СДЕЛАЙТЕ СВОИ УРОКИ ЕЩЁ ЭФФЕКТИВНЕЕ, А ЖИЗНЬ СВОБОДНЕЕ

Благодаря готовым учебным материалам для работы в классе и дистанционно

Скидки до 50 % на комплекты
только до

Готовые ключевые этапы урока всегда будут у вас под рукой

Организационный момент

Проверка знаний

Объяснение материала

Закрепление изученного

Итоги урока

Видео-урок по английскому языку в 6 классе на тему "Проблемы окружающей среды. Как спасти нашу планету?"

Нажмите, чтобы узнать подробности

Разработка видеоурока может служить как основным, так и дополнительным материалом урока английского языка в средней школе на тему "Проблемы окружающей среды".

Просмотр содержимого документа
«Видео-урок по английскому языку в 6 классе на тему "Проблемы окружающей среды. Как спасти нашу планету?"»

«How to save our planet?»

Видеоурок по английскому языку


Тип урока: рефлексии по теме «Защита окружающей среды»

Цели урока :

Образовательные - развитие лексических навыков; развитие навыка диалогической и монологической речи; совершенствование навыков аудирования с извлечением основной информации по изученной теме,

Развивающие - развитие логического мышления, навыков дискуссии; формирование познавательного интереса к обучению.

Воспитательный - формирование ответственности по отношению к окружающей среде; воспитание правильного экологического поведения.

Формы работы: индивидуальная, фронтальная, парная, групповая.

Методы и приемы: метод дискуссии; метод исследовательских заданий; метод диалогического изложения; метод монологического изложения.

Оборудование и наглядные пособия- аудиозапись, видеопрезентация , опорные карточки, картины с видами природы.


ХОД УРОКА

I.1. Организационный момент:

-Good morning, boys and girls. I’m very glad to see you, Sit down, please. Answer my questions, please. How are you? Well look at the blackboard, please and read the theme of our lesson.

2. Фонетическая зарядка. Повторение лексики по теме «Охрана окружающей среды» по картинкам.

Teacher: What do the following pictures mean?

(grass, to keep off, wild; a container, to damage, to destroy, to disturb, environment, glass, nature, to plant, plastic, to pollute, pollution, to protect, to recycle, to reduce, to reuse, to spoil, to throw away, wild life, air, to disappear, Earth).


II. Переход к основной части.

1. Музыкальная заставка (звучит песня «What I’ve done» by LP)

2.Постановка проблемы.

Teacher: Children, you’ve just watched the video and heart the song , which is exactly the theme and the problem of our lesson. what environmental problems do we have? And What can we do to save our planet? But first let’s revise what do you know about the environment.


3. 1.Активизация лексики по теме, работа с терминами:

Teacher: Let’s play a little. You see some Russian words on the blackboard. Find their English equivalents. (На доске учащиеся должны найти перевод для некоторых русских слов и соединить их)

English words: Environment, pollution, wildlife, nature, ecology, to protect, to reuse, to reduce, cut down, litter, recycling.

Russian words: экология, природа, дикий мир, использовать еще раз, загрязнение, окружающая среда, уменьшать, защищать, мусор, вырубать.


3.2. Give the definitions:

1.The scientific study of organisms and environment

2.All around us – all living things, climate, air, water, soil

3.Keeping the nature clean. The wise use of environment.

4.Evergreen woodlands, where there is much rain.

5.The natural home of animals and plants

6.Plants, animals, people

7.Too many people in one place

8.Destroying everything around you

9.Making air, water, land a dangerous place


Ecology

Environment

Conservation

Rainforests

Habitat

Living things

Overcrowding

Destruction

Pollution

Teacher: How do you think, which of the following environmental problems are the most dangerous for our planet and why?


4. Дискуссия по видеоматериалу:

Teacher: And now, watch the video presentation «Our Earth is our Home», then work in pairs, asking each other questions to check, who remembers the most facts:


1. What environmental problems do we hear about?

2. What does the environment give us?

3. Why can’t we live without plants and animals?

4. What do people take from nature?

5. How dangerous is waste (отходы)?

6. Do we need to help wild animals?

7. What is Dodo (Дронт)?

8. What are the most dangerous destroyers of nature?

9. Why are rainforests so important?

10. What extinct (вымирающие) animals do you know?

11. What can we do to protect nature?


Teacher: And now tell me What is the message of the video? What shall or shan’t we do to keep our planet alive?


Class: Keep your country tidy!

Keep of the grass!

Put your litter in the bin!

Keep dogs under control!

Recycle!

Teacher :Now we see that the situation is really dangerous. It is really dramatic.

I suppose we should make a choice what kind of world we want to live.


5. Составление экологических правил.

Teacher: Now, pupils, let’s make the Code of Ecological Rules for all people of our town. I think these rules should be placed all over the forest.

Учащиеся выходят к доске и записывают правила.

Code of Ecological Rules.

– Don’t break trees.

– Don’t leave litter.

– Keep the country tidy.

– Respect the life and work of the countryside.

– Keep dogs under control.

– Put litter away.

– Grow trees and flowers.

– Don’t frighten birds and animals.

– Don’t cut wild flowers.

– Don’t burn fires.


Teacher: Well done! And now let’s sing. (Ученики получают слова песни «What I’ve done?!» из видео, cdt вместе поют, а после - переводят).


IV. Подведение итогов урока:

Teacher: Our lesson is coming to an end. In conclusion I’d like to tell you that the protection of nature is everybody’s business.

An outstanding English writer John Galsworthy said: ”If you don’t think about the future you will not have it.” Let’s think about the future. Let’s keep our planet tidy and make it a wonderful place to live in. Let’s save the Earth for the next generations.


Teacher: And now, listen to your marks for the lesson (Оценки за урок)


Teacher: At the end of our lesson I shall read you a poem. Listen to me carefully and learn it by heart at home.

I want to live and not to die

I want to laugh and not to cry

I want to feel the summer sun

I want to sing when life is fun

I want to fly into the blue I want to swim as fishes do

I want to stretch out friendly hands

To all the young of other lands

I want to live and not die

I want to laugh and not to cry

I want to mate, No atom bomb

Annihilate,

My shining world!

Teacher: I think these words are the main idea of our life and we must remember that only we can help the environment today.

Well, the lesson is over! Goodbye!



Скачать

Рекомендуем курсы ПК и ППК для учителей

Вебинар для учителей

Свидетельство об участии БЕСПЛАТНО!