СДЕЛАЙТЕ СВОИ УРОКИ ЕЩЁ ЭФФЕКТИВНЕЕ, А ЖИЗНЬ СВОБОДНЕЕ

Благодаря готовым учебным материалам для работы в классе и дистанционно

Скидки до 50 % на комплекты
только до

Готовые ключевые этапы урока всегда будут у вас под рукой

Организационный момент

Проверка знаний

Объяснение материала

Закрепление изученного

Итоги урока

4 класс. Грамматический практикум 2

Нажмите, чтобы узнать подробности

Данный грамматический практикум явяется обобщением лексического и грамматического материала по 2 модулю УМК Spotlight-4. Материалы данного файла могут быть использованы для повторения в ходе подготовки к контрольной работе по модулю или в качестве комплексной подготовки к итоговому тестированию в конце года.

Просмотр содержимого документа
«4 класс. Грамматический практикум 2»

4 form. Грамматический практикум – 2

  1. Translate:

Station - ______________________ Garage - ______________________ Café - ________________________

Theatre - ______________________ Baber’s - ______________________ Hospital - _____________________

Animal hospital - _______________ Greengrocer’s - ________________ Post office - ___________________

School - ______________________ Circus - _______________________



  1. Choose the correct option:

A baker works at a hospital/baker’s. A waiter works at a café/garage.

A greengrocer works at a greengrocer’s/post office. A postman works at a baker’s/post office.

A teacher works at a hospital/school. A clown works at a circus/school.

A nurse works at a garage/hospital. A mechanic works at a café/garage.



  1. Arrange the words to make sentences:

A baker/at/baker’s/wokrs/a. _________________________________________________________________

greengrocer’s/works/A greengrocer/a/at. ______________________________________________________

works/A mechanic/a/at/garage. ______________________________________________________________

a/café/at/works/A waiter. ___________________________________________________________________

A nurse/a/works/at/hospital. ________________________________________________________________

works/A teacher/school/a/at. ________________________________________________________________



  1. Answer the questions:

Example: What does a teacher do? (teach/students) He teaches students.

  1. What does a clown do? (make people/laugh) _____________________________________________

  2. What does a nurse do? (help/sick people) ________________________________________________

  3. What does a waiter do? (serve/people) __________________________________________________

  4. What does a mechanic do? (fix/cars) ____________________________________________________

  5. What does a greengrocer do? (sell/vegetables and fruit) ____________________________________

  6. What does a baker do? (make/bread and cakes) __________________________________________

  7. What does a postman do? (take letter/people) ___________________________________________



  1. Arrange the words to make sentences:

I/paint/usually/paintings. ___________________________________________________________________

never/I/to/go/on/Sundays/to/school. _________________________________________________________

sometimes/a/ride/bike/school/I/to. __________________________________________________________

the/piano/never/plays/he. __________________________________________________________________

we/sports/play/always. _____________________________________________________________________

sometimes/they/photos/take. _______________________________________________________________



  1. Translate from Russian into English:

Я люблю играть в теннис. Я играю в теннис два раза в неделю по средам и субботам. ____________

_____________________________________________________________________________________

Он хорошо играет в волейбол. Он иногда играет в волейбол по воскресеньям. __________________

_____________________________________________________________________________________

Она не любит играть в хоккей. Она никогда не играет в хоккей. _______________________________

_____________________________________________________________________________________

Мы всегда играем в бадминтон по четвергам. _____________________________________________

Они обычно играют в футбол один раз в неделю по понедельникам. __________________________

_____________________________________________________________________________________

Я умею играть в настольных теннис, но не умею играть в бейсбол. ____________________________

_____________________________________________________________________________________

Он любит играть в хоккей, но не любит играть в футбол. _____________________________________



  1. Write in words:

6.10 - _____________________________ 5.50 - ______________________________________

7.05 - _____________________________ 6.55 - ______________________________________

8.15 - _____________________________ 7.45 - ______________________________________

9.20 - _____________________________ 8.40 - ______________________________________

10.25 - ____________________________ 9.35 - ______________________________________

11.30 - ____________________________ 12.30 - _____________________________________



  1. Write in numbers:

It’s five minutes to 3. ________________ It’s twenty minutes past 11. ___________________

It’s ten minutes past 5. ______________ It’s twenty-five minutes to 6. __________________

It’s quarter to 7. ____________________ It’s half past 2. ______________________________

It’s quarter past 10. _________________ It’s five minutes past 9. _______________________



  1. Make the sentences negative:

My parents have to wear a uniform at work. ____________________________________________________

I have to wash the dishes every day. ___________________________________________________________

She has to go shopping today. ________________________________________________________________

He has to go to work on Sunday. ______________________________________________________________

We have to get up early on Saturday. __________________________________________________________

They have to go to school on Sunday. __________________________________________________________



  1. Fill in the gaps with: café, great, friend, sometimes, serves, kind, waiter, uniform, drinks

I have got a _________________. His name is Ben. He is a _________________. He works at a ___________. He wears a ________________ at work. He ____________ food and _____________. He ________________ works at night. He is very ___________ and friendly. I think, my friend is _________.