СДЕЛАЙТЕ СВОИ УРОКИ ЕЩЁ ЭФФЕКТИВНЕЕ, А ЖИЗНЬ СВОБОДНЕЕ
Благодаря готовым учебным материалам для работы в классе и дистанционно
Скидки до 50 % на комплекты
только до
Готовые ключевые этапы урока всегда будут у вас под рукой
Организационный момент
Проверка знаний
Объяснение материала
Закрепление изученного
Итоги урока
Подчеркните Participle 1 и Participle2 и установите функции каждого из них, укажите, является ли оно определением, обстоятельством или составной частью глагола-сказуемого.
1. Men will drink water containing (Participle 1,определение) 1 part in 1000 of dissolved (Participle 2, определение) salt, animals will drink water than is must more saline, while food-plants demand a purer water.
2. The Nile River is the only river flowing within the territory of Egypt and the source of water for irrigation of lands in the country. (Participle 1, определение)
3. For us, situated (Participle 2, обстоятельство) of 5000 years, it is hard not to feel sympathy with the unknown engineer who so boldly attempted the impossible – for that age, the Egyptian dam.
4. The ends of the delivering (Participle 1,определение) and watering (Participle 1, определение) pipe-lines are fitted (Participle 2, обстоятельство, составная часть глагола-сказуемого) with special flushing valves which serve to free the pipe –lines of salt.
© 2021, Беляева Галина Александровна 325