СДЕЛАЙТЕ СВОИ УРОКИ ЕЩЁ ЭФФЕКТИВНЕЕ, А ЖИЗНЬ СВОБОДНЕЕ

Благодаря готовым учебным материалам для работы в классе и дистанционно

Скидки до 50 % на комплекты
только до

Готовые ключевые этапы урока всегда будут у вас под рукой

Организационный момент

Проверка знаний

Объяснение материала

Закрепление изученного

Итоги урока

Внеурочное мероприятие по теме "Halloween"

Нажмите, чтобы узнать подробности

Мероприятие направленное на отработку лексики по теме Хеллоуин, а также знакомство учащихся с традициями на Хэллоуин.

Просмотр содержимого документа
«Внеурочное мероприятие по теме "Halloween"»

Сценарий внеклассного мероприятия по английскому языку на тему «Halloween» в 5 классе.

Цели и задачи открытого мероприятия "Halloween":

1) Обогатить знания учащихся об обычаях и традициях проведения "Halloween", существующих в англоязычных странах.

2) Активизировать культурную и творческую деятельность школьников.

3) Воспитывать такие нравственные качества личности как: терпимость, доброжелательность, сострадательность, добропорядочность, милосердие, дружелюбность.

4) Формировать уважительное отношение к истории и культуре, обычаям и традициям других (в данном случае англоязычных) стран и народам, их населяющим.

Оформление: - тыква Jack – o – Lantern;

- картинки по теме «Хэллоуин»;

-конверты с заданиями по теме ««Хэллоуин».

Реквизиты: - фигурки паука, черной кошки, скелета, спагетти, конфета;

- коробка;

- маски привидений и летучих мышей;

- видео про Хэллоуин и видео снятое детьми и учителем про традицию Trick or treat;

- веселая музыка;

- маленькая тыква;

- жетоны в форме летучих мышей и привидений;

- печеньки с мордашками;

-тыквенный сок;

- стаканчики с мордашками;

Ход мероприятия

  1. Организационный момент.Приветствие.

T . - Hello, dear children and guests! I’ m glad to see you.

Today I found a magic box. Let’s guess what’s in the box! You should put your hand in this box feel and nam what’s it. (play in the game)

T.- Learners, tell me these things are associated with NEW YEAR, HALLOWEEN or CHRISTMAS!

L.-Halloween!

T. - Great.Yes, you are right.

T.- Learners,What do you know about Halloween? Answer to my questions.

1. What’s the date of Halloween?

2. Name Halloween costumes.

3.What color is a pumpkin and a ghost ?

4. What do you say at the door when you want candy?

2. Знакомство с традициями праздника "Halloween".

T.- Learners, do you know how to make a Jack o’Lantern? Do you know who’s it?Let’s watch a video. (видео Jack – o- Lantern And we have a real Jack – o- Lantern. Do you want to see him?

L. -Yes, we want.

3. Проведение игр.

T.-Today we are going to have an unusual lesson. It’ll be Halloween Quiz! We’ll learn much about Halloween, we’ll play, sing and discuss a lot today! Let’s start!

T.-The angry witch stole spider’s eyes. You must find eight eyes and save the spider. Make eight tasks for it. For each task you will get one eye.

T. - Let’s divide into two teams.Сhoose the card with the name.

T.-The first station is “Guess the Halloween’s heroes” .

Match the pictures with the words. (Three minutes for you).

T. -The second station is “Halloween colouring page” .

Read the sentences and colour the picture. ( Five minutes).

T.-The third station is “The Magic words” .

Find the words in this magic line.(Three minutes).

T. - Dear friends, let’s have a rest and sing the song “Trick or treat” (sing).

T.-The fourth station is “Create the monster” .You should create your own monster (Five minutes).

T.-The fifth station is “Halloween crossword” (Seven minutes for you).

T.- The sixth station is “Who is lucky”.Make a circle. When the music begins you pass the pumpkin very fast. When the music stops who has the pumpkin gets the note. If you are lucky you’ll find the eye.

T.- Are you tired,my friends? I know that you made the short film about Halloween’s tradition Trick or treat. Let’s watch it with our guests!

T.-While our guests are counting your scores, we will go to the “Magic café”.

T.- Let’s know the winner!You get a packet with sweets.

Thank you for quiz.Good bye.

L. – Bye.