


Праздник «Новый Год и Рождество»
Compere: Happy New Year, dear children and grown-ups!
All together: Happy New Year!
Compere: I’m glad to see you. I hope you’ll enjoy our English party. Now think about the name for your team and elect your captains.
Команды придумывают себе названия. Одна из них называется “Snowball”, другая- “Snowflake”. Стук в дверь. Пришли первые гости: мальчик(New Year) и девочка (Ice Princess).
New Year:
I am the little New Year, ho, ho!
Here I come jumping over the snow,
Shaking my bells with a merry din-
So open your doors and let me in!
Ice Princess:
Presents we bring for each and all-
Big folks, little folks, short and tall;
Each one of you a treasure may win-
So open your doors let us in!
New Year:
Some shall have silver and some shall have gold.
Some shall have new clothes and some shall have old;
Some shall have brass and some shall have tin-
So open your doors and let us in!
Ice Princess:
Some shall have water
And some shall have milk;
Some shall have satin
And some shall have silk!
But each of you
A present may win-
So open your doors
And let us in!
New Year:
Do you like to guess riddles?
Ice Princess: We have some for you. Now listen carefully.
Ребятам предлагается отгадать несколько загадок. Отгадавший получает приз.
New Year:
Higher than a house,
Higher than a tree-
Oh, what can that be? (The sky.)
Ice Princess:
One face, two hands.
It goes yet stands. (A clock.)
New Year:
The outside is a shell,
The inside is meat,
It grows on a tree
And is good to eat. (A nut.)
Ice Princess:
It gives us milk
And butter too.
It’s very kind
And likes to moo. (A cow.)
New Year:
Pupils and teachers write on me with chalk.
I can’t write, I can’t talk. (A blackboard.)
Ice Princess:
It’s blue by night,
By day it’s white.
It is cold and not dry,
It falls from the sky. (Snow.)
New Year:
Fat and gay, on a winter day,
He came here with us to stay.
But day by day he grew sad and thin,
And so we brought his younger brother in. (A calendar.)
Compere: I see you are very good at guessing riddles. Dear Ice Princess and New Year, you can join our teams.
New Year and Ice Princess (together):
When windows are frosty
And icy in places,
I like to write letters,
And draw funny faces,
Or flowers or houses
Or maybe a cat-
I really wish windows
Were always like that!
Compere: Will two pupils from each team who like to draw and to write come up to me? Now the ‘painters’ stay here and the ‘writers’ go out. Draw things and animals, which I name. That’ll do. Come in, ‘writers’! Write the names of these things and animals. Do it as quickly as you can.
Для участия в этом конкурсе приглашаются по два ученика от каждой команды. У доски, на которой закреплен лист ватмана, остаются «художники». В то время как они выполняют задание, двое учащихся выходят из комнаты. Ведущий быстро называет предметы по-английски и считает до трех. Задача художников- нарисовать названные предметы. Двое учащихся, войдя в комнату, должны подписать нарисованные предметы по-английски. Больше очков получает команда, первая справившаяся с заданием, не допустив при этом ошибок.
Compere: But where is Father Frost? Let’s send him an invitation! To send him telegrams we must have telegraphists. I need two persons from each team.
В конкурсе принимают участие по два ученика от каждой команды (телеграфисты). Один телеграфист, получив здписку с текстом телеграммы, передает по буквам ее содержание второму, записывающему буквы на доске. Содержание телеграммы прочитывает команда. Например:
Come today. We love you.
Под мелодию песни «Jingle Bells» появляется Дед Мороз.
Father Frost: Happy New Year, dear friends! I see you are having a competition. But do you like to sing songs? Do you know any songs about winter, frost, Ice Princess or New Year?
Каждая команда исполняет по одной песне на английском языке.
Father Frost: Wonderful! I hope you can solve my puzzles as well. Take these envelopes!
Дедушка Мороз вручает командам по одному конверту. В них на листочке бумаги написаны буквы O W N S и S R F T O. Учащимся предлагается составить из букв слова (snow и frost). Задание выполняет вся команда. На работу отводится 2 минуты.
Father Frost: My pets in the forest want to make the New Year wall newspaper, they’ve taken a photo of themselves but they cannot write their names. Could you help them?
Дед Мороз приглашает самых младших членов команд. Ребята получают две страницы «Лесной газеты» с фотографиями зверей и соответствующее количество карточек с их названиями. Следует приклеить карточки к фотографиям. Ребята выполняют задание в соседней комнате, где заранее приготовлено все необходимое для такой работы (клей, кисточки и т. д.).
Compere: And now we have a special task for the captains. Come up to me, please!
Father Frost: Let me see who’ll do it best. Say if it is right or wrong.
Он обращается к капитанам команд по очереди.
Father Frost: Frogs can fly; Pigs are green; You have no tale; Women like mice; You have a bat in the fridge; Children like ice-cream and sweets.
Father Frost: Do you know the poem “Three Little Kittens Lost Their Mittens…”?
Находится много желающих прочитать это стихотворение, так как ребята знают его наизусть.
Father Frost: Good for you! Do you want to make a present for the kittens? Take this pair of mittens and try to decorate them. You can draw whatever you like but you can use only seven sentences. Please remember that your mittens must look the same.
Дед мороз предлагает капитанам раскрасить варежки. Команда и капитан получают пару вырезанных из бумаги варежек. Одна варежка остается у капитана, вторая у команды. Капитан садится к команде спиной. Члены команды начинают разрисовывать свою варежку, рассказывая при этом своему капитану как можно точнее, что где и каким цветом они раскрашивают. Больше очков получает капитан, чья пара варежек точнее совпадет по рисунку с тем, о чем рассказывали ребята.
Compere: You are to build ‘ice-bridges’ for your captains if you want to get them back. But be careful – if you make any grammar mistakes your bridge will crack and your captain will be out of the game.
Ребятам предлагается построить «мосты» на полу из грамматически правильных предложений. Для этого ведущему следует иметь достаточно большое количество слов, написанных на отдельных карточках, которыми дети смогут воспользоваться.
Compere: Do you like fairy-tales, kids? Let’s try to compose some! Begin your stories with my sentences. ‘We went to the forest yesterday’. ‘We looked at the sky at 12 p.m.’.
Команды выполняют задание по очереди. При подсчете очков учитываются логическая последовательность изложения, оригинальность сюжета, правильное грамматическое и фонетическое оформление. Задание выполняется в быстром темпе, каждый член команды имеет возможность сказать 1-2 предложения.
Father Frost: Great! Now I want to see which of you is best at finding a treasure. Get these secret messages and start your treasure hunt.
Каждая команда получает от Деда Мороза «секретное послание» с указанием определенного места. Там ребята находят записку с указанием другого места и т.д., пока не будет обозначено непосредственно то место, где лежит клад. Кладом служат две большие шоколадки.
Примерные варианты записок:
It is in the classroom cupboard.
It is under the computer.
It is in the box on the window-sill.
It is over the blackboard.
It is in the desk.
It is in the jug on the bookshelf.
После того как клады найдены, команды самостоятельно подсчитывают очки. Сделать это довольно просто, поскольку в качестве очков команды получают конфеты. Дед Мороз вручает подарки. Вместе со Снегурочкой и Новым годом он прощается с детьми.
Ice Princess: New things to learn!
New Year: New friends to meet!
Father Frost: New Songs to sing!
Ice Princess: New books to read!
New Year: New things to see!
Ice Princess: New things to hear!
Father Frost: New things to do
In this glad New Year!