СДЕЛАЙТЕ СВОИ УРОКИ ЕЩЁ ЭФФЕКТИВНЕЕ, А ЖИЗНЬ СВОБОДНЕЕ

Благодаря готовым учебным материалам для работы в классе и дистанционно

Скидки до 50 % на комплекты
только до

Готовые ключевые этапы урока всегда будут у вас под рукой

Организационный момент

Проверка знаний

Объяснение материала

Закрепление изученного

Итоги урока

Презентация уроку в 9 классе "Can the media influence your life?"

Нажмите, чтобы узнать подробности

Презентация к уроку в 9 классе УМК Кузовлев В.П. "Can the media influence your life?" Unit 3 Lesson 4.

Просмотр содержимого документа
«Презентация уроку в 9 классе "Can the media influence your life?"»

Can the media influence your life? Цели:  социокультурный аспект: - з накомство с высказываниями британских и российских подростков о роли средств массовой информации в их жизни; Знакомство с некоторыми сведениями о потребительских вкусах подростков  развивающий аспект – развитие способностей к анализу, сравнению, обобщению, перефразированию  воспитательный аспект – формирование межкультурного осознания; формирование положительного отношения к фактам иноязычной культуры  учебный аспект – формирование грамматических навыков говорения Сопутствующие задачи : развитие умения читать и аудировать с целью извлечения конкретной информации и полным пониманием содержания

Can the media influence your life?

  • Цели:
  • социокультурный аспект: - з накомство с высказываниями британских и российских подростков о роли средств массовой информации в их жизни; Знакомство с некоторыми сведениями о потребительских вкусах подростков
  • развивающий аспект – развитие способностей к анализу, сравнению, обобщению, перефразированию
  • воспитательный аспект – формирование межкультурного осознания; формирование положительного отношения к фактам иноязычной культуры
  • учебный аспект – формирование грамматических навыков говорения
  • Сопутствующие задачи : развитие умения читать и аудировать с целью извлечения конкретной информации и полным пониманием содержания

Can the media influence your life? Reported statements with modal verbs Prezentacii.com

Can the media influence your life?

Reported statements with modal verbs

Prezentacii.com

 Put them into Reported speech   1. “I’m going to the seaside soon,” she said.  2. “Does this bus stop next station?” asked Helen.  3. He asked her:”Are you working now?”  4. The teacher asked:”Can you play the piano?”  5. I asked her:”Why are you late?”  6. “Who has broken the window?” the teacher asked.  7. “Look at this paper” he said.  8. “Don’t go alone in the evening,” she said.

Put them into Reported speech

1. “I’m going to the seaside soon,” she said. 2. “Does this bus stop next station?” asked Helen. 3. He asked her:”Are you working now?” 4. The teacher asked:”Can you play the piano?” 5. I asked her:”Why are you late?” 6. “Who has broken the window?” the teacher asked. 7. “Look at this paper” he said. 8. “Don’t go alone in the evening,” she said.

What did the teenagers say?  Did their parents agree with them?

What did the teenagers say?

Did their parents agree with them?

Snacks Music and DVDs magazines Sweets and chocolate mobile phone cards Make up Clothing Footwear Prezentacii.com

Snacks

Music and DVDs

magazines

Sweets and chocolate

mobile phone cards

Make up

Clothing

Footwear

Prezentacii.com

 The things below are often advertised in the media.   Which of these things are most popular with young Brits?   Which things are more popular with girls and which are more popular with boys?   Who spends more?   What do you think?

The things below are often advertised in the media. Which of these things are most popular with young Brits? Which things are more popular with girls and which are more popular with boys? Who spends more? What do you think?

Listen, write and check if your suggestions were correct girls boys  sweets and chocolate clothes shoes magazines make up  snacks computer games DVDs and CDs Who spends more? Girls spend more on mobile phones than boys

Listen, write and check if your suggestions were correct

girls

boys

  • sweets and chocolate
  • clothes
  • shoes
  • magazines
  • make up

  • snacks
  • computer games
  • DVDs and CDs

Who spends more?

Girls spend more on mobile phones than boys

The verbs can be used (to) ask (to) know (to) want to know (to) expect (to) order (to) notice (to) decide (to) suppose (to) promise (to) admit (to) be afraid (to) be upset (to) remember (to) be sure (to) hope (to) suggest

The verbs can be used

  • (to) ask
  • (to) know
  • (to) want to know
  • (to) expect
  • (to) order
  • (to) notice
  • (to) decide
  • (to) suppose
  • (to) promise
  • (to) admit
  • (to) be afraid
  • (to) be upset
  • (to) remember
  • (to) be sure
  • (to) hope
  • (to) suggest