Контрольная работа к модулю 5
Spotlight 9
«Art & Literature»
Тип урока: Урок контроля знаний и умений
Образовательная цель: Определить качество усвоения учащимися учебного материала, уровень овладения ими знаниями, умениями и навыками, предусмотренными учебной программой по английскому языку.
Задачи урока:
1. Оценить сформированность умений, обеспечивающих достижение планируемых результатов на этапе промежуточного контроля.
2. Повысить мотивацию учащихся к изучению иностранного языка, создать у них положительную оценку собственных достижений в изучении английского языка.
Формирование УУД:
Личностные действия:
1. Формировать чувства доброжелательности, отзывчивости, терпения, вежливости.
2. Принимать и осваивать социальную роль обучающегося, развивать мотивы учебной деятельности и формировать личностный смысл учения.
Регулятивные действия:
1. Уметь ставить учебные задачи и планировать свою деятельность в соответствии с целевой установкой (целеполагание).
2. Саморегуляция: мобилизация сил и энергии, преодоление трудностей. Саморегуляция по времени.
3. Предвосхищать результат и уровень усвоения знаний (прогнозирование).
4. Осознавать качество и уровень усвоения знаний (оценка).
Познавательные действия:
1.Осуществлять поиск и выделение необходимой информации.
2. Осознанно строить предложения в письменной форме.
3. Использовать знаково-символическое моделирование.
Коммуникативные действия:
1. Планировать учебное сотрудничество с учителем.
2. Слушать и понимать правила выполнения задания.
Module 5 (Spotlight 9)
V -I
A Translate into English:
остаться неизвестным
частная собственность
детский рисунок
уличный художник
Бэнкси – художник, который хочет остаться неизвестным.
B Fill in the gaps with the correct preposition:
6. It is very nice ____ you to invite me and my family for lunch.
7. Who stars _____ The Hobbit films ?
8. The second youngest billionaire of the world Mark Zuckerberg is famous _____ creating Facebook.
9. I think, high quality special effects add value ______ the Harry Potter films.
10. What sort ____ music does your friend like ?
C Complete the sentences with the correct comparative /superlative form of the adjectives/ adverbs in brackets:
11. That was _________(bad) film I have ever seen.
12. Den is __________ (intelligent) person in our group.
13. We are going to enjoy __________ (comfortable) way to watch a movie in the luxurious VIP Auditorium.
14. The _____(much) pupils said, the _____(angry) the teacher felt.
15. She came _____ (late) than we expected.
D Fill in the gaps with the correct particle:
16. When I was a kid I got angry with my parents one day and ran ______from home.
17. Melissa ran _________ Bill yesterday at the cinema.
18. We’ve run _____ milk. Could you get some, please?
19. After I’ve written the speech, could we run _______ it together so you can let me know what you think.
20. I ran _________ the dog while driving here and I can’t stop thinking about it.
E Translate into Russian:
21. The artist’s miniature sculptures are so small that they fit on the top of a pinhead.
22. Most of his paintings portray scenes from his native town.
Module 5 (Spotlight 9)
V -II
A Translate into English:
трудности в обучении
масляная краска
знаменитая выставка
миниатюрная скульптура
Виллард Виган делает миниатюрные скульптуры.
B Fill in the gaps with the correct preposition:
6. Giacomo Puccini is famous ____ his operas .
7. Mozart is one of the best composers ______ all time.
8. The Transformers film is very popular _______ the young people.
9. The Dali became the most expensive Surrealist lot sold ____ auction last month.
10. Yesterday afternoon two thieves stole some painting ______Rembrandt from the Boston Museum.
C Complete the sentences with the correct comparative /superlative form of the adjectives/ adverbs in brackets:
11. In the government of a country, the President is __ _______(important) person.
12. She smiled ______(happy) than before.
13. He had an accident last year. Now, he drives __________ (carefully) than before.
14. The standard of living in our country is getting ______(good) and _______(good).
15. Tony is ________ (talented) artist in our group.
D Fill in the gaps with the correct particle:
He’s upset because his cat got run _____ yesterday.
The actors ran _____ the scene once more.
The film is about a boy who runs ____ from home.
I’ve run ____ of white paint. Can you buy me some?
Jack ran _____ an old school friend in the park.
E Translate into Russian:
No one knows the author’s name, as he chooses to remain anonymous.
You can’t draw graffiti on this house, it’s private property.