СДЕЛАЙТЕ СВОИ УРОКИ ЕЩЁ ЭФФЕКТИВНЕЕ, А ЖИЗНЬ СВОБОДНЕЕ

Благодаря готовым учебным материалам для работы в классе и дистанционно

Скидки до 50 % на комплекты
только до

Готовые ключевые этапы урока всегда будут у вас под рукой

Организационный момент

Проверка знаний

Объяснение материала

Закрепление изученного

Итоги урока

Урок в 5-ом классе "Весна-красна"

Нажмите, чтобы узнать подробности

Урок поиска и нахождения слов, связанных с описанием весны.

Просмотр содержимого документа
«Урок в 5-ом классе "Весна-красна"»

Мотор шошо. Красивая весна.

Урок государственного (марийского) языка.

5 класс.

Цель урока: развитие устной речи- диалогической и монологической; навыков правильного письма слов, словосочетаний и предложений; фонетического слуха.

Задачи урока:

  1. Образовательные: познакомить с новыми словами и выражениями по теме « Шошо толеш», отработать их использование в речи;

  2. Развивающие: развивать навыки правильного произношения марийских звуков в новых словах, правильного построения предложений с вопросами и ответами.

  3. Воспитывающие: воспитывать любовь к природе, бережное отношение к ней; формировать бережное отношение к марийскому языку.

Формируемые УУД:

Познавательные – самостоятельное планирование действий, развитие логичности мышления, повышение уровня запоминания.

Регулятивные- развитие умения обучающихся выделять главное, проводить анализ информации и синтезировать из нее новую, обобщать и систематизировать материал

Коммуникативные- развитие умения работы в группе, в паре.

Место урока в разделе: раздел « Шошо».

Тип урока: урок открытия новых знаний.

Форма работы: индивидуальная. групповая

Технология: технология проблемно – поискового обучения

Оборудование: учебник, « Марий йылме», компьютер, проектор, таблица с названием месяцев весны, « Лист самооценивания» , клей, цветные карандаши.

Урокын эртымыже

I.Организационный момент.

1.Уроклан кумыландымаш.

Туныктышо: Салам лийже, йоча – влак! Ужыда, таче уремыште кече шыратен онча. Каласыман, мемнан классыштат пешак волгыдо. Да адакшым порылык озалана, молан манаш гын, мемнан деке уна – влак толыныт.Нуно тендан урокышто кузе пашам ыштен моштымыдам моткочак ужнешт. Тыршаш туналына?

2.Уроклан ямде улмым тергымаш.

Туныктышо: Йоча – влак, таче ме у темым тунемаш туналына. А эн ончычак шинчымашнам тергена. Монгышто те мом ыштен улыда?

- Йолташ нерген диалогым чоненна да тунемынна.

II.Шинчымашым пенгыдемдымаш.

Чынак, йоча –влак, те монгышто шке йолташда нерген предложений –влакым чонен толында. Предложенийлаште могай ? йодышлан вашмутым пуышо мут- влак лийшаш улыт.

Теве тендан ончылно шинчымашым аклыме кагаз кия. Тушко те отметка – влакым шындаш туналыда. ( приложений).



№ п/п

Турло паша - влак

Отметке

1.

Монгысо паша.


2.

Упр 1. Стр.71


3.

Упр.3


4.

Упр.4


5

Проект «Мотр шошо»


Урокысо пашалан тичмаш ак



Монгысо паша почеш иктешлымаш.

III.Урокын темышкыже куснымаш.

Таче ме тендан дене у темым тунемаш туналына. Эн ончычак тетрадьым, мут – влакым ойлен, почына.

  1. Туналтыш мутланымаш.

Мый тетрадьым шаралтем.

Тудым партыш чын пыштем.

Рын шинчам да каласем:

« Шер гай койжо букваем».

Тетрадьыш датым возымаш: латшымше март (уярня тылзе)

  1. Урокын темышкыже куснымаш.

Туныктышо: Йоча- влак, таче мемнан ончылно - урокын темыже. Тыштыже мом возымо гын ?! Тидым пален налаш манын, тыгай пашам ыштена. Тендан ончылно цифр да буква радам. Улно – мутым кычалме радам


а

б

в

г

1

п

м

ш

о

2

о

л

о

ж

3

т

в

ы

е

4

у

к

ш

о

5

р

ш

ю

р

6

о

б

ц

о






1б 2в 3а 6г 5а 5б 6а 4в 1г ( Мотор шошо)

Туныктышо:Йоча- влак. Тугеже таче урокышто ме мо нерген мутланаш туналына. ( Тунемше – шамычын вашмутышт).

Туныктышо: Чынак, таче ме тендан дене шошо толмо нерген мутланаш туналына.

А кызыт чын шинчына да мотор гына числа пелен урокын темыжым возена

Мотор шошо.

3.Урокышто улшо паша радам. (урокын цельже).

Туныктышо: Йоча –влак, таче урокышто ме мом ышташ туналына манын шонеда?

( возаш, лудаш, у мут – влакым тунемаш туналына)

Чынак, у тема дене палыме лийына, у мут- шамычым тунемына, марла сайын ойлаш тыршаш туналына. Тидланже ончыч мутер пашам эртарен колтена.

IV. У темым умылтарымаш

Пуымо мут- влак дене палыме лиймаш. ( слайд почеш паша)

Кидпарня – влакым лывыртымаш.

Туныктышо: Айста кидысе парня – влакым лывыртена. Мый марла ойлем, те кусарыза. Пуйто руашым ноштылына. Кажне парня гыч пижше руашым корандена да парт умбаке пыштена. Краным почына- киднам мушкына., краным тучына -киднам коштена, вра кажне парняшке шыгр перчаткым чиена да уремыш модаш лектына.куржталына. классышке пурена, перчаткым кудашына. Парт умбаке пыштена. Рын шинчына.

V. Пенгыдемдымаш

1) стр.71, 1 – ше паша. Чтение, перевод, ответы на вопросы.

2)стр. 72. Упр.4

На карточках: шиште – дятел, киса- синица, турня- журавль, шогертен – сорока, шемгорак – грач, вараксим – ласточка. Куку – кукушка, турий – жаворонок, порткайык – воробей, кайыккомбо – дикие гуси. Кайыклудо – дикие утки, йуксо – лебеди, лого, когорчен- голубь, шырчык- скворец, шушпык – соловей, орш – снегирь.

-

Каналтымаш. Физкультминуткым эртарымаш.

Самолетыш шинчына,

Чонешталын коштына.

Чонешталын коштына,

Пыл лонгаште лийына.

Теве кушко кузена,

Теве улык волена.

Шыпак верыш шинчына.

3_ стр. 71, упр 3. Чын але чын огыл?

-Шошым пÿртӳс малаш возеш. (Весной природа спит).

-

Лум шула, эҥерыш йога. (Тает снег, бегут ручьи).

-

Пушеҥге гыч лышташ - влак Мландышке велыт. (С деревьев на землю опадают листья).

-

Янлык - влакат шошылан куанат. (Звери радуются весне).

-

Кайык- влак пыжашым чоҥат, мурым мурат. (Птицы вьют гнѐзда,

песни пою)


3) Шинчам кандарымаш:

а ).рисуем правым глазом три раза 8,

б)левым глазом три раза 8,

в)правыми и левым глазами . Тоже три раза.


4) пар дене шинчына – Ребята, давайте теперь сделаем стенгазету о весне. Как назовем свою стенгазету? ( «Мотор шошо»). («Красивая весна»).

Нам необходимо разделиться на 3 группы:

1 группа: Со справкой- нарисовать весну.

2 группа - вам необходимо на листочек прниклеить картинку с изо

бражением весны и написать не менее 3 предложений о весне.

3 группа-шошо пале – Могай кайык шокшо вел гыч толеш, клеитлаш да сурет йымалне возен шындаш. кайык – влакын лумыштым марла кусаре

- Возаш да лектын каласаш.

7. Доскашке сакаш да каласкалаш. (лист оценивания)


6. Иктешлымаш.

Таче ме урокышто мом ыштышна?

( Лист оценивания)

7.Монгылан паша.


1 тушка - шошо нерген 6 предложенийым возаш

2 тушка – рецептым рушлашке кусараш

3 тушка - мутым, правилым тунемаш.

8.Рефлексия

Келшен – олма, уке – шоган