СДЕЛАЙТЕ СВОИ УРОКИ ЕЩЁ ЭФФЕКТИВНЕЕ, А ЖИЗНЬ СВОБОДНЕЕ

Благодаря готовым учебным материалам для работы в классе и дистанционно

Скидки до 50 % на комплекты
только до

Готовые ключевые этапы урока всегда будут у вас под рукой

Организационный момент

Проверка знаний

Объяснение материала

Закрепление изученного

Итоги урока

Место работы

МБОУ "Гимназия №10 ЗМР РТ"

Обо мне

Мин Яшел ?з?н ш???рене? 10 нчы гимназиясенд? татар теле ??м ?д?бияты укытучысы булып эшлим. Мен? инде м?кт?пт? эшли башлавыма да 14 ел булган. Шушы вакыт эченд? х?йран гына т??риб? туплап ?лгердем.?земне? эш н?ти??л?рем бел?н уртаклаша алам ик?н диг?н фикерг? килдем. М?кт?пт? ана теле укытучысы буларак максатым – укучыларымны телебезне?  матурлыгы, а???леге , бай ?д?би мирасыбыз бел?н таныштырып калу гына т?гел, аны?  матурлыгына соклану, ?йтерг? тел?г?н уй-фикере?не ана теленд? ?йтерг? ?йр?т?, ?з милл?те? бел?н горурлану хисе  т?рбиял??. Бары тик ?з телен югары д?р???д? белг?н кеше ген? югары у?ышларга иреш? ала. 

Б?ген ??мгыятьт? барган ?зг?решл?р тормышыбызны? барлык ?лк?л?ренд? д? я?а технологиял?р куллануны тал?п ит?. Б?генге м?кт?п заман бел?н берг? атларга тиеш. Дим?к, заман укытучысы – ?з эшенд? т?рле информацион технологиял?р кулланучы, югары белемг? ия профессиональ педагог.

Минем методик темам: ,, Инновацион технологиял?р кулланып  татар теле ??м ?д?бияты д?ресл?рен?  укучыларда кызыксыну уяту.”

        Мин темамны у?ышлы сайладым дип уйлыйм. Ч?нки ?леге тема мине заманнан  артта калмыйча, я?алыкларны эш т??риб?мд? актив кулланып, я?а педагогик эзл?н?л?рг?  ??рвакыт ?нд?п тора.

        Х?зер  м?кт?п, укыту  ??м т?рбия  системасы  бала  ш?хесенд?ге  эшч?нлекк?   кир?кле сыйфатлар булдыру м?сь?л?се бел?н тир?нтен ш?гыльл?н?. Укытучыны? педагогик осталыгыны? торган саен ???мияте арта баруы шуны? бел?н а?латыла да инде. Моны х?л ит? ?чен, укытучыдан актив педагогик эзл?н?, аны? эш т??риб?сенд? ?стерелешле укыту технологиясе принцибына нигезл?нг?н билгеле бер методик система булдыру тал?п ител?. Бу системаны? т?п максаты - ш?хес т?рбиял??, б?л?к?йд?н ?к баланы ш?хес итеп к?р?, аны? с?л?тен к?р? бел?, аны ?стер?г? ярд?м ит?, и?ади баскычка к?т?р?.

         ??мгыятьт? бара торган ?зг?рт?л?р  х?зерге заманда яш?рг? ??м эшл?рг?, а?-белемен ?стерерг?, ?з-?зен т?рбиял?рг? с?л?тле с?лам?т ш?хес т?рбиял?? бурычы куя. Уку-укыту, т?рбия  процессында я?а технологиял?рне кертеп ?иб?р? б?ген к?н т?ртибен? куелган м?сь?л?. ?лб?тт?, кулга акбур тотып, такта янына басып та кызыклы д?ресл?р биреп була, л?кин заман ?з тал?пл?рен куя. Я?ача эшл?рг? омтылу - ?ичшиксез у?ай к?ренеш. Максатка иреш? ?чен, и? элек теге яки бу "я?а" системаны? концепциясен ??м теориясен ?йр?н? тал?п ител?. Укытучы ?леге система турында махсус м?кал?л?р, хезм?тл?р бел?н танышырга, шул системада эшл??че укытучылар бел?н фикерл?шерг?, аларны? эш т??риб?сен ?йр?нерг? тиеш. Заманча фикерл??г? омтылган укытучы гына укучысын ?з фикере, б?ясе, ?зен? ген? хас тормыш т??риб?се булган, и?ади с?л?тк? ия ш?хес итеп т?рбияли ала.

          Я?ача укыту технологиясене? нигезе – укучы ??м укытучы арасында я?ача м?н?с?б?т. Укытучы укучыны ?зе бел?н тигез ш?хес итеп карарга тиеш. Д?рес балага авырлык китерм?ск?, киресенч? шатлык – б?хет алып килерг?, д?рест?н бала ниндидер л?зз?т, кан?гатьл?н? хисе алып чыгарга тиеш. Моны бары тик я?а методлар бел?н  эшл??г? омтылган укытучы гына булдыра ала. Ул гына укучысын ?з фикере, б?ясе, ?зен? ген? хас тормыш т??риб?се булган, и?ади с?л?тк? ия ш?хес итеп кабул ит? ала.

 ?з белемен  к?т?р? ?стенд? эшл?м?г?н укытучы укытучы т?гел. Мин д? заманнан артта калмас ?чен, белемемне к?т?р? ?стенд? эшлим, алдынгы педагогларны? т??риб?сенн?н и?ади файдаланырга тырышам.  Алган белемн?рне д?ресл?рд? ген?  куллану бел?н чикл?нерг? ярамый. Мин  укучыларымнан да шуны тал?п ит?м. ?зем д? аларны т?рле идеял?р бел?н кызыксындырып ?иб?р? ала бел?м, д?ресл?ремне тиешле д?р???д? уздыру ?чен б?тен к?чемне куярга тырышам.

         ?йтеп ?тк?немч?,минем максатым – т?рле кызыксындыру юлларын кулланып, телне ?йр?т?. Мин д?ресл?ремд? мультимедия презентациял?рен, интерактив  такта  куллануны у?ышлы саныйм.     Ч?нки м?кт?бебез шартлары ми?а д?ресл?рд? т?рле видео техниканы у?ышлы кулланырга м?мкинлек бир?. Кабинетым компьютер, принтер, сканер, интерактив такта, проектор бел?н ?и?азландырылган. ? бу м?мкинлекл?р мине даими р?вешт? укытуны? я?адан-я?а алымнарын эзл?рг? эт?р?. Татар теле ??м ?д?бияты д?ресл?ренд? компьютерны? мультимедия м?мкинлекл?ренн?н ки? файдаланам. Д?ресл?рд? т?рле видео, презентациял?р кулланам.

          Компьютер технологиял?ренн?н у?ышлы файдалану, тел ??м ?д?бият ф?нен? и?ади якын килеп эшл?? зур н?ти??л?рг? ирешерг? ярд?м ит?. Укучыларда ана телебезг? карата м?х?бб?т т?рбияли, аны? байлыгын, матурлыгын ачып бир?, аны м?д?ниятлы ит?, ??рьяклап ?стер?, ш?хес итеп т?рбияли.

Болар барысы да укучыларда  ф?нг? карата кызыксыну уята.  Модель ??м схемалар бел?н эшл?? н?ти??сенд? т?пле фикер  барлыкка кил?. ?  т?пле фикер- с?йл?мебезне? асыл ?????ре.?з фикере булган укучы и?ади  ?с?, махсус т??риб? туплый, ?зене? табигый с?л?тен ??м м?мкинлеген ача, ихтыя?ын кан?гатьл?ндер?. Балада мондый ?сешне аны ш?хес итеп караганда гына к?реп була.    Укучы кайчан ныграк кызыксына?! ?зе нидер эшл?г?н вакытта гына ныграк кызыксына башлый. Шулай булгач, ??р укучы  д?рест? актив катнашырга тиеш.

 Укыту процессында уку эшч?нлеген яхшырту ?чен барлык шартларны  тудырганда гына яхшы н?ти??л?рг? ирешеп  була. Укучыларны? белемн?рен системалы тикшереп , ?ст?п тору аларда укуга карата намуслы караш, белем алуга тел?к  уята. Алган белемн?ре кил?ч?кт? ныклы нигез булып тора.

      Д?ресл?рд? урыны бел?н тестлардан файдалану да у?ай н?ти??л?р бир?. Беренчед?н, бу алым берд?м д??л?т имтиханнарына ?зерлек булса,икенчед?н, интернетта чыккан конкурсларда катнашу ?чен д? файдалы. Бала компьютер артына утыргач, аны конкурс итеп т?гел, уен итеп кабул ит?. Н?тиж?д?,ул ?зе д? сизмич? , к?п файдалы м?гъл?мат ала.    Шулай ук  т?рле типтагы к?нег?л?р эшл??, иншалар, рефератлар язу , компьютерда  презентациял?р ясау татар теле д?ресл?рен кызыксындырырлык итеп ?тк?рерг? м?мкинлек бир?.

?йтк?немч?, эш т??риб?мне башка укытучылар бел?н д? уртаклашам. Район, ш???р, республика укытучылары ?чен ачык д?ресл?р, чаралар, очрашу кич?л?ре ?тк?р?д?н д? читт? калмаска тырышам. Эшем никад?р к?п булса да ?з белемемне, ??н?ри осталыгымны ?стер? ?стенд? туктаусыз эшлим. Илебезне? эчке ??м тышкы с?яс?те бел?н кызыксынам. К?нд?лек матбугат – “Яшел ?з?н” газетасы, “С?ембик?”, “М?гариф”, “Гаил? ??м м?кт?п” журналлары, интернет, педагогика, методика буенча я?а китаплар, язучыларны? я?а басылган китаплары ми?а ?ава кебек кир?к. Аларны даими укып, укучыларыма ??м ата-аналарга ?иткер?м.

Минем педагогик эшч?нлегем укыту кысаларында гына калмый. Укыту- т?рбия эшенд? класстан тыш эшл?рг? зур ???мият бир?м. Укучыларымны милли традициял?р, б?йр?мн?р, б?ек кешел?р бел?н  таныштыру максатыннан  гимназиябезд? т?рле чаралар ?тк?рел?, т?г?р?кл?р алып барыла. Ел саен уздырыла торган  “Мин татарча с?йл?ш?м”,, Татар егете”, ,, Ягез ?ле, кызлар”, “Н??р?з” б?йр?мн?ре, б?ек шагыйрьл?ребез  Габдулла Тукай, Муса ??лил шигырьл?рен уку  кич?л?ре  укучыларда  ана телен? м?х?бб?т т?рбиял??д?  ?йтеп бетергесез зур роль уйный. ?леге   чаралар   укучыларны? талантларын ачуда, с?л?тл?рен ?стер?д?, татар телен? булган ихтыя?ларын кан?гатьл?ндер?д? ярд?м ит?л?р.Татар халкыны? м?д?ниятен, милли традициял?рен  саклап калу эшен мин д?рест?н тыш эшл?рд?  д?  актив алып барам. Укучыларыма рус ??м татар телл?ре икесе д? тигез булуын , ике телд? д? иркенл?п с?йл?шс?? яки а?ласа?, эше?д? д?, тормышы?да да зур у?айлыклар, зур б?хет кил?ен? т?шендер?м.     

              Укытуны камилл?штер?не? чиге юк, ф?кать эзл?нерг?, я?алыкка омтылырга, билгел?нг?н максатка кыю барырга гына кир?к. Йомгаклап  шуны  ?йт?сем кил?: ?г?р д? укытучы д?ресне  укучы  кызыксынырлык  итеп оештырса, ул, ?ичшиксез,эшенд? у?ышка иреш?ч?к.

Укытучы– баланы? остазы да, ки??ш бир?чесе д?, ?лк?н дусты да... Тормыштагы авыр вакыйгалардан яклаучысы да, ?ил – я?гырдан саклаучысы да. Укытучы... Ул укытып кына калмый, фикерл?рг? д? ?йр?т?, уйларга юн?леш т? бир?... ?рн?к алырлык ??м гыйбр?т булырлык х?лл?р турында с?йли. Минемч?, бу вазыйфаларны балаларны яраткан ??рбер укытучы башкара.

 

        

 

Я работаю в гимназии №10 14 лет, с 2001 года. Стараюсь овладеть современными методами ведения урока, эффективно управлять самостоятельной работой учащихся, располагаю системой непрерывного отслеживания хода и результатов обученности по предметам. Использую в работе информационно-компьютерные, образовательные технологии: концентрированное обучение и развивающее обучение. На уроках формирую у учащихся самостоятельность, творческую активность, вырабатываю умение самостоятельно учиться, созданию у учеников положительные мотивы учебной деятельности. Мастерство учителя на уроке заключается в умелом владении методикой обучения и воспитания, творческом применении новейших достижений педагогики и передового педагогического опыта, в рациональном руководстве познавательной и практической деятельностью учащихся, их интеллектуальным развитием. Уроки отличаются деловым настроем на творческую работу. Заинтересована в эффективном обучении учащихся. Стараюсь дать детям базовые знания, научить детей высказывать свое мнение, развивать способности учащихся, методически правильно сочетать наглядные, технические средства обучения, работу с учебником, дидактическим материалом. Добиваюсь понимания учащимися практической значимости приобретенных знаний. Знания учащихся оцениваю обоснованно. Обстановка в классе хорошая. В классе созданы благоприятные условия для получения знаний. Учитываю психологические и физиологические особенности школьников. Отношения с учащимися стараюсь строить на доверии, уважении. Создаю условия для развития умственных способностей, общей культуры личности. Большое внимание уделяю системе воспитательной работы, используя потенциал родителей. Постоянно работаю над созданием комфортных условий для учащихся. Своим поведением, культурой хочу стать примером для своих учащихся и коллег соблюдаю профессиональную этику общения.

         В кабинете мною созданы благоприятные условия для учебной деятельности, тепловой и световой режим в норме, сделан капитальный ремонт. Творческая лаборатория соответствует современным гигиеническим требованиям. В кабинете имеются материалы для развития памяти, внимания, интеллекта для дифференцированной работы разноуровневые контрольные работы, дополнительная литературы, материалы для творческой работы учащихся, рабочие и контрольные тетради учащихся оформлены аккуратно, слежу за единым орфографическим режимом. Объем домашних заданий соответствует норме. Есть индивидуальные творческие задания. Тетради и контрольные работы проверяю своевременно, провожу коррекционную работу и работу над ошибками.

 

Результаты итоговой аттестации учащихся

Учебный год

Предмет

Качество знаний

Успеваемость

2011-2012

тат.язык

56%

100%

2012-2013

тат.язык

57%

100%

2013-2014

тат.язык

60%

100%

2014-2015

Тат.язык

61%

100%

 

Учебный год

Предмет

Качество знаний

Успеваемость

2011-2012

тат.литер

56%

100%

2012-2013

тат.литер

57%

100%

2013-2014

тат.литер

60%

100%

2014-2015

Тат.литер

61%

100%

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Моё образование

Высшее

Рейтинг

Баллов: рейтинг375.8 Место: место103494 (Подробнее)

Вебинар для учителей

Свидетельство об участии БЕСПЛАТНО!