СДЕЛАЙТЕ СВОИ УРОКИ ЕЩЁ ЭФФЕКТИВНЕЕ, А ЖИЗНЬ СВОБОДНЕЕ

Благодаря готовым учебным материалам для работы в классе и дистанционно

Скидки до 50 % на комплекты
только до

Готовые ключевые этапы урока всегда будут у вас под рукой

Организационный момент

Проверка знаний

Объяснение материала

Закрепление изученного

Итоги урока

Урок- викторина в 6 классе «Праздники и фестивали в Англии и России”

Нажмите, чтобы узнать подробности

Провести практику речевой деятельности,  развивать навыки  чтения, активизировать лексику по теме. Повысить мотивацию учащихся к изучению английского языка. Воспитывать у обучающихся чувство уважения к истории и культуре изучаемого языка, активизировать коммуникативные навыки учащихся.

Просмотр содержимого документа
«Урок- викторина в 6 классе «Праздники и фестивали в Англии и России”»

МОУ «Ялгинская средняя общеобразовательная школа»













Урок- викторина в 6 классе

«Праздники и фестивали в Англии и России”



Провела: учитель английского языка Юдина М.Н















2022-2023 учебный год

















Урок- викторина «Праздники и фестивали в Англии и России”

6 класс

Цели урока: Провести практику речевой деятельности, развивать навыки чтения, активизировать лексику по теме. Повысить мотивацию учащихся к изучению английского языка. Воспитывать у обучающихся чувство уважения к истории и культуре изучаемого языка, активизировать коммуникативные навыки учащихся.

Задачи урока:

Познавательные УУД

  • Создать условия для развития умения осуществлять поиск информации в тексте.

  • Развивать умение выделять главную информацию в тексте.

  • Формировать умение анализировать, синтезировать и сравнивать информацию.

  • Регулятивные УУД

  • Формировать умение постановки цели работы на уроке.

  • Формировать умение оценивать свою работу на уроке на разных этапах.

Коммуникативные УУД

  • Формировать умение строить устное высказывание в соответствие с коммуникативной задачей.

  • Формировать умение формулировать свое мнение в зависимости от коммуникативной задачи.

  • Закреплять умение работать в группах и парах.

Личностные

  • Взаимодействовать со сверстниками,

  • Уметь сдерживать свои эмоции

Здоровьесберегающие:

  • создать атмосферу психологического комфорта на уроке.

  • Выполнить релаксационные упражнения.


Оснащение урока. Учебник для 6 класса, аудиоматериалы к УМК «Радужный английский» ПК, мультимедийное оборудование, презентация, раздаточный материал.


Ход урока.

I. Организационный момент.

Приветствие учителя. Определение настроя и готовности к работе.

- Good morning, children! I’m glad to see you. How are you? I hope you are fine. Are you ready to start?

The theme of our lesson is “Holidays and Festivals in Britain” on the previous lesson we learnt new vocabulary and now repeat it.

II. Повторение изученной лексики.

Учащиеся делятся на 3 группы. Каждая группа старается вспомнить как можно больше слов и словосочетаний.

You are divided in 3 teams. Let’s revise the vocabulary. The team that will say more words and word-combinations on the topic will be a winner.

So, well. We revised the new words and now remember the names of British holidays.

Учащиеся вспоминают и называют английские праздники ( Christmas, the New Year Day, St. Valentine’s Day, Easter, Halloween).

All you want to know what holidays we are going to speak about. Try to guess.

1. If people decorate their houses with pumpkins, it’s ….

2. If you get a card where somebody tells you that she or her love you, it’s…

3. Children find their gifts in stockings, it’s….

4. People decorate the fir tree, it’s…

5. If people dye eggs, it’s …

V. Речевая зарядка. Актуализация знаний .Каждая команда называет действия и к какому празднику это действие относится.

• To send special greeting cards

• to celebrate a holiday

• to make a gift

• to give and get presents

• to hug parents and friends

• to strike midnight

• to wish success

• on New Year’s Eve

• to decorate house

• to believe in Santa Claus

• to hang toys and lights on the Christmas Tree

• Christmas stockings near the fireplace

• to have a turkey with vegetables


• to decorate eggs

• an important religious festival

• to go to church

• chocolate Easter eggs

• chicks or lambs

• to be afraid of ghosts and witches

• to dress as ghosts and witches

• to make lanterns from large pumpkins

• to say “Trick or treat”

• to come to the neighbors' doors

• to have a lot of parties

• the symbol of love

• to send Valentines •

There are some cards with different words on my desk. Your task is to fit the card with the holiday and make a short sentence with phrase (Учащиеся составляют предложения по теме с использованием опорных слов).

IV. Физкультминутка.

It’s time to relax.

Clap, clap, clap your hands,

Clap your hands together.

Clap, clap, clap your hands,

Clap your hands together.

Sing, sing, sing a song,

Sing a song together.

Sing, sing, sing a song,

Sing a song together.

Wink, wink, wink your eyes,

Wink your eyes together.

Wink, wink, wink your eyes,

Wink your eyes together.


Now it’s time for reading. Work in pairs. You should match the text with the title.

You have 2 min to complete the task. Ready?

Учащиеся читают текст с. 109, № 6 и выполняют задание.

Проверка понимания прочитанного:

1.Do you like holidays?

2. What do holidays usually mean?

3. Why do the British people come to Trafalgar Square on the 31st of December?

4. What do people usually send on the 14th of February?

5. Do you like holidays? Why?

Are these facts true, false or not stated?

1. Holidays usually mean staying away from school or work/

2. In January people usually send greeting cards to their families and friends.

3. December 31st is New Year’s Day.

4. People see the New Year in at midnight.

5. Everybody tries to go out on New Year’s Day.

6. Spring in Britain begins on St. Valentine’s Day.

7. Valentines are gifts that people make to those they love.

The next task: match the names of the holidays with the dates.

New Year’s Day

Christmas

St. Valentines Day

Easter

Halloween





is celebrated on

14th of February

31st of October

25th of December

31st of December

in April












VI. Развитие навыков диалогической речи.

Let’s speak about holidays. Работа в парах. Учащиеся получают карточки с ключевыми словами, с помощью которых составляют диалог.

VII. . Актуализация знаний и фиксация затруднений в деятельности

T. You know that people like to celebrate holidays all over the world. Nowadays different people celebrate different holidays.

What is the most favorite holiday in your family?

What is your favorite holiday?

Команды отвечают на вопросы (2 мин)


1.English people celebrate this holiday on 25th of December. (Сristmas)

2.Оn this holiday Russian people bake pancakes. (Pancakeweek)

3.This holiday is celebrated on the 7th of March in Great Britain

4.The first festival in a year (New Year)

5.Celebrating this holiday children knock at people’s doors and say “Trick or treat” (Hallowin)

6.This holiday is celebrated on the last Thursday in November in America (Guy wakes day)

7.People color eggs and go to church in Russia (Easter). .


8.“Праздновать” in English (celebrate)

9.Each person has his or her own date of this holiday (Birthday)




-Now, it is time to make a conclusion of our lesson. So, today we’ve spoken aboutholidays.

Did you like the lesson? Why?

What was new for you?

- Well, it was my pleasure to work with you today. As for me I am glad to see that you have done a good job. You have prepared good dialogues. You were active at the lesson. I am going to give you good marks.

The lesson is over.

Together, together,

Together every day.

Together, together,

We work and play.

V11 Reflexing

I enjoyed our lesson because it was exciting.

creative.

useful.

informative.

productive.

interesting.


I liked our lesson because I

listened to the texts.

did interesting tasks.

answered the questions.

watched the slides about British holidays and festivals.

knew something unknown.

spoke English.

read the word-combinations.

wrote the words.

made the project.

guessed the theme.

Домашнее задание: подготовить рассказ о любимом празднике на основе упр. 7 стр. 114


Анализ урока:

Этим уроком подведен итог теме. Реализованы творческие особенности учащихся, проведен сравнительный анализ праздников двух стран, учащиеся узнали, как проводятся праздники в Великобритании и России. Включение в урок песен и стихов позволяет сделать урок более интересным и радостным. Работа над проектами позволяет проявить творческий потенциал учеников, развивает воображение.






Скачать

Рекомендуем курсы ПК и ППК для учителей

Вебинар для учителей

Свидетельство об участии БЕСПЛАТНО!