СДЕЛАЙТЕ СВОИ УРОКИ ЕЩЁ ЭФФЕКТИВНЕЕ, А ЖИЗНЬ СВОБОДНЕЕ

Благодаря готовым учебным материалам для работы в классе и дистанционно

Скидки до 50 % на комплекты
только до

Готовые ключевые этапы урока всегда будут у вас под рукой

Организационный момент

Проверка знаний

Объяснение материала

Закрепление изученного

Итоги урока

Урок- презентация в 3 классе «В классном кабинете» (по УМК Лапицкой)

Нажмите, чтобы узнать подробности

 Урок английского языка

                                                                                                                                                                   учитель Хайлак Т. С.                     

 

Тема: «В классном кабинете»/ «In the classroom».

Цели урока:                                                                                                Образовательная: обеспечить знание лексики по теме “My school” и создание условий для изучения и применения на практике грамматики — глагола to be.       

Развивающая: обеспечить на уроке условия для развития речи учащихся посредством обогащения словарного запаса через активизацию изученной лексики    

Воспитательная: вызвать интерес к изучению английского языка у учащихся.    

Грамматика: глагол to be.                                                                              Оборудование: учебник Л. М. Лапицкой «English – 3»,  компьютер, медиа проектор, магнитофон, тематические картинки по теме «Школа», раздаточный материал.

этапы урока

ход урока

время

примечания

1.

Организационный момент:

приветствие;

 

 

 

Сообщение темы урока

 

 

 

 

 

Teacher -Pupils (P):

    Good morning, good morning!

    Good morning to you!

    Good morning, good morning!

     I am  glad to see you!

T: And good morning to our guests!

Look at the board! What date is it today?

What is our topic today? In the classroom.

 

   1

 

 

 

 

 

 

 

 

Слайд 1

 

 

 

 

Тема урока — Мой класс.

2.

Фонетическая зарядка

 

 

 

 

 

 

 

Т: Children, look at the screen. How do you think what are we going to do  now and why? We'll repeat the words about school.

Что мы будем делать сейчас? Мы повторим с вами слова по нашей теме Школа.

Т: Let's read the words and find the odd ones.

P-ls read.

Т:  Well-done!!!

1

Слайд 2

Прочитать слова и лишнее найти и объяснить  почему.

 

3.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4.

Постановка учебных задач

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Активизация лексических навыков

 

 

Т: Children, look at the screen. What is the aim of our lesson?

P: to repeat the words “school things”, to repeat plural and singular nouns, to learn new grammar secrets.

Наша главная цель сегодняшнего урока вспомнить все пройденные слова по данной теме, а так же вспомнить как правильно ставить существительные во множественном числе и выучить грамматическое правило про глагол to be.

T: Correct! We'll repeat plural and singular nouns.

How can we do plural nouns?

Напомните мне как мы делаем множ. число сущ-х, да, мы добавляем окончание -S, -ES.

 Clap your hands when you hear plural ones.

A pencil, bags, rulers, windows, TV, chair, doors, pencil-cases, bookcase, exercise-book, pens, desks, boards, teacher.

We repeated words about school, sing. and plur. nouns.

 

 2-3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Слайд 3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

На доске таблица с правилом.

Ученики читают и объясняют правило.

Игра: хлопнуть, когда слышат сущ во множ числе.

Слайд 4

 

Проверка домашнего задания

 

 

 

Активизация навыков восприятия английской речи на слух.

And now we'll check your homework.

Please, your dialogs!

Thanks for your good job!We  see that you are very polite pupils! Now you can ask for and give things to each other  in English.

 

T: Do you like dialogs?

Let's listen to the dialog and then answer the question: Who is the new pupil?

P: Rose – a rat

T: Right!  You are just excellent!

 

6

 

 

 

 

 

4

 

 

Слайд 5

 

 

 

 

 

Слайд6

5.

Введение грамматики и активизация грамматических навыков

 

 

 

 

 T: I see  you are very serious now. It’s time to have a rest. Are you ready? Music to our class!

Let's listen to the song “I'm a pupil” and look at the screen.

Note. We don't translate the verb to be into Russian. In every English sentence there is a verb.

We haven't got the verb in a Russian sentence, but we've got it in an English one.

Now let's  read the song all together!

And sing a song!

 

Т: Let’s remind our grammar secret: the verb to be.

ПРАВИЛО

You see 3 verbs: am, is, are.

How do we use this forms of the verb to be?

And how to make short forms?

На доске правило выводится с помощью учеников.

 

  3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2

Слайд 7

 

 

 

 

Слайд 8-13

 

 

 

 

 

Cлайд 15-16

На доске подобрать местоимения, которые употребляются с конкретными формами глагола to be.

6.

Физкультминутка

 

 

 

 

 

 

 

Творческое применение знаний и умений

T: Take your slips of paper and find the pair.

She-----is   

Mike----is

Pupils----are

I------am

 

Т: Let’s play the game

You see a bag here and a school. Take these words and put them in the definite places.

И ваша задача показать как вы выучили слова на тему School.

 

 2

 

 

 

 

 

2

Местоимения и существительные на бумажках — детям найти соотв-щие им глаголы To be

Слайд 17

 

Дети читают и кладут в рюкзак слова — шк. Принадлежности и др.

 Слайд 17

 

7.

Aктвизация грамматических навыков и навыков чтения

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Take your slips of paper, read the text and write down is, am, are. Why do we do this task?

 Then change your texts and check them. Look at the screen. Read and translate the text.

Для чего мы будем сейчас выполнять это задание, как вы думаете? Да, нам надо убедиться в том, что вы научились правильно строить предложения с глаголом to be.

 

 

T: And now open your workbooks, page 59, ex 1, match the words , ex2 and 3.

 

Do it individually and then change your works with your partners and check them in.

 

 5

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5

 

 

 

 

Слайд 19-20

Прочитать текст и вставить соответствующие формы глагола to be.

Выполняют на листочках, а затем сверяют свои предложения с ответами на экране.

 

Слайд 21

8.

Обобщение

T: And now let's speak about your classroom.

Open your books, page 69, ex 5a.

Your homework will be the same, to write it.

 

Say me what do we talk about at our lesson?

Кто мне скажет что мы на уроке делали сегодня и зачем? Чего мы достигли с вами на уроке?

Мы вспомнили  слова, изученные в данной теме? В каких заданиях?

 Мы научились без ошибок строить предложения, указывающие, что что-то где-то находится? Где?

 

  3-4

Слайд 22

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

9

Рефлексия деятельности

 

 

Т: Look at these suns: sad and happy. Choose the one you like and  draw your rays at it.

Well-done! Excellent!

2

Слайд 23

10

Подведение

итогов урока

T.: Your homework today is ex 5b, p 69 (write about your classroom and look ex 5a).

Your marks are …

T: Thank you for your work. I'm really happy that you are super today! The lesson is over. Good bye!

 

2

Слайд 24

Просмотр содержимого документа
«Конспек «Моя кл комната .кв»»

Урок английского языка Хайлак Т. С.

Класс: 3 «Б» 09.03.2016

Тема: «В классном кабинете»/ «In the classroom».

Цели урока: Образовательная: обеспечить знание лексики по теме “My school” и создание условий для изучения и применения на практике грамматики — глагола to be.

Развивающая: обеспечить на уроке условия для развития речи учащихся посредством обогащения словарного запаса через активизацию изученной лексики

Воспитательная: вызвать интерес к изучению английского языка у учащихся.

Грамматика: глагол to be. Оборудование: учебник Л. М. Лапицкой «English – 3», компьютер, медиа проектор, магнитофон, тематические картинки по теме «Школа», раздаточный материал.

этапы урока

ход урока

время

примечания

1.

Организационный момент:

приветствие;




Сообщение темы урока






Teacher -Pupils (P):

Good morning, good morning!

Good morning to you!

Good morning, good morning!

I am glad to see you!

T: And good morning to our guests!

Look at the board! What date is it today?

What is our topic today? In the classroom.


1









Слайд 1





Тема урока — Мой класс.

2.

Фонетическая зарядка








Т: Children, look at the screen. How do you think what are we going to do now and why? We'll repeat the words about school.

Что мы будем делать сейчас? Мы повторим с вами слова по нашей теме Школа.

Т: Let's read the words and find the odd ones.

P-ls read.

Т: Well-done!!!

1

Слайд 2

Прочитать слова и лишнее найти и объяснить почему.


3.












4.

Постановка учебных задач











Активизация лексических навыков



Т: Children, look at the screen. What is the aim of our lesson?

P: to repeat the words “school things”, to repeat plural and singular nouns, to learn new grammar secrets.

Наша главная цель сегодняшнего урока вспомнить все пройденные слова по данной теме, а так же вспомнить как правильно ставить существительные во множественном числе и выучить грамматическое правило про глагол to be.

T: Correct! We'll repeat plural and singular nouns.

How can we do plural nouns?

Напомните мне как мы делаем множ. число сущ-х, да, мы добавляем окончание -S, -ES.

Clap your hands when you hear plural ones.

A pencil, bags, rulers, windows, TV, chair, doors, pencil-cases, bookcase, exercise-book, pens, desks, boards, teacher.

We repeated words about school, sing. and plur. nouns.

2-3


















Слайд 3











На доске таблица с правилом.

Ученики читают и объясняют правило.

Игра: хлопнуть, когда слышат сущ во множ числе.

Слайд 4


Проверка домашнего задания




Активизация навыков восприятия английской речи на слух.

And now we'll check your homework.

Please, your dialogs!

Thanks for your good job!We see that you are very polite pupils! Now you can ask for and give things to each other in English.


T: Do you like dialogs?

Let's listen to the dialog and then answer the question: Who is the new pupil?

P: Rose – a rat

T: Right! You are just excellent!


6






4



Слайд 5






Слайд6

5.

Введение грамматики и активизация грамматических навыков





T: I see you are very serious now. It’s time to have a rest. Are you ready? Music to our class!

Let's listen to the song “I'm a pupil” and look at the screen.

Note. We don't translate the verb to be into Russian. In every English sentence there is a verb.

We haven't got the verb in a Russian sentence, but we've got it in an English one.

Now let's read the song all together!

And sing a song!


Т: Lets remind our grammar secret: the verb to be.

ПРАВИЛО

You see 3 verbs: am, is, are.

How do we use this forms of the verb to be?

And how to make short forms?

На доске правило выводится с помощью учеников.


3










2

Слайд 7





Слайд 8-13






Cлайд 15-16

На доске подобрать местоимения, которые употребляются с конкретными формами глагола to be.

6.

Физкультминутка








Творческое применение знаний и умений

T: Take your slips of paper and find the pair.

She-----is

Mike----is

Pupils----are

I------am


Т: Lets play the game

You see a bag here and a school. Take these words and put them in the definite places.

И ваша задача показать как вы выучили слова на тему School.


2






2

Местоимения и существительные на бумажках — детям найти соотв-щие им глаголы To be

Слайд 17


Дети читают и кладут в рюкзак слова — шк. Принадлежности и др.

Слайд 17


7.

Aктвизация грамматических навыков и навыков чтения











Take your slips of paper, read the text and write down is, am, are. Why do we do this task?

Then change your texts and check them. Look at the screen. Read and translate the text.

Для чего мы будем сейчас выполнять это задание, как вы думаете? Да, нам надо убедиться в том, что вы научились правильно строить предложения с глаголом to be.



T: And now open your workbooks, page 59, ex 1, match the words , ex2 and 3.


Do it individually and then change your works with your partners and check them in.


5










5





Слайд 19-20

Прочитать текст и вставить соответствующие формы глагола to be.

Выполняют на листочках, а затем сверяют свои предложения с ответами на экране.


Слайд 21

8.

Обобщение

T: And now let's speak about your classroom.

Open your books, page 69, ex 5a.

Your homework will be the same, to write it.


Say me what do we talk about at our lesson?

Кто мне скажет что мы на уроке делали сегодня и зачем? Чего мы достигли с вами на уроке?

Мы вспомнили слова, изученные в данной теме? В каких заданиях?

Мы научились без ошибок строить предложения, указывающие, что что-то где-то находится? Где?


3-4

Слайд 22











9

Рефлексия деятельности



Т: Look at these suns: sad and happy. Choose the one you like and draw your rays at it.

Well-done! Excellent!

2

Слайд 23

10

Подведение

итогов урока

T.: Your homework today is ex 5b, p 69 (write about your classroom and look ex 5a).

Your marks are …

T: Thank you for your work. I'm really happy that you are super today! The lesson is over. Good bye!


2

Слайд 24


















Просмотр содержимого документа
«прил in the classroom»

Fill in am / is / are

My name … Mr Read. I … a teacher. This … my school. It … very big. I've got twenty pupils in my class. They … nice.

I … Mike and this … Liz. We … pupils. We like school. It … super. We … happy.

__________________________________________

Fill in am / is / are

My name … Mr Read. I … a teacher. This … my school. It … very big. I've got twenty pupils in my class. They … nice.

I … Mike and this … Liz. We … pupils. We like school. It … super. We … happy.

__________________________________________

Fill in am / is / are

My name … Mr Read. I … a teacher. This … my school. It … very big. I've got twenty pupils in my class. They … nice.

I … Mike and this … Liz. We … pupils. We like school. It … super. We … happy.

__________________________________________

Fill in am / is / are

My name … Mr Read. I … a teacher. This … my school. It … very big. I've got twenty pupils in my class. They … nice.

I … Mike and this … Liz. We … pupils. We like school. It … super. We … happy.

happy.

Просмотр содержимого презентации
«In the classroom 3Б»

In the classroom

In the classroom

Find the odd word  under, on, near, pen pencil, ruler, rubber, board bag, carpet, book, pencil-case chair, door, floor, window

Find the odd word

under, on, near, pen

pencil, ruler, rubber, board

bag, carpet, book, pencil-case

chair, door, floor, window

Aims: to repeat the words “school things”, to repeat plural and singular nouns, to learn a new grammar secret.

Aims:

  • to repeat the words “school things”,
  • to repeat plural and singular nouns,
  • to learn a new grammar secret.

Clap your hands

Clap your hands

Dialogs

Dialogs

Listen and answer. Who's the new pupil? Кто новый ученик?

Listen and answer. Who's the new pupil? Кто новый ученик?

I'm a pupil I'm a pupil You're a pupil He's a pupil, too. She's a pupil We're pupils, They're pupils, too.

I'm a pupil

I'm a pupil

You're a pupil

He's a pupil, too.

She's a pupil

We're pupils,

They're pupils, too.

I'm a pupil

I'm a pupil

You're a pupil

You're a pupil

He's a pupil, too

He's a pupil, too

She's a pupil

She's a pupil

We're pupils

We're pupils

They're pupils, too

They're pupils, too

I'm a pupil I'm a pupil You're a pupil He's a pupil, too. She's a pupil We're pupils, They're pupils, too.

I'm a pupil

I'm a pupil

You're a pupil

He's a pupil, too.

She's a pupil

We're pupils,

They're pupils, too.

Grammar secret          is am are

Grammar secret

is am are

Grammar secret          We' re = We are  You' re = You are They' re = They are I' m = I am  You' re = You are He' s = He is She' s = She is It' s = It is

Grammar secret

  • We' re = We are
  • You' re = You are
  • They' re = They are
  • I' m = I am
  • You' re = You are
  • He' s = He is
  • She' s = She is
  • It' s = It is

Moving activity    She is Mike is Pupils are I am

Moving activity

She is

Mike is

Pupils are

I am

Divide the words     School Bag

Divide the words

School Bag

Fill in am / is / are  My name … Mr Read. I … a teacher. This … my school. It … very big. I've got twenty pupils in my class. They … nice.  I … Mike and this … Liz. We … pupils. We like school. It … super. We … happy.

Fill in am / is / are

My name … Mr Read. I … a teacher. This … my school. It … very big. I've got twenty pupils in my class. They … nice.

I … Mike and this … Liz. We … pupils. We like school. It … super. We … happy.

Fill in am / is / are  My name is Mrs Read. I am a teacher. This is my school. It is very big. I've got twenty pupils in my class. They are nice.  I am Mike and this is Liz. We are pupils. We like school. It is super. We are happy.

Fill in am / is / are

My name is Mrs Read. I am a teacher. This is my school. It is very big. I've got twenty pupils in my class. They are nice.

I am Mike and this is Liz. We are pupils. We like school. It is super. We are happy.

Workbook activity

Workbook activity

Speaking about the classroom

Speaking about the classroom

Homework Exercise 5b,  page 69 (writing).

Homework

Exercise 5b, page 69 (writing).

The lesson is over. Goodbye!

The lesson is over. Goodbye!