СДЕЛАЙТЕ СВОИ УРОКИ ЕЩЁ ЭФФЕКТИВНЕЕ, А ЖИЗНЬ СВОБОДНЕЕ

Благодаря готовым учебным материалам для работы в классе и дистанционно

Скидки до 50 % на комплекты
только до

Готовые ключевые этапы урока всегда будут у вас под рукой

Организационный момент

Проверка знаний

Объяснение материала

Закрепление изученного

Итоги урока

CLIL. Theme: Bouguet of flowers!

Категория: ИЗО

Нажмите, чтобы узнать подробности

ИНТЕГРАЦИЯ В ПРЕПОДАВАНИИ ИЗОБРАЗИТЕЛЬНОГО ИСКУССТВА

Просмотр содержимого документа
«CLIL. Theme: Bouguet of flowers!»

Grade:3

Subject: ART

Target language: English

language immersion: total

Theme: Bouget of autumn flowers

Objectives of the lesson:

cognitive aim: at the end of the lesson students will be able to:

linguistic aim: name the colours, to describe the flowers, draw the bouget of autumn flowers.

lexical minimum:red, orange, green, yellow, brown, white, flower


cliche: bouget of flowers

language construction: I like….., I drew……

lesson resources:interactive board, pictures, chalk, coloured pencils

stages of the lesson in the target language: : organization moment, PPP, evaluation, home work.

  1. Organization momet:

Greeting the students Asking the duty students .Listening to the songs, poems, giving tasks, playing the game, clusters, asking oral questions, proverbs, puzzles

Presentation:

Teacher 1)enriches pupils’ vocabulary on the given theme .

Sturents learn them with the help of the game «Find the colour»

2) acquaints pupils with the new constructions I like…. 

Practice: 1) draw a bouquet of the flowers

Praduction: Describe the bouquet of the flowers

evaluation criteria: if the students can: draw a bouget of flowers, deacribe their work, use language constructions I like….., I drew…. because….

Gradation:

«5» completed all the criteria

«4» couldn’t complete one of the criteria

«3» completed 2 criteria

«2» couldn’t complete all the criteria

Home work:

To learn by heart new words, to draw a bouquet of flowers.