Класс: 7 дата: № урока 86
Тема урока: Чем могу помочь?
Цель урока: Формирование ключевых языковых компетенций на уроке английского языка.
Задачи:
Планируемые предметные результаты:
ученик научится вести диалог-побуждение в стандартных ситуациях неофициального общения в рамках освоенной тематики;
Метапредметные УУД:
Коммуникативные УУД: уметь организовать и планировать учебное сотрудничество и совместную деятельность со сверстниками, работать в паре;
владеть диалогической формой речи в соответствии с грамматическими и синтаксическими нормами английского языка
Регулятивные УУД: оценивать правильность выполнения учебной задачи
Познавательные УУД: умение использовать классификацию при освоении лексики; развивать навыки диалогической речи, аудирования.
Личностные УУД: развивать стремление к совершенствованию собственной культуры, развивать культуру покупок;освоить социальные нормы, правила поведения, роли и формы социальной жизни в группах и сообществах.
Тип урока: Урок комплексного применения знаний
Ход урока
(учитель проверяет готовность обучающихся к уроку, приветствует школьников, создает эмоциональный настрой).
Good morning, children! Nice to meet you. How are you? I hope you are well today. Is there anyone missing today? Do you have any idea where she is? All right, class, let’s get down to work.
Usually two or more people take part in this process. We do it in a special place.
We do it very often. Usually women like to do it, men don’t like. We can’t do it without money.
T: What is it? P: Shopping
T: Yes, we are going tо speak about shopping. We`ll try to make up and act dialogues, to learn new words, tо see a video film, tо write a test. We have a lot of work. Let’s start.
You have a lot of things to do this lesson. You will: tell what you see on the pictures; tell where you can find the things from the pictures; play a game; listen to two dialogues; listen to music; make up a dialogue.
Фонетическая зарядка.
Today we repeat sound [u:]. Now look at the blackboard and repeat after me [u:]
Shoes and boots
Boots and shoes
Come and buy
The size you use.
Try them on
Before you choose
Shoes and boots
Boots and shoes.
Актуализация знаний.
T: Do you like to go shopping? What do you prefer to buy clothes or food? I went shopping yesterday. Can you guess what I bought? Ask me questions beginning with the words:
Did you buy… yesterday?
Yes, I bought …
No, I didn’t buy……
T: You know we buy different things in different shops. Will you remind me where you can buy sweets (milk, fish, bread, meat, sugar etc.)
P: We buy … at the …
Работа с учебником: p. 88/ Ex. 1.
Учебник: p. 88. Ex. 3 /
Listening, reading the dialogue
Лексический материал: Pack for the camp; Swimming trunks , towel Sunscreen Shampoo Toothbrush Snacks Phone card | Грамматический материал: Present Perfect \ Present Perfect Continuous (сравнение) |
p. 89. Ex. 5 a,b. (повторить правило, выученный лексический материал )
Finish the sentences:
Now I know… Now I can… It was interesting… It was difficult…
Подводим итог урока. The lesson is over. Goodbye!. So your marks are …
- All right! That’s all for today, thank you.