СДЕЛАЙТЕ СВОИ УРОКИ ЕЩЁ ЭФФЕКТИВНЕЕ, А ЖИЗНЬ СВОБОДНЕЕ

Благодаря готовым учебным материалам для работы в классе и дистанционно

Скидки до 50 % на комплекты
только до

Готовые ключевые этапы урока всегда будут у вас под рукой

Организационный момент

Проверка знаний

Объяснение материала

Закрепление изученного

Итоги урока

Круглый стол на тему «Conflicts»

Нажмите, чтобы узнать подробности

Просмотр содержимого документа
«Круглый стол на тему «Conflicts»»

Предмет: английский язык

Класс: 8

Тема: «Conflicts»

Тип внеурочного мероприятия: Круглый стол – дискуссия

Цель внеурочного мероприятия: развитие навыков публичного выступления и коммуникативных умений; формирование нравственных ценностей учащихся.

Задачи:

  1. Образовательные

- формирование практических умений и навыков монологической речи;

- формирование практических умений и навыков диалогической речи;

- активизация навыков устной речи.

  1. Развивающие

- развитие творческого и аналитического мышления;

- развитие коммуникативной компетенции.

  1. Воспитательные

- изучение причин возникновения конфликтов;

- воспитание интереса учащихся к способам решения конфликтов и умению их обсуждать.

Оборудование:

ПК или телефон с установленной программой «Zoom», гарнитура, презентация (Power point).

Ход урока

Примечания

Время

  1. Приветствие

T: Good afternoon, boys and girls! How are you?

P: Hello, teacher, we are fine, and you?

T: I’m fine too, thank you. Tern on all you cameras and let’s start!


1 минута

  1. Оглашение темы круглого стола, постановка целей и задач

T: Today we will have a talk about very interesting and major topic. I think it can be very useful for you. I want to start with showing you a number of pictures and I want you to say me what do you think about them. Look on you screens please.

T: It was very interesting to hear you opinion. Well, I think you have recognized the theme of our lesson.
T: You are right, we are going to have a talk about conflicts.

Учащиеся смотрят картинки, на которых изображены конфликтующие люди в разных ситуациях. Высказывают свое мнение.

5 минут

  1. Подготовка к проведению дискуссии

T: I have just sent you some clichéd words and phrases. They could help you to formulate your speech. I want to add that we have a range of rules to be followed during our conversation. You can criticize ideas not people. You ought to listen the opinion of every person even if you disagree with it. Your ultimate goal is not to win but to arrive the best solution.

Вспомогательные слова и словосочетания:

to agree, to discuss, to choose, to disagree, to understand, to argue, to share, to hear, to lead, to relate, to solve, to unite, to prevent, to avoid, to ignore, to confuse, to criticize, to support, to hear, to differ from, to respect, to listen to, to talk to, to deserve love, to observe the laws of co-existence, to get on well, to suggest an idea, to allow, to discriminate, to prohibit, to suffer from, reserved, friendly, polite, calm, kind, optimistic, tolerant, aggressive, nervous, in a peaceful way, reunion, fair, unfair, argument, violent, confident, attentively, similar

Выражения:

In my opinion …

I think …

To my mind …

What do you think about it?

It’s a good idea to …

I feel strongly against it.

I’m absolutely positive that …

I don’t care about …

Do you mean that …?

I’m not sure that …

I’m sure you’ll agree that …

In addition to that …

For example …

For instance …

5 минут

  1. Проведение дискуссии

T: Here, on the screen you can see you can see the issues we have on the agenda today.

T: I want you to divide on three groups.

First group:

Conflicts with family

Second group:

Conflict at school

Third group:

Conflicts with friends

T: You will speak out in turn. For example, the first group speaks and the other two ask questions and so on.

  • How often do you have conflicts?

  • What are the most common causes of conflicts?

  • Whom do you often have conflicts with?

  • How do you resolve conflicts?

  • Is it possible to avoid conflicts?

Учащиеся обсуждают проблемные вопросы.

19 минут

  1. Подготовка к выработке решений и выводов дискуссии

T: Okay, that’s great, you have just said very interesting things. I think, it’s time to proceed to the next stage. Now, each group ought to divide on two subgroups. You should think about advices for people in conflict situation like in this table.

1 subgroup:

To avoid conflicts we should …

2 subgroup:

To resolve conflicts we should …


7 минут

  1. Выводы дискуссии

T: It was very productive but in conclusion I what you to streamline all the above.

Подводят итоги, рассказывая, что следует делать для разрешения и избегания конфликтных ситуаций.

6 минут

  1. Подведение итогов

T: Well, thank you for such interesting dialog, I hope you enjoyed today’s conversation.

Преподаватель подводит итоги, оценивает работу учащихся, учитывая аргументированность высказываний и грамотность речи.

2 минуты