- освоить формообразование и использование в связной речи грамматической структуры there is/are;
- способствовать осознанию возможностей самореализации средствами иностранного языка.
- освоить формообразование и использование в связной речи грамматической структуры there is/are;
Этапы урока | Деятельность учителя | Деятельность учащегося |
Организационный момент | - Good morning, dear pupils. I am glad to see you. Sit down, please. What date is it today, I wonder? What day of the week is it? Who is absent today? | - Good morning, dear teacher. Today is the…. …is /are absent. |
Фонетическая зарядка | Look at the blackboard, please. There are many English proverbs about our home. Read and match English equivalents. My home, my castle | В гостях хорошо, а дома лучше. | There is no place like home | Всяк кулик на своем болоте велик. | When the cat is away, the mice will play | Мой дом - моя крепость. | Every dog is a lion at home. | Кот из дома – мыши в пляс. | | Учащиеся соотносят пословицы и их эквиваленты |
Речевая зарярка | Do you live in a house or in a flat? Is it big? What does a typical house consists of? Listen to me and guess: | -Учащиеся отвечают на вопросы учителя |
| It is a place where we have lunch It is a place where we watch TV and relax. It is a place where we sleep. It is a place where we clean our teeth and wash our hands What other places do you know? | It is a kitchen. It is a living room. It is a bedroom. It is a bathroom. A home, a sitting room, a garage |
Постановка цели и задач урока. Мотивация учебной деятельности учащихся | This is Olga. In your textbooks you can see Olga’s new flat. Please, look at the picture on page 48. What can you see? Is her flat big? Please, read the theme of our lesson. Can you translate the theme of the lesson? Olga has got a new flat. She has changed her flat (она поменяла квартиру) She moved in! (Она перееехала) What’s the Russian for “move in”? А с чем поздравляют людей, когда они переехали? The theme of our lesson is Move in! What words will you learn today? С какими словами вы познакомитесь сегодня? Right! Мебель is in English for “Furniture” What are we going to do today? Учитель вывешивает план урока на доску: Познакомиться с предметами мебели; Узнать о новой квартире Ольги; Повторить употребление конструкции there is/ are; Рассказать о своей комнате; | Ученики отвечают на вопросы учащихся - I can see a bedroom. - I can see a bathroom. - I can see a kitchen. I can see a living room. Her flat is big. Учащиеся читают тему урока: Move in! No, we can’t Move in- переезжать - С новосельем Слова, обозначающие мебель Выдвигают версии: - познакомимся с новыми словами; -будем читать; - рассказывать о своем доме и т.д. |
Актуализация знаний | Ex .1, p. 48 Listen to me and repeat the words after me, please, repeat the words one by one. A bed- repeat all together, please. What’s for Russian “a bed”. Well done!(все слова по аналогии) | Повторяют слова за учителем; по одному; переводят слова |
Первичное усвоение новых знаний | Ex.2, p.48 Let’s discuss Olga’s flat. Look at the picture and tell to your partner two things Olga’s room has got. | -It’s a bedroom. - It has got a wardrobe and a bed. |
Первичная проверка понимания | Listen to Olga and her friend Sandy. What is the dialog about? How many rooms are there in her flat? What furniture is there in her room? Is it interesting to you? Then listen and read the dialog again, please Please, answer my questions in a written form. Let,s check your answers (сравнение с доской) Who doesn’t have any mistakes? | - The dialogue is about Olga’s flat. -4 rooms: a kitchen, a bathroom, a living room and a bedroom Учащиеся слушают текст и ищут ответы на вопросы. Ответы записываются в тетради. |
Повторение грамматической конструкции There is/ there are | Olga likes her kitchen very much. She tells her friend Sandy: (слайд с изображением кухни) There is a table in the kitchen There are chairs in the kitchen. There isn’t a computer in the kitchen. There aren’t paintings in the kitchen. Sandy asks her: Is there a TV in the kitchen? Are there armchairs in the kitchen? Ex.4, p 49. fill in the gaps | Учащиеся формулируют правило и заполняют пропуски. |
Первичное закрепление | What can you say about your flat? Tell your partner about your room. What furniture does it have? Work in pairs. Use ex. 3, p.48 for help. | Учащиеся рассказывают о сваей комнате по образцу диалога из упр. 3, стр. 48 |
Информация о домашнем задании; инструктаж по его выполнению | p.48-49 learn the rules and words | Учащиеся записывают домашнее задание в дневник. |
Рефлексия (подведение итогов) | 1. Повторяем правило написания синквейна: 1. В первой строчке тема называется одним словом (обычно существительным). 2. Вторая строчка – это описание темы в двух словах (двумя прилагательными). 3. Третья строчка – это описание действия в рамках этой темы тремя словами. 4. Четвертая строка – фраза, показывающая отношение к теме. 2. Составление коллективного синквейна. Do you like our lesson today? If everything is clear, show me a yellow smile. If you have difficulties show me a red smile . Thank you for the lesson. The lesson is over. Good-bye! | Учащиеся составляют синквеин. 1. flat 2. big, new 3. It sounds great 4. my home, my castle. Учащиеся проводят рефлексию. |