Министерство образования и науки Алтайского края КГБПОУ «Алтайская академия гостеприимства» |
Методическая разработка внеклассного мероприятия
учебной дисциплины ППр.01, БПр.04 | Иностранный язык (английский) |
тема | «British cuisine» квест на английском языке |
преподаватель: Пантелеева Ольга Геннадьевна
группа студентов: Пд-2211, Пд-2212, Пд-2213, Пд-2213, Тр-2211, Тр-2213, Ф-2211,Ф-2212, Д-2211.
2023
Утверждаю
Зав. учебно-методическим отделом
_____________ О.Ф.Исаева
«___» ________________20 г.
Рассмотрено и утверждено | |
на заседании ПЦК (кафедры) иностранных языков протокол № ____________ от “___” ______________20 г. Зав.ПЦК/ПЦК(кафедрой): _________ | |
Дата проведения: ____________________
Преподаватель: _________________ О.Г.Пантелеева
Оглавление
Методические рекомендации для преподавателей ……………………… Приложение 1 Задания Квеста…………………………………….. | 4 6 |
| |
| |
| |
| |
Методические рекомендации для преподавателей
Внеклассное мероприятие «British cuisine» (онлайн-квест) проводится для студентов 1 курса специальностей 43.02.15 Поварское и кондитерское дело, 43.02.10 Туризм, 54.02.01 Дизайн (по отраслям), 54.02.08 Техника и искусство фотографии.
Веб-квест (webquest) – проблемное задание с элементами ролевой игры, для выполнения которого используются информационные ресурсы Интернета. Игра-квест представляет собой ряд заданий, которые последовательно выполняются участниками. Смысл игры: найти все задания, выполнить их и открыть дверь с помощью кода (последовательный ввод правильных ответов на все задания).
Цель Квеста: создание условий для формирования языковой и
социокультурной компетенции, самореализации студентов и школьников, повышения их социальной и творческой активности средствами английского языка, а также повышение интереса к изучению иностранных языков, совершенствование форм и методов внеаудиторной работы через вовлечение обучающихся в занимательное интерактивное действие, повышение интереса к изучению иностранных языков.
Задачи Квеста:
- создание условий для раскрытия творческого потенциала участников;
- создание условий для самореализации обучающихся;
- стимулирование интереса обучающихся к изучению иностранных языков;
- внедрение в учебный процесс цифровых образовательных ресурсов (ЦОР);
- повышение мотивации обучающихся за счёт применения игровых технологий.
Участники Конкурса: обучающиеся 1 курса.
Место проведения Квеста
Образовательная платформа: joyteka.com.
Ссылка для прохождения квеста https://joyteka.com/100177630
Условия проведения Конкурса:
- Участники должны иметь в распоряжении компьютер / ноутбук с доступом к сети Интернет.
2. Прохождение квеста возможно со смартфона. В данном случае целесообразнее развернуть устройство горизонтально. Удобнее проходить Квест на ПК.
3. Количество участников Квеста неограничено.
Сроки проведения
Квест проводится с 31.01.2023 г. по 23.02.2023 г.
Приложение 1
Задания квеста
Задание 1
Прочитайте текст и заполните пропуски A–F частями предложений, обозначенными цифрами 1–7. Одна из частей в списке 1–7 лишняя. Выберите правильный вариант ответа.
Indian food in the UK
The British have had a close relationship with Indian food for centuries. The colonial ties between India and the UK began in the early 1600s, A _______ .
In the late 1700s it wasn’t uncommon to see coffee houses serving curries alongside traditional British meals. The first dedicated Indian restaurant opened its doors in London in 1809, although it struggled due to peoples preferences to eat at home during that period. The owner ended up closing its doors after about three decades of service B _______ .
When Queen Victoria staffed her kitchen with Indian cooks, popularity for the cuisine really took off. Cookbooks taught British homemakers how С _______ .
There was then a cooling-off period tor this spicy fare. A revolt in India against British rule in 1857 meant curry wouldn’t be so fashionable for a while. In the years after that, its popularity would ebb and flow, and by the late 1800s, D _______ .
In the early 20th century, many people from the Indian subcontinent were migrating to Britain, and they bought up some of the run-down restaurants and transformed them into curry houses. Aware of peoples eating habits, Bangladeshi restaurateurs stayed open until late into the evening E ______ . Indian food was popular again.
Today, there are hundreds of Indian restaurants across the UK. Some dishes have been modified to a certain extent, such as British versions which introduce beef into the recipe, F ______ . Overall, the cuisine has become such a mainstay of the British diet that chicken tikka masala is referred to as a national dish.
1. French rather than Indian cooking was popular in British kitchens
2. an ingredient rarely used in India because many sub-cultures don’t allow it
3. due to some versions of Indian cuisine becoming popular for breakfast
4. due to the struggle of paying his bills while suffering from a lack of business
5. and the British soldiers in India craved the food when they returned home
6. to catch people when they were returning home from a night out
7. to make the most flavourful Indian dishes in their own homes
1) A-1; B-4; C-3; D-7; E-5; F-2
2) A-2; B-7; C-4; D-5; E-3; F-2
3) A-5; B-4; C-7; D-1; E-6; F-2
4) A-5; B-1; C-7; D-1; E-2; F-6
Правильный ответ – 3.
Задание 2
Match the words and the definitions. Choose the correct answer.
To pour | to cut food into small even-sized pieces using a knife or food processor. |
To stir | cut into even-sized thin pieces using a sharp knife or food processor, |
To chop | to remove the outer layer of a food. |
To slice | to transfer a liquid from one container to another. |
To mix | to agitate an ingredient or a number of ingredients using a hand held tool such as a spoon |
To whisk | to beat or stir foods together until they are combined |
To melt | to cook a liquid at a temperature of at least 100°C. |
To boil | to beat a mixture vigorously with a whisk |
To peel | to pass wet ingredients through a sieve to remove lumps or pieces of food |
To strain | use a high temperature to turn a fat into liquid |
A) 1-i, 2-e, 3-b, 4-a, 5-h, 6-f , 7-d, 8-g, 9-c, 10 -j.
B) 1-c, 2-f, 3-i, 4-d, 5-j, 6-h , 7-e, 8-b, 9-g, 10 -a.
C) 1-d, 2-a,3-f, 4-g, 5-b, 6-j , 7-e, 8-i, 9-h, 10 -c.
D) 1-d, 2-e, 3-a, 4-b,5-f, 6-h , 7-j, 8-h, 9-c, 10 -i.
Правильный ответ – D.
Задание 3
Read and translate the recipe. Name the dish.
Ingredients
1/2 cup (1 stick) unsalted butter, cut into 8 pieces
1/2 cup (packed) golden brown sugar
1/4 cup golden syrup*
2 1/3 cups quick-cooking oats (not instant or old-fashioned)
Pinch of salt
Method
Step 1
Preheat oven to 350°F. Butter 8 x 8 x 2-inch metal baking pan. Combine first 3 ingredients in heavy medium saucepan. Stir constantly over medium-low heat until butter melts, sugar dissolves, and mixture is smooth. Remove from heat. Add oats and salt; stir until coated. Transfer mixture to prepared pan and spread out in even layer.
Step 2
Bake until top is golden (edges will be darker), about 25 minutes. Cool in pan on rack 5 minutes. Cut into 4 squares; cut each into 4 triangles (mixture will still be soft). Cool completely in pan before serving.
Правильный ответ – Flapjack
Задание 4
Watch the video
https://youtu.be/IcdC7CVHDaQ
Complete the sentence:
You don’t need to prepare … food, you just put it in the oven or the microwave.
Fast
Convenience
Traditional
Overcooked
Правильный ответ – B
9