СДЕЛАЙТЕ СВОИ УРОКИ ЕЩЁ ЭФФЕКТИВНЕЕ, А ЖИЗНЬ СВОБОДНЕЕ

Благодаря готовым учебным материалам для работы в классе и дистанционно

Скидки до 50 % на комплекты
только до

Готовые ключевые этапы урока всегда будут у вас под рукой

Организационный момент

Проверка знаний

Объяснение материала

Закрепление изученного

Итоги урока

What the future holds. Predictions

Нажмите, чтобы узнать подробности

Просмотр содержимого документа
«What the future holds. Predictions»

Государственное бюджетное образовательное учреждение

Луганской Народной Республики

«Ровеньковская общеобразовательная школа № 2»






План-конспект

урока английского языка на тему

«What the future holds. Predictions»

(7 класс)






Разработал и провел:

учитель английского языка

ГБОУ ЛНР «Ровеньковская

общеобразовательная школа № 2»

Рыбалкин Е.Ю.






Ровеньки

2017

Тема урока: What the future holds. Predictions

Цели:

1. Научить учащихся рассказывать о будущих событиях, делать предсказания, спрашивать и высказывать предположения о будущей жизни.

2. Воспитывать культуру общения, ответственное отношение к будущему планеты, развивать интерес к научным достижениям, новейшим технологиям.

3. Познакомить с основными предсказаниями по поводу будущей жизни, с новыми высокотехнологичными изобретениями.

4. Развивать умения говорения, чтения, аудирования, письма; совершенствование грамматических навыков. Развитие творческого мышления, воображения.

Оборудование: книга для учителя Spotlight 7, интернет ресурсы, youtube.


Ход урока


I. ОРГМОМЕНТ

1. Введение в тему урока. Объявление целей урока.

- Today we are going to start a new module. Let`s have a look at the title of this Module 5 (on p.45).

- What is the title of the Module?

- What does it mean? What do you think?

- So, we`ll speak about our future life. Discuss some predictions about the future, what life will be like in 2100, learn how to make predictions about the future.

By the way, what does it mean «predictions»? Try to explain it in English.


2. Warm-up activities. Создание мотивационной базы.

- Look at the pictures on p.45. How are they related to the future?

- What can you see on the page? What else?

- Where do you think the girl is?

II. ОСНОВНАЯ ЧАСТЬ

1. Введение нового материала

- Do you talk to your friends about the future?

- Do you think life will be very different in the future? How? Work in groups, ask each other.

- Tell me, how you will ask the questions.

- We use will to make predictions about the future based on what we think or imagine. We often begin our sentence with the words: I think, I`m sure, I believe.

Example: I think life will be very different in 2100.

- We use the present simple after if and when, not the future simple.

If/when + present simple

If/ When I go to Spain, I will take lots of photographs.

- Read the rubric on p. 47.

- Now, please, work in pairs.

- Tell us, please, what the result is. Let`s see, are the predictions the same?


2. Просмотр видео

- Now I suggest watching video about the lie in 2035.

Let`s watch it and say, are these predictions the same as yours?

Make the notes of the authors predictions, while watching the video.

- What did you see in this video? What new things will appear in our life? Where will we live? Will there be the place for nature?


3. Ознакомительное чтение

- There are more predictions about the future.

So many men, so many minds.

Look at the pictures on p.46 near the texts. What can you see here?

- Do you like the idea of underwater cities?

Would you like to live in an underwater city? Why?

- Let`s read the predictions of school children.

4. Работа над расширением словарного запаса.

- Look at the words in bold in the text. Explain the meaning of the words without the use of a dictionary. You can use synonyms or paraphrase.

- Let`s translate it.

- What new predictions are the school children speaking about?


5. Discussing the predictions.

- Which prediction do you think come true? Discuss with your partner.


6. Practising the Future Simple

(Ex. 4 p.47)

- Ask and answer the questions.

(Ex. 5 p.47)

Put the verbs in brackets into the future simple or the present simple. Do it in writing.


III. ЗАКЛЮЧИТЕЛЬНАЯ ЧАСТЬ

Подведение итогов. Выставление оценок. Объявление домашнего задания.

- How do we make predictions about the future? What tense do we use? What tense do we use after if and when?

- What clishés do we use, imagining the future life?

- At home you are to think what your predictions for the future are. You can use ideas from Ex.1 as well as your own to write a short text similar to the ones on

p. 46. You can draw pictures.