СДЕЛАЙТЕ СВОИ УРОКИ ЕЩЁ ЭФФЕКТИВНЕЕ, А ЖИЗНЬ СВОБОДНЕЕ

Благодаря готовым учебным материалам для работы в классе и дистанционно

Скидки до 50 % на комплекты
только до

Готовые ключевые этапы урока всегда будут у вас под рукой

Организационный момент

Проверка знаний

Объяснение материала

Закрепление изученного

Итоги урока

Комплекс упражнений с подробными инструкциями и раздаточным материалом по теме "Профессии"

Нажмите, чтобы узнать подробности

Просмотр содержимого документа
«Комплекс упражнений с подробными инструкциями и раздаточным материалом по теме "Профессии"»

JOBS AND PROFESSIONS



  1. STOP THE BUS

Описание упражнения: интерактивная игра «Stop the bus» относится к мозговому штурму, так как предполагает быстрой активизации лексики и грамматики, изученных ранее.

Рекомендации: работа в парах

Инструкция на английском языке: You have cards with tables. The columns in the tables are different lexical groups of words. Now I will name any letter I want. Your task is: in your pairs remember and write down words starting with this letter as fast as you can. If youre ready just sayStop the bus”.

Примечания: можно изменять группы слов в зависимости от уровня владения АЯ, а также увеличивать и сокращать количество групп.

WORDS/

LETTER

COUNTRY

PLACE IN A CITY

SPORT

JOB

















  1. AGREE/DISAGREE

Описание упражнения: технология направлена на развитие умения аргументировать свою точку зрения, объяснить своё «за» и «против».

Инструкция: I will read a quote about work or job. If you agree, stand on the right side from me, if you’re disagree – on the left. If you’re not sure – stay in the middle. But you should dance! Why do you agree? Why do you disagree?

ЦИТАТЫ

  • Leave your ego at the door every morning, and just do some truly great work.

  • Starting a new job is like the first day of school.

  • The biggest mistake that you can make is to believe that you are working for somebody else.

  • Its not a bad thing to work with your parents

  • It’s ok when parents pay children for doing household chores



  1. GUESS YOUR JOB

Описание упражнения: коммуникативная игра проходит в формате технологии «Броуновское движение». На спину ученикам учитель приклеивает стикеры с названием профессии, дает установку: передвигаться по кабинеты и задавать друг другу общие вопросы, чтобы угадать свою профессию. В процессе происходит отработка общих вопросов, повышение мотивация к коммуникации, преодоление языкового барьера.

Инструкция: So, stand up, please! Now I put cards with professions on your backs. Your task is to move around the classroom and ask questions to other students. Try to guess your job. Ask just one general question to a partner, then change. You can answer just “yes” and “no”

ПРОФЕССИИ

WAITER


JOURNALIST

TEACHER

TUTOR

DRIVER

SHOP ASSISTANT

FLORIST

PROGRAMMER

SPORTSMAN

BAKER


DENTIST

PILOT

FLY ATTANDANT

CASHIER

BODY GUARD

GUIDE

LIBRARIAN

ASTRONAUT

PILOT

ACTOR

SINGER

EDITOR

PRODUCER

VET

NURSE

BUILDER

DELOVERY BOY

MECHANIC

FREELANCER

LAWYER

JUDGE

POLICEMAN



  1. GUESS THE WORD

Описание упражнения: технология направлена на активизацию лексического материала в рамках темы, а также на развития коммуникативных навыков, умений объяснить слова и выражения, используя синонимы и примеры.

Инструкция: Now let’s play a game to revise and check your vocabulary. On my desk you see cards with words and phrases connected with our theme “Job”. Your task is to explain a word or a phrase in English. Other students should guess the word.



КАРТОЧКИ С ЛЕКСИКОЙ

WORK

JOB

TO GET A PROMOTION

PART TIME

FULL-TIME

OCCUPATION

WORKING HOURS

TEACHER

BLOGGER

TO BE HIRED

TO BE FIRED

COACH

INTERVIEW

SKILLS

WAITER

EMPLOYER

EDUCATION

QUALIFICATION

EMPLOYEE

SALARY

FREELANCER

UNEMPLOYED

SHIFT

BOSS

EXPERIENCE

PERMANENT

TEMPORARY

WELL-PAID

MANUAL

OFFICE

SOCIAL WORKER

TUTOR

SHOP ASSISTANT



  1. LET’S TALK ABOUT WORK

Описание упражнения: коммуникативное упражнение проходит в формате технологии «Броуновское движение» направлено на развитие навыков диалогической речи учащихся. Упражнение – помощник к экзамену ГИА (задание «Письмо» и Задание 3 из части «Говорение»)

Инструкция: Now, you’ll get cards with just one question in them. Your task now is to move around the classroom and talk to each other. You should ask just one question to every person and then change a partner. Then we’ll discuss the information you collect.



QUESTIONS:

  • Who usually gives you pocket money?

  • Do you do anything about the house to earn pocket money? What is it?

  • Have you ever tried summer job to earn some money?

  • What do you usually spend your money on?

  • Have you already made your career choice?

  • What do you parents say about your career choice?

  • Do your parents give you advice about your career choice?

РАЗДАТОЧНЫЙ МАТЕРИАЛ



QUESTION:

NAME

ANSWER























  1. TALK SHOW – STUDENTS’ JOBS

Описание упражнения: интерактивная ролевая игра повышает мотивацию к обучению, способствует преодолению языкового и психологического барьера, развивает навыки диалогической речи обучающихся.

Инструкция: Welcome to our chat show “Young and active!” Today we have a lot of guests – students from different cities, who have different jobs. In 7 minutes we will listen to 4 interviews.

Dear students on your desks you have cards with a role. Choose a card. So, each group has a presenter, other students have jobs. So you have 10 minutes to prepare your interviews.

Рекомендации: поделить обучающихся на группы по 3-4 человека, дать время на подготовку (5-7 минут)

РОЛИ

PRESENTER

DELIVERY MAN

PRESENTER

NAIL MASTER

PRESENTER

WAITER

PRESENTER

COACH

TEACHER

BAKER

TUTOR

BLOGGER

PROGRAMMER

SHOP ASSISTANT

FLORIST

TAXI DRIVER









JOBS AND PROFESSIONS