СДЕЛАЙТЕ СВОИ УРОКИ ЕЩЁ ЭФФЕКТИВНЕЕ, А ЖИЗНЬ СВОБОДНЕЕ

Благодаря готовым учебным материалам для работы в классе и дистанционно

Скидки до 50 % на комплекты
только до

Готовые ключевые этапы урока всегда будут у вас под рукой

Организационный момент

Проверка знаний

Объяснение материала

Закрепление изученного

Итоги урока

Сценарий внеклассного мероприятия по английскому языку для 3 классов.

Нажмите, чтобы узнать подробности

Задания викторины включают в себя упражнения на проверку лексических и грамматических навыков.

Просмотр содержимого документа
«Сценарий внеклассного мероприятия по английскому языку для 3 классов.»

Викторина 3 класс.

Автор: Павлова Анна Александровна, учитель английского языка МАОУ СОШ №26 г. Балашиха.
Описание материала: задания викторины включают в себя упражнения на проверку лексических, грамматических навыков. Учащимся также предлагается выполнить творческие задания – исполнение песни или стихотворения, разгадывание загадок о животных. Учащиеся принимают участие в разных конкурсах "Грамматическая станция", "Стихотворения", "Письмо", "Разгадывание загадок", "Чтение". Данное мероприятие способствует повышению интереса учащихся к изучению английского языка. 
Цели урока: закрепить изученную лексику и грамматику в речи, расширить кругозор учащихся о животных, формировать умения работать в группе, развивать логическое мышление, языковую догадку, внимание, воображение, творческие способности, воспитывать чувство коллективизма.
Оборудование: таблицы, картинки, раздаточный материал.

Ход викторины

1.Организационная часть.
2.Основная часть.
a)Описание картинок и составление предложений.
b)Чтение стихотворений о животных. 
c)Правописание названий животных.
d)Разгадывание загадок. Игра “Найди животное”.
e)Чтение текстов о животных. Вопросы о животных.
3. Заключительная часть

Procedure 
1.Greeting.
2.The main part
1. T: We’ve got two teams in our competition. The first station is called “ Our grammar station”. Describe the pictures and make up sentences in Present Continuous. 

Team 1: The tiger is jumping. The kittens are eating.
Team 2: The cat is playing with a ball. The wolves are running in the forest.
Team 1: The bear is riding a bike. The penguins are singing.
Team 2: The cats are singing. The elephant is painting.
Team 1: The rabbit is eating a carrot. The lion is running.
Team 2: The tiger is cooking. The hippo is dancing.
Team 1: The bear is reading. 

Team 2: The birds are flying.
T: Make up sentences in Present Continuous or Present Simple. Be attentive!
Team 2: The birds are flying.


T: Make up sentences in Present Continuous or Present Simple. Be attentive! Team 1: The kitten plays computer games every day.
Team 2: The snake is singing now.
Team 1: The mouse reads every evening.
Team 2: The cat is sleeping in the garden now.
Team 1: The bear eats honey every morning.
Team 2: The fish is swimming now.
Team 1: The giraffes are drinking at the present moment.
Team 2: The dog runs in the park every day.

2. T: Our next station is “ Poems ” . Let’s revise some poems.

P1: a rhino; P2: a lion; P3: a tiger; P4: an elephant; P5: a monkey; P6: a parrot; P7: a giraffe; P8: a zebra; P9: a crocodile; P10: a camel; P11: a lizard; P12: a hippo; P13: a squirrel; P14: a snake; P15: a wolf; P16: a fox; P17: a bear; P18: a hare; P19: a puppy; P20: a kitten; P21: a cock; P22: a chicken; P23: a horse; P24: a pig; P25: a cow; P26: a duck; P27: a goose; P28: a fish.





3.T: Тhe next station is “ Riddles”. If the team guesses and says the right answer, you will take one point. 
Team 1: Find the animal in the forest.
I live in a hole 
Dark and warm,
Safe from the rain,
Snow and storm.
I’ve got a grey coat.
And two furry ears.
I’m quick
And full of fear (a hare).
Team 2: I’ve got a long bushy tail.
Two bright little eyes.
I gather up acorns.
I’m pretty and wise (a squirrel).

Team1: These animals can run fast. They’ve got black and white stripes. They look like horses. These animals eat vegetables but they don’t eat meat ( zebras).
Team 2 : These animals are very funny. They can run and jump fast. They like bananas very much 
(monkeys).

Team1: It is small and green. It lives in the pond. It likes insects (a frog). 
Team 2: It can run fast. It has got a long bushy tail. It is red. It likes rabbits and hares (a fox).

4. T: Our last station is “ Reading”. Read the text and answer the questions:
1.What is the largest animal in the world? Describe it.
2.What does this largest animal like to eat?
3.Are emus from Africa? Describe them.
4.Can they fly?



3.Summing-up
T: What account have we got? Friendship has won.