СДЕЛАЙТЕ СВОИ УРОКИ ЕЩЁ ЭФФЕКТИВНЕЕ, А ЖИЗНЬ СВОБОДНЕЕ

Благодаря готовым учебным материалам для работы в классе и дистанционно

Скидки до 50 % на комплекты
только до

Готовые ключевые этапы урока всегда будут у вас под рукой

Организационный момент

Проверка знаний

Объяснение материала

Закрепление изученного

Итоги урока

Конспект открытого урока на тему "Shopping"

Нажмите, чтобы узнать подробности

Конспект открытого урока английского языка в 6 классе на тему "Shopping"

Просмотр содержимого документа
«Конспект открытого урока на тему "Shopping"»

Авторы УМК: Кузовлев В.П., Лапа Н.М. English 6

Тема: «Покупки».

Цель урока: закрепление и обобщение лексического и грамматического материалов по теме «Покупки».

Задачи урока:

  • Образовательные:

    • формирование умения вести диалог по теме;

    • развитие умений учащихся оперировать известными понятиями,
      составлять высказывания с помощью опор;

    • контроль усвоения изученной темы.

  • Развивающие:

    • формирование способности и готовности вступать в иноязычное общение;

    • развитие различных видов памяти (вербальной, образной), внимания, коммуникативности, воображения;

    • развитие мыслительной деятельности, умения переноса знаний в новую ситуацию;

    • развитие языковой догадки.

  • Воспитательные:

    • показать значимость умения решать коммуникативные задачи через диалог;

    • расширение кругозора, творческих способностей учащихся;

    • воспитание коммуникативной компетентности учащихся.

ХОД УРОКА

I. Оргмомент

– Good mafternoon , dear friends. I am glad to see you. Let me begin our lesson with some riddles. If you guess them , you will know what we are going to speak about . Listen to me and think. .

II. Определение темы урока учащимися по проблемному заданию, ознакомление учащихся с целями и задачами урока

  • Usually two or more people take part in this process.

  • We do it in a special place.

  • We do it very often.

  • Usually women like to do it, men don’t like.

  • We can’t do it without money.

T: What is it? 
P: Shopping
T: Yes, We are going tо speak about shopping. We`ll try to make up and act dialogues, to learn new words, tо see a video film, tо write a test .We have a lot of work. Let’s start.

III. Фонетическая зарядка.

T: Look at the board. You see a tongue-twister. You should read it as quick as possible.


How many cookies could a good cook cook

If a good cook could cook cookies?

 A good cook could cook as much cookies as

a good cook who could cook cookies.


And now let’s train our tongues and practice the English sounds. Look at the board and read the words after me all together.

[ t ] – tomato, meat, bottle, tin, a toyshop, trainers, trousers, sweater, certainly, little, a little;


[ d ] – doll, doll’s house, teddy bear, dress, a dairy;


[ b ] – bread, butter, a baker’s, a butcher’s, buy, ball, boots;


[ t∫ ] – change, chocolate, cheese, cheap;


[ ∫ ] – shoes, sure, a shoe shop, shirt, T-shirt, a fishmonger’s;


[ ð ] – this, that, these, a clothes shop;


[ r ] – orange, carrot, try, right, a grocer’s, a greengrocer’s.



VI. Активизация ранее изученной лексики по теме «Покупки» (речевая зарядка, нахождение соответствий)

T: Do you like to go shopping? What do you prefer to buy clothes or food? Did you buy… yesterday? How much money do your parents give you a day?

T: You know we buy different things in different shops. Will you remind me where you can buy sweets (milk, fish, bread, meat, sugar etc.)
P: We buy … at the …

V. Формирование навыка диалогической речи

T: We have known a lot about shops. Now I invite you to go shopping. Do you want?

Your hometask was to make up the dialogues in different shops. Please come to the board and act out your dialogues.

VI. Физминутка.

T: Let’s have a rest. Listen to the song “Do you like …?” and sing.

VII. Формирование навыков групповой работы (учащиеся рассказывают о своем любимом блюде и какие ингредиенты необходимы для его приготовления).

T: What is your favourite dish?



VIII. Контроль знаний и умений, приобретенных на предыдущих уроках. 

T: You know that in English language there are countable and uncountable nouns.

Will you remind me countable and uncountable nouns. And what quantifiers we use with countable and uncountable nouns. Your task is to fill in the gaps. (выполнение тестового задания, взаимопроверка, выставление отметок)

– You have 3 minutes to do the test.

Test

Fill in the gaps with the following words: much, many, a lot of, lots of, a few, a little, few, little

1. How… photographs did you take?

2. He hasn’t got … friends.

3. How … money did you take?

4. How … apples on the table?

5. I need … eggs and … butter to make a cake.

6. We are late. We have very … time.

7. I can’t buy this dress. I’ve got too … money.

8. They’ve got … things in the shop but I can’t choose what to wear.

9. We can’t go shopping with you. We’ve got … time.

10. My sister has got … dresses, but she can’t choose what to wear.

– Exchange your works. Check them up (the answers are on the screen).

Put down the marks.

IX. Формирование грамматических навыков.

T: We speak English and we can’t make up sentences without grammar tenses. And we can’t describe past actions without Past Simple Tense and Past Progressive Tense.

(повторение грамматических времен).

X. Формирование навыков описания картинок.

T: There are some pictures on the board. Your task is to describe them.

XI. Подведение итогов

  1. Определение и разъяснение разноуровневого домашнего задания.

  2. Анализ и оценка итогов работы учащихся.