Цель урока: обучение диалогическому высказыванию; обобщение и систематизация знаний учащихся.
Задачи:
· Образовательные:
· развивать умения и навыки устной речи: учить запрашивать информацию, используя вопросы Do you like?, Would you like? и отвечать на них Yes, I do. No, I don't.
· учить понимать на слух небольшой текст (диалог), построенный на знакомом языковом материале;
The weather is fine,
The sky is blue.
Good morning children,
I’m glad to see you.
Sit down, please.
Tell me how are you?
2. Объявлениецелейурока (1 мин.)
– Today we shall speak English, speak about your favorite food. Сегодня мы с вами будем говорить о себе и своих друзьях по-английски, поговорим о том, что вы любите кушать, как нужно правильно угостить своего друга по-английски.
3. Фонетическая зарядка (2 мин.)
Стоят на столе аппетитный sandwich и сладкая porridge. Стоят и спорят, кто из них вкуснее. Sandwich говорит [s] [s] [s] [s] . Аporridge не согласна [p] [p] [p] [p] . Billy likes someporridge and a sandwich for breakfast. Поэтому на уроках у него всё получается и всегда только хорошие отметки. And you, my dear friends, what do think?
4. Речеваязарядка (4 мин.)
-- What do you have for breakfast?
-- What’s your favourite food?
– Do you like sandwich for breakfast?
– Look at the blackboard. I would ask you: «Do you like…?»You would say: «Yes, I do», «No, I don't».
– Do you like an orange (an apple, a banana, etc.)
– Do you like some soup and some corn?
– Do you like some fish and some jam?
– Do you like some tea and some bread?
– Do you like some coffee and some ham?
– Do you like some bread and some cheese?
– And what do you like for breakfast?
5. Активизация изученной лексики
– And now we are going to Billy and his mother. Look and listen.
– Мама попросила Билли купить продукты по списку, а Билли был очень не аккуратен и рассыпал покупки. Перед вами карта покупок и список. Let's help Billy. Match the pictures and check your answers. Соедините продукты на картинках в той последовательности, которая дана в списке.
Групповая работа (3 мин.)
– Let's check your answers now. Обменяйтесь карточками и проверьте, правильно ли выполнено задание другой группы.
– Your worked very well. Thank you for your help.
– Let's listen to Billy's mother. Listen her very carefully and say what she has for breakfast.
Аудирование – ex.2 p.17 (до 2 мин.)
6. Актуализация навыков чтения (4 мин.)
Проверка домашнего задания:
– let's read Billy's and his mum's dialog in ex. 4 on p.17.
– What does Billy like for breakfast today? –He likes a sandwich.
– What sandwich does Billy like? Does he like meat or cheese sandwich? Does he like jam or ham sandwich?
– Look at your deck. Take a piece of paper and write down a recipe [?res?p?] of your own sandwich for Billy. (Приложение 2)
Письменная работа в парах (до 4 мин.)
– What do you need for sandwich?
– I think we need some bread (some cheese, some ham, a tomato, a cucumber etc.)
Физкультминутка (2 мин.)
«All Around the Kitchen»
7. Обучениедиалогическойречи (15 мин.)
– And now we'll get ready for the performance. Let's make little stories about breakfast.
– Look at the blackboard. You will choose these sentences:
Would you like some…?– Yes, please/No, thank you.– Help yourself.
– You have some minutes to prepare this task. (Работа в парах)
8. Заключительная часть урока (2 мин.)
– You all have worked very well. What have you done today?
– Do you like your work at the lesson?
– Что нового мы узнали сегодня на уроке?
– Что запомнилось?
– Let's write down your homework.
– Thank you for your work