
Pupils----are
I------am
Т: Let’s play the game
You see a bag here and a school. Take these words and put them in the definite places.
И ваша задача показать как вы выучили слова на тему School.
|
2
2
|
Местоимения и существительные на бумажках — детям найти соотв-щие им глаголы To be
Слайд 17
Дети читают и кладут в рюкзак слова — шк. Принадлежности и др.
Слайд 17
|
7.
|
Aктвизация грамматических навыков и навыков чтения
|
Take your slips of paper, read the text and write down is, am, are. Why do we do this task?
Then change your texts and check them. Look at the screen. Read and translate the text.
Для чего мы будем сейчас выполнять это задание, как вы думаете? Да, нам надо убедиться в том, что вы научились правильно строить предложения с глаголом to be.
T: And now open your workbooks, page 59, ex 1, match the words , ex2 and 3.
Do it individually and then change your works with your partners and check them in.
|
5
5
|
Слайд 19-20
Прочитать текст и вставить соответствующие формы глагола to be.
Выполняют на листочках, а затем сверяют свои предложения с ответами на экране.
Слайд 21
|
8.
|
Обобщение
|
T: And now let's speak about your classroom.
Open your books, page 69, ex 5a.
Your homework will be the same, to write it.
Say me what do we talk about at our lesson?
Кто мне скажет что мы на уроке делали сегодня и зачем? Чего мы достигли с вами на уроке?
Мы вспомнили слова, изученные в данной теме? В каких заданиях?
Мы научились без ошибок строить предложения, указывающие, что что-то где-то находится? Где?
|
3-4
|
Слайд 22
|
9
|
Рефлексия деятельности
|
Т: Look at these suns: sad and happy. Choose the one you like and draw your rays at it.
Well-done! Excellent!
|
2
|
Слайд 23
|
10
|
Подведение
итогов урока
|
T.: Your homework today is ex 5b, p 69 (write about your classroom and look ex 5a).
Your marks are …
T: Thank you for your work. I'm really happy that you are super today! The lesson is over. Good bye!
|
2
|
Слайд 24
|