СДЕЛАЙТЕ СВОИ УРОКИ ЕЩЁ ЭФФЕКТИВНЕЕ, А ЖИЗНЬ СВОБОДНЕЕ

Благодаря готовым учебным материалам для работы в классе и дистанционно

Скидки до 50 % на комплекты
только до

Готовые ключевые этапы урока всегда будут у вас под рукой

Организационный момент

Проверка знаний

Объяснение материала

Закрепление изученного

Итоги урока

Against all odds (разработка урока)

Нажмите, чтобы узнать подробности

Разработка открытого урока в 11 классе с презентацией к тексту

Просмотр содержимого документа
«Against all odds (разработка урока)»

 



 



Этот блог

Страницы, связанные ссылками с этой страницей


 

КЛАСС 11-А             ДАТА 08.02.17  УРОК №__________

ТЕМА Здоровье и здоровый образ жизни

ТЕМА УРОКА: Написание рассказа

Цели урока: 

1. Практическая – совершенствовать навыки письма (повествование).

 2. Развивающая – развивать умение логически излагать события, обобщать и делать выводы.

3. Воспитательная – воспитывать чувство взаимовыручки и ответственности.

4. Образовательная – развивать социокультурную компетенцию ( сравнение структуры повествования родного и иностранного языка)

Тип урока: общеметодологической направленности.

Оборудование: учебник УМК «Spotlight» 11, аудиозапись, раздаточный материал.

ХОД УРОКА

І. ОРГАНИЗАЦИОННЫЙ МОМЕНТ (НАЧАЛО УРОКА)

  1.Сообщение темы и целей урока

T. At this lesson we’ll be learning how to write a story and what a good story contains. What types of stories do you know?

S1, S2, S3. (Own answers)/

2.Введение в языковую атмосферу: речевая разминка.

T. I’ll give you out some cards with titles of stories and you’ll guess what the story is about.

ІІ. ОСНОВНАЯ ЧАСТЬ.

1. Актуализация опорных знаний и проверка домашнего задания.

А) понимание структуры рассказа ех. 1 р. 72

Answer Key

A good story consists of: an introduction, a

main body and a conclusion.

В) совершенствование умений просмотрового чтения ех. 2 р. 72

Suggested Answer Key

The story takes place at the sea. The main

characters are Greg Gibson and perhaps other

coastguard members.

I think a rescue is about to take place.

С) совершенствование умений коммуникативного чтения ех. 3 р. 72

Answer Key

1 The first paragraph sets the scene.

2 The climax event is Greg rescuing the

survivors. Before that, a helicopter had

crashed into the sea.

3 The story ends with Greg receiving a medal.

4 To begin the story in an interesting way, the

writer describes a quiet scene of Greg relaxing

before the adventure starts. The story ends

with an award for bravery that stresses the

danger and excitement of what happened.


2. Совершенствование языковых навыков (связь слов в предложении при письме) ех. 4 а, в р. 72

Answer Key

linking/sequence words: just; when; just as;

After; A few months later

Suggested Answer Key

alternative linking/sequence words: only a

moment before; as; at the moment; Following;

After a time


3. Тренировочные речевые упражнения, систематизация знаний, повествовательные техники ех. 5 р. 73.

Answer Key

complex adjectives and adverbs: steaming

hot; gigantic; instantly; exhausting; skilful

avoiding simple verbs: (the wind) rocked (the

helicopters); (it) swallowed up (the helicopter)

use of senses: hot (coffee)

alliteration: safe and sound

metaphors/similes: wall of water

participles: Hovering (150 feet above the water)

hyperbole: without wasting a single second

feelings: (Greg and the other rescue workers)

watched in horror; were relieved


4. Развитие навыков письма, рефлексия изученного.

1) Техника начала и конца рассказа ех. 16 а р. 76.

Answer Key

A is the most interesting beginning because it

creates atmosphere, uses direct speech,

expresses someone’s feelings or mood and asks

a rhetorical question.

B is the most interesting ending because it

describes feelings and mood, creates

atmosphere/suspense/mystery and asks

rhetorical questions.

2) Продуктивные речевые упражнения ех. 16 в р. 76.

 Suggested Answer Key

Beginning

Why did I listen to Stan? We should never have

gone out on that windswept, stormy day. As we

got in the boat, the sea roared and raged.

Shouting over the howling wind, I cried,

‘Perhaps we should stay on land?’ but Stan

carried on preparing the boat, unaware that

this day would be his last!

Ending

Waking up on the cold, hard rocks, I looked

around for Stan, but he was nowhere to be

found. I staggered home to the warm embrace

of my worried parents. Stan was never found

and to this day, when I look out to sea, I think of

my friend and wonder if, somewhere, somehow,

he managed to survive that fateful day.


ІІІ.ЗАКЛЮЧИТЕЛЬНАЯ ЧАСТЬ УРОКА.

Итоги: актуализировали знания о структуре рассказа; последовательном изложении событий; тренировались применять технику понимания рассказа в письменной речи.

Домашнее задание: ех. 17 р. 76 – написать рассказ по плану.