СДЕЛАЙТЕ СВОИ УРОКИ ЕЩЁ ЭФФЕКТИВНЕЕ, А ЖИЗНЬ СВОБОДНЕЕ

Благодаря готовым учебным материалам для работы в классе и дистанционно

Скидки до 50 % на комплекты
только до

Готовые ключевые этапы урока всегда будут у вас под рукой

Организационный момент

Проверка знаний

Объяснение материала

Закрепление изученного

Итоги урока

Конспект урока английского языка "Как решить экологические проблемы?"

Нажмите, чтобы узнать подробности

Данный файл содержит конспект урока английского языка по теме "Как решить экологические проблемы?"

Просмотр содержимого документа
«Конспект урока английского языка "Как решить экологические проблемы?"»

Урок совершенствования лексических навыков по английскому языку в 6 классе “How to solve ecological problems ”

Дидактическая цель: cоздание условий для активизации лексического материала по теме, совершенствования грамматических навыков устной монологической и диалогической речи, чтения вслух, письма, развития слухового восприятия.

Тип урока: 

Урок обобщения и систематизации знаний

Цели по содержанию:

  1. Образовательная: систематизировать знания   по темам “How to solve ecological problems”, совершенствование навыков составления монологов и диалогов на английском языке, отработка в речи грамматических навыков,

  2. Развивающая: развивать иноязычные способности учащихся, их познавательный интерес, развитие слухового восприятия,  внимание, мышление, память, коммуникативные компетентности.

  3. Воспитательная: способствовать воспитанию доброго отношения учащихся к ближнему, формирование ответственности и инициативы, привитие навыков контроля и самоконтроля, воспитание информационной культуры учащихся,  воспитание, развитие и социализацию личности учащегося


English words: Environment, pollution, wildlife, nature, ecology, to protect, to reuse, to reduce, cut down, litter, recycling, to pollute, to damage

Russian words: экология, природа, дикий мир, использовать еще раз, загрязнение, окружающая среда, уменьшать, защищать, мусор, вырубать, загрязнять, нанести ущерб





Учитель: Good morning, children! How are you? What is the weather like today?

Учитель:Watch a video and try to understand, what is it about?

Video

Учитель:It is about… Are these problems actual?

Учитель:Read a poem and translate

Today you are going camping.

With your family, friends or class.

Please help us, don’t drop any litter

‘Cos’ your litter lives longer than us!

‘ Cos nothing is forever

And nature is getting tired.

If we don’t stop and think today

Tomorrow the Earth could die.

Today you cut down your forests

But the planet needs our leaves.

Please stop it because tomorrow

You’ll have no air to breathe.

You can have a bath or a shower .

But today is the time to think

Save the river because without them.

You’ll have no air to breathe.

Учитель:Give it a name. Choose from:

1. Today and tomorrow!

2. Save the environment!

3. Oceans, forests and animals!

4. Please, stop!

Учитель:When we say the Earth is in danger, what exactly is in danger?

1. the planet

2. the climate

3. the oceans, the rivers

4. the forests

5. the animals

6. all of these

7. all of these and YOU

Учитель:How can we help Nature? The topic of our lesson is how can/must/should we help Nature?

Аудирование. Прослушивание текста и ответы на вопросы.

We live on the Earth. This planet is our home. We want our home to be clean and new. We want to see blue seas, green trees and clear sky. We want to breathe clean air. If you care about your planet don’t make it dirty. Don’t leave plastic bags, bottles, cans, newspapers in the streets, parks, forests. Pick up the litter if you see it. Remember that the future is in our hands.

1. What planet do we live on?

2. Do you want our home to be clean and new?

3. Is it nice to see blue seas and green trees?

4. Do you want to breath clean air?

5. Is it good to make our planet dirty?

6. Where must you leave cans and plastic bags?

7. Do you usually leave newspapers in the streets?

8. Must you pick up litter if you see it?

9. Can kids help our planet?

10. What must they do?

Динамическая пауза.

Fill in the missing words.

We ... on the Earth. This planet is our ... . We want our home to be clean and new. We want to see blue ... , green trees, clear sky. We want to breath clean ... if you care about your ... , don’t make it dirty. Don’t leave plastic bags, bottles, … , newspapers in the streets, ... , forests. Pick up the litter if you see it. Remember that the future is in our ... .

Учитель:Match statements with their translations:


«There are no passengers on Spaceship Earth.  We are all crew.»

“Study nature, love nature, stay close to nature. It will never fail you.”

“Colors are the smiles of nature.”

“The Earth is what we all have in common.”

“Men argue. Nature acts.”

“The goal of life is living in agreement with nature.”

“Time spent amongst trees is never wasted time.”

“If we don’t think about our nature and we pollute it will not have 'the future."

“Если мы не думаем о природе, загрязняем ее, то у нее нет будущего.” Джон Голсвеси

«На космическом корабле Земля нет пассажиров. Все мы — команда».

Маршалл Маклюэн

“Земля — ​​это то, что нас всех объединяет.” —Уэнделл Берри

“Цвета — это улыбки природы. “—Лей Хант

“Время, проведенное среди деревьев, никогда не бывает потраченным зря.” -Катрина Майер

“Цель жизни — жить в согласии с природой.” -Зено

“Изучайте природу, любите природу, держитесь ближе к природе. Это никогда не подведет.” —Фрэнк Ллойд Райт

“Мужчины спорят. Природа действует.” —Вольтер

Учитель:Make sentences.

  1. must, protect, we, nature.

  2. think, I, can, children, animals, help.

  3. is, it, important, the Earth, to save.

  4. be in charge, should, we, of the planet.

  5. healthy, people, keep, must, our planet.

Учитель:Translate into English.

    1. Вам не следует рвать цветы в лесу.

    2. Вы не должны разводить костры в лесу.

    3. Мне следует покормить птиц зимой.

    4. Люди не должны повреждать, вырубать и сжигать деревья в лесу.

    5. Нам нужно перерабатывать мусор

    6. Мы не должны оставлять мусор во дворах и парках.


Учитель:Must /musn’t or should/shouldn’t

spoil the countryside, damage flowers and trees

pollute water, air, land

catch or hurt birds and animals



help animals and feed birds

plant and protect trees

take care of wild flowers

save flora and fauna

help rare animals and young plants to survive

keep the environment clean

be in charge of the planet



Учитель:Should or shoudnt (раздаточный материал)

Учитель:Викторина

-How can we help Nature? The topic of our lesson is how can/must/should we help Nature?

Каждый пишет на трех зеленых листиках can/must/should и магнитами прикрепляет на доску.

Слова этого стихотворения звучат, как призыв к людям всего мира защитить Планету - Земля.

       The Earth is my home.

        I promise to keep it healthy and beautiful.

        I will love the land, the air, the water and all living creatures.

       I will save the Earth.

        United with friends, I promise to keep it,  

         United with friends, I will love the land,

        United with friends, I’ll be a defender,

        I will save the Earth.

        I will save the Earth.



Учитель:We’ ve done everything. At your desks you see coloured balloons. Take one of them. If you liked everything take a red one, if you had difficulties – take a green balloon, if you didn’t like the lesson- take a blue one. Go to the blackboard.

Your marks are…

You homework is to write a letter to Jane about your bc.