СДЕЛАЙТЕ СВОИ УРОКИ ЕЩЁ ЭФФЕКТИВНЕЕ, А ЖИЗНЬ СВОБОДНЕЕ

Благодаря готовым учебным материалам для работы в классе и дистанционно

Скидки до 50 % на комплекты
только до

Готовые ключевые этапы урока всегда будут у вас под рукой

Организационный момент

Проверка знаний

Объяснение материала

Закрепление изученного

Итоги урока

“An apple a day keeps a doctor away”

Нажмите, чтобы узнать подробности

Цель:        Создать условия для организации учащимися монологического

высказывания - собственного мнения по данной теме.

Задачи:

Развивающая: Ознакомить учащихся с мнением британских школьниковоздоровом образе жизни. Воспитательная: Создать условия для воспитания у учащихся чувства бережного отношения к своему здоровью.

Учебная:

  1. Организовать семантизацию новых структур и научить учащихся использовать их на базе нескольких предложений.
  2. Организовать аудирование со зрительной опорой.
  3. Организовать прочтение с полным пониманием.

Просмотр содержимого документа
«“An apple a day keeps a doctor away”»

МКОУ «КСОШ»



Открытыйурок“An apple a day keeps a doctor away”- 6-йкласс





Мусавузова М.Н.





2015г.




Урок

УМККузовлеваВ.П. 6 класс Does your health depend on you. Lesson 4 an apple a day keeps a doctor away.


Цель: Создать условия для организации учащимися монологического

высказывания - собственного мнения по данной теме.

Задачи:

Развивающая: Ознакомить учащихся с мнением британских школьниковоздоровом образе жизни. Воспитательная: Создать условия для воспитания у учащихся чувства бережного отношения к своему здоровью.

Учебная:

  1. Организовать семантизацию новых структур и научить учащихся использовать их на базе нескольких предложений.

  2. Организовать аудирование со зрительной опорой.

  3. Организовать прочтение с полным пониманием.

Оснащение: аудиокассета, магнитофон, картинки по темам «Спорт», «больница», «Овощи», «Фрукты».

Ход урока

Этапы урока

Деятельность учителя

Деятельность ученика

1. Оргмомент

Good morning, children I hope you are well and ready to work Who is on duty today? What is the date today?

What day is it today? Is anybody absent today? Is" he ill? Has he had a cold?

Good morning, Dear Teacher

I am

Today is the 19%f

December/ Today is Monday/ Yes, Said is. Yes, he is. Yes, he has

2. Целеполагание. - введение структур: Iagreewith...

I don't agree with... I also think (that)... I don't think that... (написать на доске)

Said must go to the doctor. Doyouagreewithme(перевод) Чтобы ответить на этот вопрос нужно выучить некоторые выражения.

Now I want you to answer my question.

Do you agree? He must stay in bed.

He must consult the doctor.

He must take some tablets.

Said can play in the street.

He mustn't take any tablets without doctors advice, (написатьнадоске)

Учащиеся переводят вместе

с учителем выражения на доске, читают, многократно повторяют.

I agree with you. Said must stay in bed. I agree with you/ He must

consult the doctor. I don't agree with you. He

must take any tablets. I don't agree with you. He cannot play in the street. I agree with you. He mustn't take any tablets without






doctors advice.

3. Повторение слов по теме

На доске картинки по теме «больница»

And what illnesses can the people get? надоске a toothache

a headache

a stomachache a backache a eo^ld

the fly

Can you tell me who works in a hospital? Who helps the people?

Учащиеся повторяют слова за учителем, а затем отвечают на вопрос. Pi - The people can get a

toothache P? - The people can get a

headache Рз - the people can get a stomachache P4 - The people can get a cold Ps - The people can get the fly Учащиесяпожеланию

выходят к доске, показывают докторов и

говорят: Pi - A surgeon works in а hospital. ,Р2 - A vet can help a cat. Рз - A physician works. P4 - A dentist can help us.

4, Аудирование текстов со зрительной опорой. Чтение текстов

Контроль понимания. Беседе по содержанию Каждого текста (обмен информацией)

Some people think a lot about

their health others don't. Now listen to the attitude of

british children towards. Now the pupils sitting in the first row make one group. You read Bob's opinion. The pupils sitting in the second row make another group. You read David's opinion. The pupils sitting in the third row make the third group. You read Steven's opinion.

I gee you are ready. Now answer my questions please?

What does Bob think about health and doctors?

What does David think about health and doctors?

Учащиеся прослушивают текст со зрительной опорой. Учащиеся читают и переводят свои тексты парами, как сидят за столами.

Затем происходит обмен информацией при помощи ответов на вопросы. 1 гр. Р| - Bob thinks, the people should call a doctor any time they have a problem. The doctor knows what to advise.

II rp. Pi - David doesn't like doctors and he thinks he can do without the doctors advice. P2 He thinks playing sports, eating porridge, milk and fruit

And what does Steven think about health and doctors?

will help you to be strong and healthy without doctors. Ill rp. - - Steven


think you should visit the doctor only if it is really ' ius.

  • Steven thinks if you've got a headache, you can drink herbal tea.

  • Steven thinks if you've broken your leg you must call a doctor.





  • Steven thinks we should follow good advice "Early to bed, early to rise, makes a man healthy, wealthy and wise".





5. Формированиесобственныхвысказываний

потеме

I see you have understood the text very well. And now I want you to do exercise number 13) p 64

Now you know the attitude towards health and doctors of

british children. And who do you agree with? And why? p. 65 ex.3

Children, now look the blackboard and the topic of

the lesson, please. Explain the title of the lesson.

Who from british children have the same opinion?

Учащиеся выполняют упражнения. Отвечают

фронтально Pi- Bobthinksdoctorsare

always right. ?2 - David thinks he can be healthy without medicine. Рз - Bob and Steven think doctors are necessary. ?4 - Steven thinks sometimes you can do without doctors. Pi — 1 agree with Bob, because the doctor knows what, to advise.

Рз -1 agree with Bob because we should call doctor any time we have a problem. Рз -1don'tagreewithBob, becausecanhelpustobehealthy, (спросить мнение каждого ученика) Учащиеся читают и переводят название темы

урока. Pi - We should eat fruits

every day. P2 - fruits can help us to be

healthy. Рз - We get vitamins eating fruits. P4 - David has.

6. Предъявление домашнего задания. А В. р. 28 IV Написать и рассказать, какие витамины получаем, кушая фрукты и овощи. (Учитель объясняет как выполняется упражнение)

Fruits and vegetables are especially rich in vitamins. For this reason they should be in your meals. What vitamins can you get from what fruits and vegetables you learn from ex. IV AB. P 28.


7. Обобщение на магнитной доске картинки по темам «Спорт», «Больница», «Овощи», «Фрукты»

Now tell me, please. Do you want to be healthy?

What will you do to be healthy.

Pi - Yes, I do. P2 - Yes, I do. Учащиеся выходят к доске, показывают картинку и говорят. Рз -1 will eat fruits. Р4 -1 will play sport. P5 -1 will go to the doctor, (спроситьвсехпоцепочке)

8. Взаимооценка учащихся

Now you will give marks to each other.

Our lesson is over. Good buy, children.

Учитель раздает листочки бумаги на каждую парту. Учащиеся оценивают друг друга.

Goodbuy, Dear Teacher