Просмотр содержимого документа
«Урок развития речи по крымскотатарскому языку. 2 класс. Составление рассказа по сюжетным картинкам»
Урок№18
Дата:08.11
Предмет: крымскотатарский язык
Класс: 2 «А»
Учитель:Джемилева А.Э.
Тема урока: Составление рассказа по репродукции картины «На прогулке».
Цели урока: формировать умение составлять повествовательный текст с опорой на серию сюжетных картинок и слова-действия;
определять и раскрывать тему текста, составлять связное высказывание, использовать разнообразные языковые средства
Планируемые результаты:
Предметные: Научиться конструировать текст-повествование по картине (под руководством учителя), используя вопросы в учебнике
Метапредметные:
Коммуникативные: адекватно использовать речевые средства для решения коммуникативных задач.
Регулятивные: планировать свои действия в соответствии с поставленной задачей, оценивать правильность выполнения действий на уровне адекватной оценки.
Познавательные: устанавливать причинно-следственные связи в изучаемом круге явлений, строить сообщения в устной и письменной формах
Личностные: Формирование эстетических чувств, чувства прекрасного через знакомство с художественной культурой
Тип урока: открытие нового знания
Оборудование: серия сюжетных картинок, таблицы.
Тешкилий девир:
- Сезде къач созукъ ве тутукъ сес бар:
ТЕРЕК, БАЛ, ИКЯЕ,ЧЕЧЕК.
2. мевзуны бельгилев6
- Бугунь биз огъланчыкъ,копечик ве балкъурт акъкъында икяе тизеджемиз.
3. ресимлернен чалышув:
- Ресимлерни керек тертите тизинъ.
- не ичюн ресилерни бу тертипте тиздинъиз?
Бир-бири артындан кельген вакъиалы метинге-икяе метини дейлер. Олар:Не олды? Не ерде? Не ичюн? Насыл? Не вакъыт? Суаллерине джевап берелер. |
4. Эсас иш-арекет бильдирген сезлерни бельгилев.
-Суаллерге толу джевап беринъ ве эсас арекетни ифаделеген сезни тапынъ
![](https://fsd.multiurok.ru/html/2017/11/15/s_5a0bf07ac073c/743384_1.jpeg)
![](https://fsd.multiurok.ru/html/2017/11/15/s_5a0bf07ac073c/743384_2.jpeg)
Суаллер:
1.Ресимде не коресиз.Огъланчыкъкъа ве копечикке ад къойынъ.
2.Огъланчыкъ копечигинен не ерде кезе эдилер?(кезе эдилер)
3.Копечик не корьди ве къайда чапты?(корьди.чапты)
4.чечек ичинден не учып чыкъты?(учып чыкъты)
5.Кичкене балкъуртчыкъ чечек ичинде не япа эди?(топлай эди)
6.не ичюн балкъуртчыкъ копекни тишледи?(ачувланды,тишледи)
7.тишленген сонъ копечикке не олды? (шишти,акъты)
8.Огъланчыкъ копечигине насыл ярдым этти?(аджыды,япыштырды)
9.копечик насыл этип тешекюр бильдирди?(ялады)
1 картинка | кезе эдилер |
2 картинка | корьди.чапты |
3 картинка | учып чыкъты |
4 картинка | топлай эди |
5 картинка | аджыды,япыштырды |
6 картинка | ялады |
5.Физминутка.
6. Ресимлер боюнджа икяе тизюв.
Тахминий икяе
«Кезинтиде».
Энвер ве онынъ копечиги Акъбаш багъчада кезе эдилер.
Акъбаш дюльбер чечекни корьди ве чапып оны къокълады.Копек бурнунен чечекке тийди ве о,салланды.Чечек ичинден кичкене балкъуртчыкъ учып чыкъты. Балкъуртчыкъ ачувланды ве копечикни бурнуны тишледи.
Копекнинъ бурну шишти ве козьяшлары акъты.акъбаш къуйругъыны басып отурды.Энвер копечигини аджыды.Чантасындан пластырь алды ве копекнинъ бурнуна япыштырды. Копекнинъ агърысы кечти.копек Энверни янагъыны ялады ве къуйругъыны саллады.
Достлар эвге ашыкътылар.
Энвер и собака Акъбаш гуляли по аллее парка.
Сойка увидела яркий цветок и побежала его нюхать. Собака носом коснулась цветка и он закачался. Из цветка вылетела маленькая пчёлка. Она собирала сладкий нектар. Пчелка разозлилась и укусила собаку за нос. У собаки распух нос, из глаз потекли слезы. Акъбаш опустила хвост. Энвер забеспокоился. Он достал из сумки пластырь и заклеил им собаке нос. Боль успокоилась. Собака лизнула Энвера в щёку и завиляла хвостом.
Друзья поспешили домой.
Схема. 1. Арекетнинъ башы 2.Арекетнинъ инкишафы 3.Кульминация 4. Нетидже | Къулан. Бир кере… Къайдандыр… Бирден… Бойле этип… |
7. Мустакъиль иш. Талебелер икяе тизелер ве озь икяелерини окъуйлар.
8. Рефлексия.
-Икяе тизип олдынъызмы?
-Икяе тизмеге сизге не ярдым этти?