Внеклассное мероприятие по английскому языку
Класс: 2
Тема: «Funny English» (Веселый Английский)
Оборудование: компьютер (презентация), дидактические материалы
Тип урока: комбинированный (активизация нового материала с элементами контроля и обобщения)
Цели:
Образовательная: совершенствование лексических, грамматических и аудитивных умений и навыков у учащихся, развитие коммуникативных навыков через различные виды речевой деятельности.
Контрольная: мероприятие позволяет учителю оценить уровень усвоения материала, пройденного в курсе преподавания английского языка.
Воспитательная: воспитание инициативности и любознательности у учащихся.
Задачи:
Организовать психологически благоприятную атмосферу для проведения мероприятия.
Содействовать сплочению коллектива.
Развивать творческие способности.
Участники: 2 команды с приблизительно равным количеством человек в каждой. Число сильных и слабых участников в каждой команде приблизительно одинаково.
Подготовка к мероприятию: перед проведением мероприятия учащимся следовало повторить правила грамматики и фонетики английского языка, а также слова, приобретенные за последнее время. Задания мероприятия построены в соответствии с теми знаниями, которые учащиеся должны были приобрести. В процессе подготовки к мероприятию учителю следует подобрать наиболее интересный материал.
Условия проведения мероприятия и оценки результатов: мероприятие проводится ведущим (учителем). Оно состоит из трех этапов: на первом этапе учащимся будут предоставлены фонетические задания. Во втором этапе проводится викторина, содержащая в себе лексические и грамматические задания. Каждая команда отвечает по очереди, за каждый правильный ответ, предназначенный для конкретной команды, дается 1 балл, в случае, если команда не может ответить на свой вопрос, а противоположная команда знает ответ, последняя получает 2 балла. В третьем этапе проводится «супер-игра», позволяющая команде, набравшей меньшее количество очков догнать или обыграть команду соперников.
Ход мероприятия:
Hello, boys and girls! I am glad to see you at our lesson. How are you? I see your mood is fine. Today we will have a competition. Can you speak English? Do you think you know English very well? We’ll see! Are you ready to start? All right! Good luck!
Two teams will take part in our competition, so you have to divide into teams and choose your leader.
Have you finished? That’s great!
Now it’s time to start! Take your seats, please. Look at the screen and follow the instructions. Be attentive!
Phonetic challenge:
Read the following Tongue Twisters:
Hickety, pickety, my black cat likes to sit in my blue hat.
Pat’s black cat is in Pat’s black hat.
A cup of nice coffee in a nice coffee-cup.
A sailor went to sea
To see what he could see,
And all he could see
Was sea, sea, sea.
A peck of pickled peppers;
A peck of pickled peppers
Peter Piper picked.
Well done! In this competition stage the team … won. Our congratulation to the team! Good job. And now, let’s get down to the lexical challenge. You should choose the right word.
2.1) Lexical challenge:
1. What do you see at this picture?
a) cat
b) dog
c) hat

2. What do you see at this picture?
ball
table
dog
3. What do you see at this picture?
chair
cat
plane

4. What do you see at this picture?
Table
Chair
Hat

Ответы: (b, a, c, a).
That is great! The winner is team … in this competition. Here comes tha grammar task. At first you should fill in the gaps with am, is, are.
2.2) Grammar challenge:
Fill in the gaps with am, is, are.
(am, is, is, is)
Fill in the gaps with am, is, are.
(are, am, are, is)
Find the mistakes:
My table are big.
Julia am good actress.
He has 3 book.
My love you.
(My table IS big. Julia IS good actress. He has 3 BOOKS. I love you.)
Match the pieces of sentences:
My hat
I am a
This table
These books
good pupil
is red
are interesting
is round
(My hat is red. I am a good pupil. This table is round. These books are interesting.)
Good job! All of you are smart and fine. And now we are having the super game which will show us the winner. Look at the task, please. You should make up a story using the pieces of sentences. If you want to add something it will be great.
I have a … (big/small) family. In our family there … (is/are 3/4/5) persons. I have (brothers/sisters). My father … (is a professor/ an engineer). My mother … (is a teacher/ artist). I … (love/respect/appreciate) my family very much.
It is the right time to finish our competition. You took part at every challenge and you did all the tasks in the right way. All of you have done your bests to win! Thank you very much!