Просмотр содержимого документа
«План урока 9 класс_Тагирова_Аида»
Тема занятия: Shopping (Покупки)
Цель занятия: формирование и совершенствование навыка монологической и диалогической речи по теме «Покупки»
Задачи:
-развитие умения воспринимать на слух с пониманием основного содержания
- развитие умения читать с целью извлечения детальной информации
-развитие умения строить монологическое и диалогическое высказывание
Тип занятия: изучение нового материала
Форма обучения: в парах, групповая, фронтальная, индивидуальная
Метод обучения: выработка и закрепление умений и навыков, беседа, дискуссия, классно-групповые обсуждения, коллективная мыслительная деятельность, монологический и диалогический методы
Учебная литература: учебник Happy English (9 класс)
Схематический план занятия
I. Организационная часть (8 мин)
1. Приветствие.
2. Тема и целеполагание
II. Основная часть (27 мин)
3. Прослушивание диалога, выполнение упражнения после прослушивания текста
4. Чтение с извлечением детальной информации
5. Составление таблицы и монологическое высказывание
III. Заключительная часть (5 мин)
7. Подведение итогов урока
8. Домашнее задание
Ход занятия
I. Организационная часть | 8 мин |
1. Приветствие | Взаимное приветствие. Речевая разминка. Общение на английском языке в течение 3 минут с группой. Преподаватель : Good morning, guys. I'm glad to see you. Sit down, please. Let us begin our lesson. How are you? Who’s away today? What’s new? Are you in a good mood? | 3 мин |
2. Тема и целеполагание Фронтальная работа | Проблемная ситуация. Тема урока не известна. "Look at these adjectives, some of them are new for you. Let’s match their translations and think what they may describe". Glamorous | Повседневный | Baggy | Изысканный | Fancy | Облегающий | Casual | Роскошный | Fashionable | Мешковатый | Tight | Модный | All these adjectives describe clothes. Today we are talking about shopping. Ученики пытаются сформулировать тему и цель занятия. Тема занятия и цель на экране (презентация PP). Обсуждение задач занятия. | 5 мин |
II. Основная часть | 27 мин |
3. Прослушивание диалога, выполнение упражнения после прослушивания текста -составление мини-диалогов -знакомство с новой лексикой Работа фронтальная и групповая, работа в парах | Before we listen to the dialogue, I’d like to hear your opinion (1-2 sentences) about shopping. Start with these expressions: It’s a waste of time/It’s a lot of fun/It’s not really my thing/I can shop till I drop etc (p. 47). Make up short dialogues in pairs. Ask each other about shopping, use these questions to help you: What do you think about shopping? Are you a shopaholic? Whose opinion is important for when you go shopping? Etc.(на экране) Here we have some new words (p. 47 in your textbooks). Listen and repeat them after the speaker. Try to remember and train them in pairs or in groups. Now listen to the dialogue and try to hear new words. What words did you hear? Answer the questions after listening to the dialogue: Where are the friends going? Who likes the idea of shopping? Who doesn’t? | 11 мин |
4. Чтение с извлечением детальной информации -работа с новой лексикой Работа фронтальная и групповая | Now let’s read the dialogue and find new words in the text. Look through the dialogue again find out the meaning of the following words and expressions: a snob, discount stores, a bargain, a status thing, a sale; find the synonyms for: practical, fashionable, unusual; find the opposite of: to go out of fashion, casual clothes, Clothes make the man. Work in groups first, then we will discuss them together (ex. 5 p. 48). | 8 мин |
5. Составление таблицы и монологическое высказывание Работа индивидуальная и коллективное обсуждение | Try to remember how the friends choose their clothes and what’s important for them. Fill in the table using the sentences from the dialogue. Emily buys things that are in fashion | Because she doesn’t like to stand out | Rob wears designer clothes | Because … | Mark wears casual clothes | Because … | Misha likes to wear original clothes | Because … | Do you agree with Rob or Misha? Why? Start like this: I think, I believe, I agree, I don’t agree, I’m afraid, probably, maybe, I remember… | 8 мин |
III. Заключительная часть | 5 мин |
7. Подведение итогов урока Совершенствование навыков устной речи Фронтальная беседа | На экране появляется несколько вопросов, связанных с заключением занятия. Отвечая на них, ученики делают выводы об изученной теме. Questions like these: What did we talk about today? What new words do you know now? What tasks were difficult for you? What tasks did you like? What this lesson helpful for you? | 3 мин |
8. Информация о домашнем задании, инструкция о его выполнении | Write a short message about factors that are important for you when you buy clothes: price, comfort, parents’ advice, etc. (ex.9 p. 50). Choose three of them and explain your choice. Write 6-9 sentences. | 2 мин |