Сценарий внеклассного мероприятия по английскому языку на тему «Halloween» в 5 классе.
Цели и задачи открытого мероприятия "Halloween":
1) Обогатить знания учащихся об обычаях и традициях проведения "Halloween", существующих в англоязычных странах.
2) Активизировать культурную и творческую деятельность школьников.
3) Воспитывать такие нравственные качества личности как: терпимость, доброжелательность, сострадательность, добропорядочность, милосердие, дружелюбность.
4) Формировать уважительное отношение к истории и культуре, обычаям и традициям других (в данном случае англоязычных) стран и народам, их населяющим.
Оформление: - тыква Jack – o – Lantern;
- картинки по теме «Хэллоуин»;
-конверты с заданиями по теме ««Хэллоуин».
Реквизиты: - фигурки паука, черной кошки, скелета, спагетти, конфета;
- коробка;
- маски привидений и летучих мышей;
- видео про Хэллоуин и видео снятое детьми и учителем про традицию Trick or treat;
- веселая музыка;
- маленькая тыква;
- жетоны в форме летучих мышей и привидений;
- печеньки с мордашками;
-тыквенный сок;
- стаканчики с мордашками;
Ход мероприятия
Организационный момент.Приветствие.
T . - Hello, dear children and guests! I’ m glad to see you.
Today I found a magic box. Let’s guess what’s in the box! You should put your hand in this box feel and nam what’s it. (play in the game)
T.- Learners, tell me these things are associated with NEW YEAR, HALLOWEEN or CHRISTMAS!
L.-Halloween!
T. - Great.Yes, you are right.
T.- Learners,What do you know about Halloween? Answer to my questions.
1. What’s the date of Halloween?
2. Name Halloween costumes.
3.What color is a pumpkin and a ghost ?
4. What do you say at the door when you want candy?
2. Знакомство с традициями праздника "Halloween".
T.- Learners, do you know how to make a Jack o’Lantern? Do you know who’s it?Let’s watch a video. (видео Jack – o- Lantern And we have a real Jack – o- Lantern. Do you want to see him?
L. -Yes, we want.
3. Проведение игр.
T.-Today we are going to have an unusual lesson. It’ll be Halloween Quiz! We’ll learn much about Halloween, we’ll play, sing and discuss a lot today! Let’s start!
T.-The angry witch stole spider’s eyes. You must find eight eyes and save the spider. Make eight tasks for it. For each task you will get one eye.
T. - Let’s divide into two teams.Сhoose the card with the name.
T.-The first station is “Guess the Halloween’s heroes” .
Match the pictures with the words. (Three minutes for you).
T. -The second station is “Halloween colouring page” .
Read the sentences and colour the picture. ( Five minutes).
T.-The third station is “The Magic words” .
Find the words in this magic line.(Three minutes).
T. - Dear friends, let’s have a rest and sing the song “Trick or treat” (sing).
T.-The fourth station is “Create the monster” .You should create your own monster (Five minutes).
T.-The fifth station is “Halloween crossword” (Seven minutes for you).
T.- The sixth station is “Who is lucky”.Make a circle. When the music begins you pass the pumpkin very fast. When the music stops who has the pumpkin gets the note. If you are lucky you’ll find the eye.
T.- Are you tired,my friends? I know that you made the short film about Halloween’s tradition Trick or treat. Let’s watch it with our guests!
T.-While our guests are counting your scores, we will go to the “Magic café”.
T.- Let’s know the winner!You get a packet with sweets.
Thank you for quiz.Good bye.
L. – Bye.