СДЕЛАЙТЕ СВОИ УРОКИ ЕЩЁ ЭФФЕКТИВНЕЕ, А ЖИЗНЬ СВОБОДНЕЕ

Благодаря готовым учебным материалам для работы в классе и дистанционно

Скидки до 50 % на комплекты
только до

Готовые ключевые этапы урока всегда будут у вас под рукой

Организационный момент

Проверка знаний

Объяснение материала

Закрепление изученного

Итоги урока

Внеклассное мероприятие по английскому языку на тему: The ABC Party

Нажмите, чтобы узнать подробности

Формирование готовности к коммуникации, мотивации к изучению английского языка.

Просмотр содержимого документа
«Внеклассное мероприятие по английскому языку на тему: The ABC Party»

Сценарий праздника английского алфавита

«The ABC - party»

(Начальные классы)

Задачи:

Образовательная: расширение кругозора учащихся.

Развивающие:

1) Функциональное и творческое применение знаний.

2) Формирование готовности к коммуникации, мотивации к изучению английского языка.

3) Критическое мышление

Воспитательные:

1) развитие интереса к англоязычному чтению;

2) воспитание уважения к культуре других народов.

3) умения работать в группе и индивидуально. 

4) уважение;

5) сотрудничество;
6) труд и творчество;
7) открытость;
8) образование в течение всей жизни.


Оборудование: компьютер, проектор, карточки с буквами английского алфавита, плакат с изображением дерева с яблоками, рисунки, воздушные шары, красочные флажки.

Teacher:

Good morning, children!

Pupils:

Good morning, teacher!

Teacher:

How are you, today?

Pupils:

I am fine, thank you!

Teacher:

Very good! Sit down. please?

We have the ABC party, today

We shall sing, we shall dance

We shall speak and read at once!

You know all letters well

You can read them and spell!

Teacher: Now guys, let's get to know everyone in the country English

land (letter) closer(А теперь ребята давайте познакомимся с каждым жителем страны English land (буквой) поближе. So, let’s name the first letter alltogether.

A: Apples here, apples there, apples everywhere.

Teacher: Let’s name the next letter.

Children: B

Teacher: B, you are welcome!

B: Bounce! Bounce! It is my ball! It doesn’t want to stop at all!

Teacher: What is the next letter?

Children: C.

Teacher: C, you are welcome!

C: A clever cat. Caught a rat.

Teacher: What is the next letter?

Children: D.

Teacher: D, you are welcome!

D: I’m the dog. My name is Jack. My coat is white. My nose is black.

Teacher: Let’s name the next letter.

Children: E.

Teacher: E, you are welcome!

E: Little yellow bee, bee, bee! How many flowers can you see?

Teacher: Let’s name the next letter.

Children: F.

Teacher: F, you are welcome!

F: Four foxes in the forest go. To find a frog, I hope so.

Teacher: What is the next letter?

Children: G.

Teacher: G, you are welcome!

G : Giraffe has a giant gift, He can’t put it in the lift.

Teacher: After G goes the letter …

Children: H.

Teacher: H, you are welcome!

H: A hen in the house. Sees a little grey mouse.

Teacher: What is the next letter?

Children: I.

Teacher: Right. I, you are welcome!

I: We like ice cream, you and I But we can’t fly in the sky.

Children: J.

Teacher: J, you are welcome!

J : Jaguars are in the jeep. Making sounds beep, beep, beep.

Teacher: After J goes …

Children: K.

Teacher: K, you are welcome!

K : Koala, kitten, kangaroo. Live all together in the zoo.

Children: L.

Teacher: L, you are welcome!

L: Lion’s eating lollipop. Sitting at the house top.

Teacher: After L goes …

Children: M.

Teacher: M, you are welcome!

M: Mouse Mark. Likes the park, Merry monkey . Likes the donkey.

Teacher: What is the next letter?

Children: N.

Teacher: N, you are welcome!

N: Number nine is so fine! Birds are singing in the pine.

Teacher: Let’s name the next letter!

Children: O.

Teacher: O, you are welcome!

O : An old wise owl. Found a bowl.

Teacher: What is the next letter?

Children: P.

Teacher: P, you are welcome!

P: Penguin, parrot and peacock. Want to buy the better lock.

Teacher: After P goes …

Children: Q.

Teacher: Q, you are welcome!

Q: Pretty queen . Likes top sing.

Teacher: What is the next letter?

Children: R.

Teacher: R, you are welcome!

R: Rabbit Rodger likes to run. In the morning summer sun.

Teacher: After R goes …

Children: S.

Teacher: S, you are welcome!

S: Snake and snail. Want to sail.

Teacher: What is the next letter?

Children: T.

Teacher: T, you are welcome!

T: Tigers count: 1,2,3! Looking at the tiny tree.

Teacher: After T goes …

Children: U.

Teacher: U, you are welcome!

U: Unicorn went to the market, To buy umbrella and the bucket.

Teacher: What is the next letter?

Children: V.

V : Violet cans. In the violet vans.

Teacher: Let’s name the next letter.

Children: W.

Teacher: W, you are welcome!

W : Wolf in winter. Bought a printer.

Teacher: What is the next letter? X!

Teacher: X, you are welcome!

X : Red fox. Has a box.

Teacher: After X goes …

Children: Y.

Teacher: Y, you are welcome!

Y : Fly! Fly! In the sky! My nice and funny kite!

Teacher: What is the last letter of the English alphabet?

Children: Z.

Z : Zebra Zeta in the zoo. Sees a little kangaroo.



Teacher: OK, thank you very much! А теперь давайте проверим, насколько хорошо вы знаете алфавит. Учитель перед тем как начать конкурс делит детей на 4 группы Spiderman, Ben 10, Кунг фу Панда, Рапунцель

Конкурс №1. “Игра с мячом”

На сцену выходят 4 команды, учитель бросает мяч и говорит слово на русском, а в ответ отвечают на английском и наоборот.


Конкурс № 2

Дети (Nanny Rose, Lilly, Liam, Charlie) выходят на сцену и поют песню «Hello»

Hello, I’m Nanny Rose,

My name is Nanny Rose.

Hello, hello, hello!

Hello, I’m Lilly,

My name is Lilly.

Hello, hello, hello!

Hello, I’m Liam,

My name is Liam.

Hello, hello, hello!

Hello, Charlie, hello


Goodbye, Charlie, goodbye!

Bye- bye, bye-bye, bye-bye

Конкурс № 3. “Игра с яблоками”

На сцену выходят по одной команде, каждый ученик срывает по одной яблоке, и называет слово изображенное на обороте яблока кладет в корзину.

A- ant, B- bee, C –cat, D- dog, E-egg, F- fish, G- glass, H- house, I – ice-cream, J- jam, K – kite, L-lemon, M-milk, N-nest, O-orange, P-pen, Q- queen, R-rabbit, S-snake, T-train, U-umbrella, V-van, W-whale, X- fox, Y-yo-yo, Z-zebra.

Физ. минутка “Fingers Family”

Конкурс №4 “Кто быстрей”

Детям раздаются 4 вида работы на 4 команды, у каждой команды разные задания, выполняют на скорость, кто быстрее выполнит, та команда и получает очко.



Конкурс №5 «Put the story in the right order» «Собери картинки в правильном порядке»

Дети просматривают мультфильм после они собирают разбросанные эпизоды в порядке просмотренного!


Teacher: Dear children! I see you like English. You can speak English a little! Вы будете изучать английский язык, узнаете много интересного об английских писателях и поэтах, познакомитесь с героями английской литературы, совершите много увлекательных путешествий по замечательной стране Englishland! Я желаю вам успехов и радостных открытий! Я прощаюсь с вами, но знаю, что мы увидимся с вами вновь.

Если хочешь в жизни ты
Воплотить свои мечты,
Вольной птицей хочешь стать
Языки обязан знать!


Goodbye – Goodbye