Урок "Международный конкурс подростков. Телемост" является заверщающим уроком темы 1 юнита в 7 классе. Материал, подобранный в занятии, позволяет обобщить и расширить знания учащихся по теме "Россия и Великобритания", вовлечь в работу всех учеников класса. Уроки подобного плана способствуют повышению мотивации к изучению иностранных языков и развитию коммуникативной компетенции.
Просмотр содержимого документа
«Обобщающий урок английского языка в 7 классе по теме "Международный конкурс подростков. Телемост"»
Английский язык. 7 класс.
Урок 27.
Тема: «Обобщающий урок по теме «Международный конкурс подростков». Телемост».
Цель: формирование коммуникативной компетенции учащихся, повышение мотивации учащихся к изучению предмета.
Задачи:
Образовательные: развитие практических навыков в речевой деятельности, развитие умений запросить информацию и дать краткий ответ на запрашиваемую информацию; расширение кругозора учащихся;
Развивающие: развитие творческой фантазии, познавательного интереса, положительной мотивации к дальнейшему изучению иностранного языка.
Воспитательные: формирование таких качеств личности, как чувство толерантности к культуре англоязычных стран, к товарищам, умение работать в команде, слушать, анализировать и принимать мнение другого человека.
Оборудование: презентации о России и Великобритании; карточки с планами рассказов.
Ход урока.
Организационный момент.
Good morning, boys and girls! Nice to see you again. How are you?
Who is on duty today? (I am on duty today).
Вводное слово учителя и объявление целей урока.
Актуализация лексических и фонетических навыков.
As you see, we’ll speak English. I want to know if you remember English sounds and words. Look at the screen, please, and read the words and expressions on the topic «World Teenagers’ Competition».
To try one’s chance To miss one’s chance To have no chance To take part in a competition To win a competition To lose a competition | To be in luck To be out of luck To communicate Means of communication To phone/ to call Waste of time |
Речевая разминка.
And now imagine that you are in the TV-studios in London and Brasovo. Well, we have journalists and their guests, pupils from different part of their countries. We are ready and it’s high time to start our TV-conference. Now you will tell your friends about yourself.
1 группа: Hello! We are from Russia. …
2 группа: Hi, boys and girls! We are from Britain.
(Обмен информацией о себе, своей семье, друзьях, интересах. В помощь учащимся учитель раздает карточки с планом рассказа).
Совершенствование навыков монологической речи.
If you are a conference participant, you will be asked to tell people about your native country.
I would like to give the word to our guide Lera. She tells us about Russia.
(Pupil 1) Thank you very much. I would like to speak about my Motherland about Russia. I prepared the presentation about our country.
(Презентация и рассказ о России).
(Рассказ и презентация о Великобритании).
Вопросно-ответная работа по прослушанной информации.
Вопросы о России:
Where is Russia situated?
How many people live in Russia?
What is the capital of Russia?
Who is the president of Russian Federation?
What is the Russian symbols?
What do you know about the nature of Russia?
What main cities do you know?
What famous people of Russia do you know?
Вопросы о Великобритании:
What is the official name of Great Britain?
Who is the head of Great Britain?
What is the countries of The UK?
What is the symbol of England?
What are the main colours of the Union Flag?
What is the capital of Great Britain?
What is the London home of the Queen?
What English places of interest do you know?
What famous Britain people do you know?
Совершенствование навыков диалогической речи.
All people have friends. Now you will try to guess what your friends from another country can or can’t do, like or don’t like to watch and read. And what do they think about the world teenagers’ competition?
You will ask some questions to each other.
Примерные вопросы:
Do you like to play computer games/ to read books? What kinds of books do you like?
Have you ever taken part in the competition?
What kinds of competition was it?
Did you win the competition?
Did you enjoy the competition? Etc.
(Вопросно-ответная работа между командами учащихся).
Would you like to visit our country?
What places in our country do you want to visit?
Пример: As for me I would like to visit Stonehenge. I know Stonehenge is a mysterious circle of giant stones in southern England. Some of the stones weigh over 25 tons. Most historians agree that it was built as a temple but it was used as an astronomical tool.
Подведение итогов.
Our TV conference comes to the end. I hope very much that you have enjoyed this tour. You see that we have much in common: we speak English, we learn and like English, we are interested in Russia and Britain. And the most important fact that we live on the planet the Earth which we must saveю
Did you like our lesson today?
What did you like to do?
Thank you for your work. Today you were active and worked well.
Good-bye, boys and girls. Have a nice day.