Действующие лица: Santa Claus (SC), a Snowflake (SF), Rudolf (a Reindeer)
SC: Hooooo-hooooo-hooooo! Hi, children! I’m Santa Claus.
PS: Hi, Santa Claus!
Snowflake: Hi, children! I’m Snowflake.
PS: Hi, Snowflake!
Reindeer: Hi, children! I’m Rudolf, a Reindeer.
PS: Hi, Rudolf, a Reindeer!
SC: Today we travel to Lapland, a place where I live.
SF: Сегодня вы с Санта Клаусом путешествуете в Лапландию в его родной дом.
SC: We shall make several stops.
SF: Во время нашего путешествия мы с вами сделаем несколько остановок.
SC: Let’s start!
Stop №1. The English Alphabet:
Elves (together): Hi, children! We are elves.
PS: Hi, elves!
Перед детьми лежат снежинки с английским алфавитом. Каждый ребенок берет те буквы английского алфавита и вспоминает стихи с этими буквами, которые учил. Дети встают у доски в соответствии с алфавитом в английском языке.
Elf №1: Do you know the English alphabet? (Знаете ли вы английский алфавит)
PS: Yes, we do!
Elf №1: Recite the English alphabet. (Расскажите английский алфавит)
Дети цитируют стихи с буквами английского алфавита.
Elf №2: Let’s decorate a Christmas Tree with snowflakes. (Давайте украсим снежинками новогоднюю ёлку)
Дети украшают ёлку снежинками с английским алфавитом
Elf №1: Do you know the song ABC?
PS: Yes, we do!
Elf №1: Let’s sing!
Дети поют песню ABC вокруг ёлки.
Elves: See you later!
Stop №2. Let’s Play Zoo:
Reindeer (together): Hi, children! We are Reindeer.
PS: Hi, Reindeer!
Reindeer №1: Let’s Play Zoo!
Ведущие выдают детям кроссворд, где загаданы разные животные. Ведущие загадывают животных, указывает их цвет и размер:
Reindeer №1: It’s little and grey, what is it?
PS: It’s a mouse!
Reindeer №2: It’s big, black and white, what is it?
PS: It’s a cow!
Reindeer №1: It’s brown and big, what is it?
PS: It’s a horse!
Reindeer №2: It’s little and grey, what is it?
PS: It’s a hare!
Reindeer №1: It’s dark brown and very big, what is it?
PS: It’s a bear!
Reindeer №2: It’s also little and grey, but not a hare, what is it?
PS: It’s a rabbit!
Reindeer №1: It’s little, black and white, what is it?
PS: It’s a penguin!
Reindeer №2: It’s light brown and rather (довольно) big, what is it?
PS: It’s a monkey!
Reindeer №1: It’s pink and rather big, what is it?
PS: It’s a pig!
Reindeer №2: It can be and little and big and has different (разные) colours, what is it?
PS: It’s a dog!
Reindeer: See you later!
Кроссворд
Stop №3. My Room:
Snowmen (together): Hi, children! We are Snowmen.
PS: Hi, Snowmen!
Детям выдается план комнаты с игрушками (a Matryoshka doll, a Barbie doll, a teddy bear, a ball, a car, a plane, a dolphin, a dog, a cat, a robot, a computer, a penguin).
Snowman №1: What toys do you like to play with?
Snowman №2: С какими игрушками вы любите играть?
Дети по очереди называют с какими игрушками любят играть. Образец:
Pupil №1: I like to play with a Matryoshka doll.
Pupil №2: I like to play with a Barbie doll.
Pupil №3: I like to play with a teddy bear.
Pupil №4: I like to play with a ball.
Pupil №5: I like to play with a car.
Pupil №6: I like to play with a plane.
Pupil №7: I like to play with a dolphin.
Pupil №8: I like to play with a dog.
Pupil №9: I like to play with a cat.
Pupil №10: I like to play with a robot.
Pupil №11: I like to play with a computer.
Pupil №12: I like to play with a penguin.
Snowmen: See you later!
SC: Now we are in Lapland. Look around. You see a lot of snow here. It is cold. Come to my house.
SF: Вот мы и в Лапландии. Оглянитесь вокруг. Вокруг так много снега. Холодно. Заходите в мой дом.
SC: Let’s congratulate each other on these holidays. Let’s sing a song.
SF: Давайте же поздравим друг друга с этими праздниками. Давайте споем песню.
Поем песню:
We wish you a Merry Christmas,
We wish you a Merry Christmas,
We wish you a Merry Christmas,
We wish you a Merry Christmas and a happy New Year
SC: Here are some presents for you. (Дед Мороз дарит подарки детям)
PS: Thank you, Santa Clause, Snowflake and Rudolf!
SC, SF, Rudolf: Thank you children! Bye-bye! (Машем руками)