СДЕЛАЙТЕ СВОИ УРОКИ ЕЩЁ ЭФФЕКТИВНЕЕ, А ЖИЗНЬ СВОБОДНЕЕ

Благодаря готовым учебным материалам для работы в классе и дистанционно

Скидки до 50 % на комплекты
только до

Готовые ключевые этапы урока всегда будут у вас под рукой

Организационный момент

Проверка знаний

Объяснение материала

Закрепление изученного

Итоги урока

Интегрированный урок

Нажмите, чтобы узнать подробности

Просмотр содержимого документа
«Интегрированный урок»

Интегрированный урок по английскому языку в 6 классе. Тема: Seasons Weather

Интегрированный урок по английскому языку в 6 классе.

Тема: Seasons Weather

Цели и задачи: 1. развитие у учащихся межкультурной компетенции; 2. активизация коммуникативных умений; 3. совершенствование и расширение лексического запаса; 4. развитие эстетического восприятия мира

Цели и задачи:

1. развитие у учащихся межкультурной компетенции;

2. активизация коммуникативных умений;

3. совершенствование и расширение лексического запаса;

4. развитие эстетического восприятия мира

Greetings Today we’ll speak about seasons and weather. Look through the window! What is the weather like today? Is it snowy? Is it frosty? It is winter. It’s cold and dark in the morning.

Greetings

  • Today we’ll speak about seasons and weather. Look through the window! What is the weather like today? Is it snowy?
  • Is it frosty? It is winter. It’s cold and dark in the morning.
Phonetic drill Whether the weather is hot  Or whether the weather is cold  Whether the weather is fine  Or whether the weather is not.  We’ll weather the weather  Whatever the weather  Whether we like it or not.

Phonetic drill

Whether the weather is hot Or whether the weather is cold Whether the weather is fine Or whether the weather is not. We’ll weather the weather Whatever the weather Whether we like it or not.

Brainstorming English and Russian sayings and proverbs about seasons and weather. Guess and name the season, translate: - April showers bring May flowers. - Its raining cats and dogs.

Brainstorming

English and Russian sayings and proverbs about seasons and weather.

Guess and name the season, translate:

- April showers bring May flowers.

- Its raining cats and dogs.

And now we’d like to hear Russian proverbs!  Put the extra word away and guess the season:  a ) rain, foggy, yellow leaves, snow , cloudy (autumn)  b) warm, green leaves, first birds, streams (ручьи), May, New Year (spring)

And now we’d like to hear Russian proverbs! Put the extra word away and guess the season: a ) rain, foggy, yellow leaves, snow , cloudy (autumn) b) warm, green leaves, first birds, streams (ручьи), May, New Year (spring)

English traditions: dialogues, situations, speaking. Teacher: We know that English speak about weather when they meet. It’s a tradition. Why is it so? The weather in England is unpredictable, changeable, wet, foggy, rainy and warm. What’s the reason? Think and answer. Pupil 1: Great Britain is an island. Pupil 2: There is water around it. Pupil 3: There is Atlantic Ocean near it. Pupil 4: There are seas around it.

English traditions: dialogues, situations, speaking.

Teacher: We know that English speak about weather when they meet. It’s a tradition. Why is it so? The weather in England is unpredictable, changeable, wet, foggy, rainy and warm. What’s the reason? Think and answer.

Pupil 1: Great Britain is an island.

Pupil 2: There is water around it.

Pupil 3: There is Atlantic Ocean near it.

Pupil 4: There are seas around it.

Teacher: Now we’ll work in pairs. Look at the situations on the cards you’ve got.  1 pair:  - Hello!  - Hello!  - I’d like to know the forecast for today.  - It will be warm, windy, T+20?.

Teacher: Now we’ll work in pairs. Look at the situations on the cards you’ve got. 1 pair: - Hello! - Hello! - I’d like to know the forecast for today. - It will be warm, windy, T+20?.

Защита проектов “The weather map of Europe”. На доске - проекты, учащиеся рассказывают о погоде в разных странах Европы. Речь, мимика, жесты, реакция – учитываются. England: It’ll be cloudy and rainy. In the morning it will be foggy. The t? in London- 20 degrees above zero. Spain: Cloudy, rainy, wet. The temperature in Madrid is + 20?. France: Sunny, windy. The t? in Paris + 22?. Italy: No rain, sunny, hot. The t? in Rome +30?. Russia: Warm, windy. The t? in Moscow is +20?.

Защита проектов “The weather map of Europe”.

На доске - проекты, учащиеся рассказывают о погоде в разных странах Европы. Речь, мимика, жесты, реакция – учитываются.

England: It’ll be cloudy and rainy. In the morning it will be foggy. The t? in London- 20 degrees above zero.

Spain: Cloudy, rainy, wet. The temperature in Madrid is + 20?.

France: Sunny, windy. The t? in Paris + 22?.

Italy: No rain, sunny, hot. The t? in Rome +30?.

Russia: Warm, windy. The t? in Moscow is +20?.

Poetry contest Snow on trees, on the roofs,  A snowman in the yard.  Frost on windows, ice on ponds  It’s Christmas card! Raindrops on the sidewalk  Like a grasshopper hops  It dances, jumps and giggle  And never, never stops.

Poetry contest

Snow on trees, on the roofs, A snowman in the yard. Frost on windows, ice on ponds It’s Christmas card!

Raindrops on the sidewalk Like a grasshopper hops It dances, jumps and giggle And never, never stops.

Now listen to the poem and guess. Remember beautiful pictures of winter in Russia. Neath lucid skies of cleanest azure The winters rich and dazzling treasure Her gorgeous rugs of snow are spread Под голубыми небесами, великолепными коврами Блестя на солнце, снег лежит

Now listen to the poem and guess. Remember beautiful pictures of winter in Russia.

Neath lucid skies of cleanest azure

The winters rich and dazzling treasure

Her gorgeous rugs of snow are spread

Под голубыми небесами, великолепными коврами

Блестя на солнце, снег лежит

Teacher: A.S. Pushkin is the son of Russian poetry. Listen and guess, please. Звучат фрагменты из произведений Чайковского “Времена года”, Гершвина “Летнее время”, Вивальди “Времена года”. На фоне музыки учитель читает стихи. Гонимы вешними лучами  С окрестных гор уже снега,  Сбежали мутными ручьями  На потопленные луга. (It’s spring!)

Teacher: A.S. Pushkin is the son of Russian poetry. Listen and guess, please.

Звучат фрагменты из произведений Чайковского “Времена года”, Гершвина “Летнее время”, Вивальди “Времена года”. На фоне музыки учитель читает стихи.

Гонимы вешними лучами С окрестных гор уже снега, Сбежали мутными ручьями На потопленные луга. (It’s spring!)

Thank you very much. It was great! What season did A.S.Pushkin love most of all? Of course, autumn! Дни поздней осени бранят обыкновенно. Но мне она мила , приятель дорогой!...

Thank you very much. It was great! What season did A.S.Pushkin love most of all? Of course, autumn! Дни поздней осени бранят обыкновенно. Но мне она мила , приятель дорогой!...

Summing up. Чему учились? Чему научились? Учились наслаждаться музыкой и поэзией, учились играть и говорить на английском языке. Thank you! You were brilliant!

Summing up.

Чему учились? Чему научились?

Учились наслаждаться музыкой и поэзией, учились играть и говорить на английском языке.

Thank you! You were brilliant!