СДЕЛАЙТЕ СВОИ УРОКИ ЕЩЁ ЭФФЕКТИВНЕЕ, А ЖИЗНЬ СВОБОДНЕЕ

Благодаря готовым учебным материалам для работы в классе и дистанционно

Скидки до 50 % на комплекты
только до

Готовые ключевые этапы урока всегда будут у вас под рукой

Организационный момент

Проверка знаний

Объяснение материала

Закрепление изученного

Итоги урока

Урок в 5 классе "The pearl of Kazakhstan"

Нажмите, чтобы узнать подробности

Урок 5 класса. Работа с текстом

Просмотр содержимого документа
«Урок в 5 классе "The pearl of Kazakhstan"»

LESSON 53

Unit 5: Creativity

School: Azat school

Date: 26.01.2021

Teacher name: khudaikulova M.L.

Grade: 5

Number present:

Number absent:

Theme of the lesson:

Music 1

Finding out about instruments and the sections of an orchestra.


Learning objectives

5 S 3. give an opinion at sentence level on a limited range of general and curricular topics

5S4 Respond with limited flexibility at sentences level to unexpected comments on an increasing range of general and curricular topics


Lesson objectives

All learners will be able to :

listen and repeat all new words, make up sentences was/were

Most learners will be able to :

make up sentences to each musical instruments

compare them using the degrees of adjectives

Some learners will be able to :

speak about his /her favourite singer

Previous learning

Grammer: was/were

Plan

Planned timings

Teacher’s activities

Pupils’

activities

Evaluation

Resources

Start

10 min

1. GREETING & ORG . MOMENT

- What did we learn at previous lesson ?

Grammer: was/were


Teacher introduces pupils with the theme, learning objectives and assessment criteria.

Divide into groups ‘Violin’ and “ Piano”.

Find out your piece of picture

Let’s watch a video and you will understand the theme of our lesson.


Activity “ Numbers speak”

What did you understand from this video?

Is music necessary in our life?

Do you remember kinds of music and musical instruments?

Differentiation question for more able student:

Do you think that music can change your lives? Why ?




Pupils do the test


Learners divide into groups with the pictures of violin and piano.







Learners answer













Verbal evaluation





https://www.liveworksheets.com


Excel


Video clip about music https://www.youtube.com/watch?v=wiF8YlKNx4g

Cards with numbers

Middle

25 min

Listen and match the types of music A-H to the musical instruments in the pictures.

a classical b rock c jazz d folk e heavy metal f disco g pop h ethnic

1 acoustic guitar

2 synthesizer 3 saxophone

4. harp

5 drums

6 cello

7 violin

8 piano

9 accordion

10 .bass guitar

Descriptors : A

Say simple sentences using instruments.


Grammar : The degrees of adjectives

Make up sentences and compare the using the degrees of adjectives

Group “ Violin” compare guitar and dombra

group “ Piano” will compare violin and kobyz

Teacher encourages more able learners to help those students who need some help.

Learners make up sentences with musical instruments.


Learners listens to the text carefully

matches types of music with the musical instruments in the pictures





Learners make up sentences and compare the using the degrees of adjectives


Individual avaluation





Mutual avaluatio














Individual avaluation




Photos of musical instruments on the interactive board or on a computer

Excel




















End

10 min

FEEDBACK

Thumbs up – normal

Thumbs down – very difficult

Home task: learn the new words and grammar theme

Saying goodbye

Learners reflect on the level of difficulty of the lesson.



Self-assessment


Board


































Дата наблюдения урока: 10.12. 2021

Класс: 2

Предмет: Английский язык

Тема: Моя школа. Повторение

Педагог: Худайкулова М.Л.

Наблюдатель: Рахимова Э.Т.

Элементы наблюдения

Отметка (v)

1.

Представлен план урока

V

2.

Ожидаемые результаты соответствуют целям обучения

V

- учитывают потребности обучающихся

V

- направлены на развитие исследовательских навыков

V

3.

Педагог вовлекает обучающихся в постановку целей урока и ожидаемых результатов

V

4.

На каждом этапе урока педагог вовлекает всех обучающихся в активное обучение

V

5.

При организации изучения учебного материала педагог обеспечивает:

V

- удовлетворение потребностей обучающихся

V

- развитие способностей обучающихся

V

6.

В ходе урока педагог использует ресурсы ИКТ


- использует готовые цифровые образовательные ресурсы для достижения образовательных результатов

V

- использует собственные цифровые образовательные ресурсы

V

- задействует сетевые ресурсы для совместной работы учащихся

V

7.

Педагог отслеживает прогресс каждого обучающегося по достижению целей обучения

V

8.

Педагог вовлекает обучающихся в процесс оценивания

V

9.

Педагог создает условия для предоставления обучающимися

конструктивной обратной связи

V

Дополнительные элементы наблюдения


10.

Наблюдалась работа по восполнению пробелов


11.



12.



Обратная связь и рекомендации:

Урок соответствует целям обучения.

Все этапы урока доводились до логического завершения. Учащиеся активно работают в течении урока, учитель вовлекает всех обучающихся в учебную деятельность. Осуществляется обратная связь.








Скачать

Рекомендуем курсы ПК и ППК для учителей

Вебинар для учителей

Свидетельство об участии БЕСПЛАТНО!