СДЕЛАЙТЕ СВОИ УРОКИ ЕЩЁ ЭФФЕКТИВНЕЕ, А ЖИЗНЬ СВОБОДНЕЕ

Благодаря готовым учебным материалам для работы в классе и дистанционно

Скидки до 50 % на комплекты
только до

Готовые ключевые этапы урока всегда будут у вас под рукой

Организационный момент

Проверка знаний

Объяснение материала

Закрепление изученного

Итоги урока

Конспект урока по крымскотатарскому языку на тему: Сез бирикмеси

Нажмите, чтобы узнать подробности

Просмотр содержимого документа
«Конспект урока по крымскотатарскому языку на тему: Сез бирикмеси»

6 сыныф Къырымтатар тили

Мевзу: Сез бирикмеси

Макъсат: Сез бирикмесинен таныштырмакъ, оларны метинде сечмеге ве нутукъта къулланмагъа огретмек, чешитлерини айырмагъа бильмек; лугъат теркибини зенгинлештирмек ве нутукъны инкишаф этмек.

Планлаштырылгъан нетиджелер ОУФ:

Регулятив: озь фикрини ифаде этмек; дерснинъ мевзу ве макъсадыны бельгилемек; озь макъсат ве нетиджелерини мусавийлештирмек; озь къабилетини артырмакъ.

Бильги: эсас фикирни къайд этмек, малюматны къыскъарлатмакъ, проблемни чезюв елларыны араштырмакъ, мантыкъий догъру нутукъ тизмек.

Коммуникатив: оджа ве сыныфдашларнен догъру къонушмакъ, незакетли нутукъ тизмек ве нутукъ къаиделерини кутьмек. Дигерлерни динълемек ве озь фикрини ифаде этмек.

Дерснинъ чешити: янъы мевзу анълатув

Дерс кетишаты

I.Окъув арекетине себеплештирюв (Мотивация к учебной деятельности.)

Янъы малюмат алувына меракъ догъурмакъ.

Селямлашув, Сыныфны дерске азырлыгъыны тешкерюв, дуйгъулы алнынъ яратувы, мувафакъиетлер тилей.

II. Эв вазифесини тешкерюв.

Талебелерге охшав-кичильтюв ялгъамаларнынъ язылышы акъкъында бильгилерини тешкерюв.

Тешкерюв диктант:

( -чыкъ, -чик )

1 Джевиз( чик)

2. араба (чыкъ)

3. Къалем (чик)

4. Къыз (чыкъ)

5. Япракъ (чыкъ)

6. Эв (чик)

7. Торгъай (чыкъ)

8. Мышыкъ (чыкъ)

9. Нефес (чик)

10. Балыкъ (чыкъ)

III. Ишиндеки къыйынлыкъ-лар, бильгилерини тертипке кетирюв.

-Насыл къыйынлыкъларнен расткелиштинъиз? Охшав-кичильтюв ялгъамаларынынъ язылувыны ве сингармонизнинъ къаиделерини текрарлав.

IV.Меселе чезюв эсасында янъы малюматны анълатув.

Янъы малюмат боюнджа керекли окъутув мундериджесини айдынлатув.

1. Сиз тахтада Къара денъиз фотосюретини зиярет этесинъиз.

- Фотосюретте нени коресинъиз? Джевапларны дирекке язамыз. (1-й дирек: Къара денъиз, ялы, дагълар, сув, тереклер).

- Сиз не айта билесинъиз, денъиз, сувы ве чевре-четте олгъан табиаты насылдыр? Джевапларны тахтада язамыз. (2-джи дирек: тыныкъ сув, юксек чам, юдже дагълар, ве иляхре.)

- Дикъкъатнен бакъынъыз къайсы директе денъиз, сув ве табиат акъкъында толуджа малюмат бериле? Бир сёз я да сёз бирикме иле язылгъан директе? (Эльбетте толуджа бу сезлер 2-джи директе язылгъан).

Бу сёз бирикмелерни дефтерге кочюринъиз.

Энди дерснинъ мевзу ве макъсадыны бельгилейик.


2. Чифт бирлешмесинде иш тешкиль этиле.

Балалар, сёз бирикмелер акъкъында эр бир бильген малюматларны хатырланъыз ве джедвельнинъ бир дирегине язынъыз:

Мен биле эдим

Мен бильдим

Мен бильмек истейим





3. Талебелерге тахтада чифт бирлешмесинде чалышмагъа ярдым эткен суаллер язылгъан:

1. Сёз бирикме не демек?

2. Сёз бирикмеси насыл сёзлерден ибарет?

3. Сёз бирикмелернинъ багъ васталары?

4.Баш сёз манасына коре сёз бирикмелернинъ насыл чешитлери олалар?


4. Талебелерге мевзугъа багълы догъру тизильген метин даркъатыла.

Метин бойле ишаретлернен бельгилене:

«V» - бильген эдим

«+» - янъылыкъ

«-« - башкъаджа белледим

«?» - суаллерим бар

Мевзунен багълы метин:

1.Эки я да экиден зияде там маналы сёзлернинъ бирлешмесине сёз бирикмеси дерлер.Меселя: юксек чам, юдже дагълар.

2.Сёз бирикмесини тешкиль эткен сёзлер бири-биринен ялгъамалар, ярдымджы сёзлер я да интонация вастасынен багъланырлар. Меселя: далгъалы денъиз, дагъгъа бармакъ.

3.Сёз бирикме баш ве таби сёзден ибарет.

4. Баш сёзнинъ манасына коре сёз бирикмелери учь чешит олалар: исим,фииль ве зарф.

5. Сёз бирикмесининъ чешити баш сёзнинъ чешитинде ола.

Дерсте берильген малюматны текрарламакъ.

5. Дерсликнен чалышув.

Мешгъулиет вазифесини беджермек.

- Къоюлгъан макъсадкъа ириштинъизми? Насыл малюмат сизинъ эсинъизде къалды?



V.Нутукъ инкишафны пекитюв

Агъзавий шекильде янъы мевзуны айтып берюв, озь бильгилерини янъыдан тюшюнип алмакъ.

VI.Рефлексия

Мен бугунь дерсте……..

Энди мен………….

Озь бильгилермни…………….

VII. Эв вазифеси

Къаидени эзберлемек, «ана», «тиль», «ватан» сезлеринен сез бирикмелерини тизмек










































































































































Къыйынлыкълар ашувыны къайд этмек. (зафиксировать преодоление затруднения).


























Озь арекетининъ

нетиджесини баалав






















Фронталь,шахсий, чифт.















































Фронталь,шахсий, чифт.






























Чифтке бирлешип озь языларыны музакере этелер.

Бир-эки бирлешме малюматларыны окъуйлар.




Окъув вазифе эсасы бильген я да бильмеген малюмат боюнджа къоюла.


















Назарий бильгилерини агъзавий шекильде айтып берелер.










Оджанынъ суаллерине джевап берелер.







Дёнеме ишлер беджерилюви. (Р) Фикирлерни козетюв эсасында сёйлеви. Дерснинъ мевзу ве меселесини ифаде этмек. (Р)


































Талиль,Тенъишти-рюв,

умумийлештирме (П);

Маналы окъув (П);

Эсас ве экинджи дереджели малюматны тарифленюв. (П);

Моделирование (П);

Суаллер тизмек(К)

Къыйын вазиетлерни мустакъиль чезюв.













Сербест нутукъ тюшюнджелерни ве билюв анъламларны къурмакъ бильмек. (П),

Бильги тизилишини беджерюви. (П)

Алгоритм шеклинде ишини беджерюв. (П)





Арекет шартлар ве усул рефлексиясы. (П);

Джерьяннынъ (процесс) фаалиет екюнини баалав. (П)

Озь фикирлерини толу ве етерли дереджеде ифаде этмек(К)

Чешит тюрлю тюшюнджелерни козь огюнде тутмакъ (К)