Просмотр содержимого документа
«Контрольная работа для 8 класса по 5 разделу»
Контрольная работа по английскому языку. Тема 5 “Inventions”. NME – 8.
Упражнение 1. Insert the verbs in the Past Perfect tense. (Вставьте глаголы в PastPerfect.)
1. Jill was afraid she _____ (forget) her key at home, but she found it in her handbag.
2. Dad wasn’t at home when I came back. He _____ (go) out twenty minutes before.
3. I wasn’t hungry because I_____ (just/have) breakfast.
4. Peter saw an urgent message on his table. Somebody _____ (leave) it the day before.
5. I apologized I _____ (not/phone) her.
6. He told me that he _____ (come back) a fortnight before.
7. I knew him at once though I _____ (meet) him many years before.
8. We spent the night in Klin, a town we _____ (often/hear of) but_____ (never/see).
9. They couldn’t believe he _____ (give up) his job in the bank. He _____ (make) a good living there.
10. Mr. Jackson said that he _____ ( already/buy) everything for lunch.
11. Alice asked her brother where he _____ (arrange) to meet his friends.
12. We had no car at that time because we _____ (sell) our old one.
13. They _____ (finish) painting the ceiling by two o’clock.
2. Translate in English:1). Никто из них не имеет братьев
2). Один из них хорошо успевает в биологии.
3). Мы оба счастливые ученики.
4). Никто из вас не слушает джаз.
5). Нам обоим понравилась песня.
3. Translate into English:1). Необыкновенно одаренный человек достиг славы и заявил о себе за свои исследования и изобретения в физике, химии и биологии. ……………………………………………………………………………………………………...
2). Люди уважают бесстрашных и смелых героев. ……………………………………………………………………………………………………..
3). Героические поступки и необычные решения не всегда приводят к славе. ……………………………………………………………………………………………………..
4). Знаменитость не сдавалась и защищала обычного ребенка. …………………………………………………………………………………………………….
5). Воображение и креативность помогли мне преодолеть трудности и справиться с уменьшением выбора цветов. …………………………………………………………………………………………………….
4. Change the form of the words
Both logic and ………………. (imagine) are important in learning a foreign language.
Pupils are often more …………………. (create) than their teachers.
A Swedish …………… (invent), Alfred Nobel, invented dynamite.